Piaggio NRG 50 - různé otázky ohledně motoru

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Piaggio NRG 50 - různé otázky ohledně motoru

Příspěvekod keybarbarosa » 18 dub 2015, 19:42

Zdarec,
s kutěním na skútru jsem se zase dostal o kousek dál a potřeboval bych odpovědi na různé otázky, které mi vyvstaly během hrabání ve skútru.

1) podtlakový kohout - je pravda, že z něj má téct benzin pouze v případě, že na spodním vývodu je podtlak? Já když doleju víc benzinu, tak benzin teče rovnou i bez podtlaku

2) karburátor Weber - nevím jestli je to výše zmíněným kohoutem, ale karburátor se mi neustále přelévá benzinem, a to až tak, že mi benzin teče do vzduchového filtru a v klikové komoře je kaluž benzinu. Pokud je to tím karburátorem a já bych potřeboval snížit plovákovou hladinu, jak se to dá udělat? Plovák je plastový, tj. nemůžu na něm nic přihnout atp. a tryska, která ucpává benzin se taky nedá nějak nastavit, ale podle všeho benzin zavírá (testoval jsem to rukou při rozmontovaném karbecu)

3) těsnění pod válcem a pod hlavou válce - mám vodníka a těsnění se zdá být větší než prostor vymezený pro těsnění v hlavě válce nebo na válci. Je na to nějaký fígl, jak tam to celé těsnění schovat, nebo ho donutit se nějak zcvrknout?

Díky za postřehy a rady.
keybarbarosa

10+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 14
Registrován: 29 říj 2014, 07:38
Bydliště: Usa

Re: Piaggio NRG 50 - různé otázky ohledně motoru

Příspěvekod Kiper » 18 dub 2015, 20:41

Poradím ti jenom k té tvé první otázce :D Benzín má protékat podtlakovým ventilem jenom když vzniká z motoru podtlak. A myslím si, že když ti teče benzín neustále, tak ti to dělá to co píšeš :wink:
Úpravy na skútru: Hliníková podlaha, proužky na ráfky, laděný výfuk LeoVince TT, upravený karbec, variátor Malossi Multivar, spojka Stage6 Torque Control MK II, válec Malossi sport 50ccm, brzdové destičky BREMBO.
Uživatelský avatar
Kiper

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 158
Registrován: 22 dub 2013, 16:02
Bydliště: Pár minut od Brna
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano

Re: Piaggio NRG 50 - různé otázky ohledně motoru

Příspěvekod mirsil » 19 dub 2015, 07:40

A za druhé napouštěcí ventil v karburátoru, pokud funguje dobře, udržuje stále ideální hladinu v plovákové komoře i kdyby podtlakové čerpadlo protékalo, takže chyba musí být i v něm. V kuželové těsnící ploše ventilku může být drobná nečistota, zvlášť pokud nemáš palivový filtr, může prosakovat plovák.
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Piaggio NRG 50 - různé otázky ohledně motoru

Příspěvekod keybarbarosa » 19 dub 2015, 09:34

Díky, ještě jednou to teda otevřu a pročistím (asi popáté). Blbý je, že jinak mě nenapadá, jak bych mohl ten plovák nastavit jinak. Karburátor mám Weber. Ta jehlička která má zastavovat přívod paliva je vklížená mezi plastový úchyt na plastovém plováku, takže jak to vypadá, tak není moc jak tu jehlu dostat výš, aby zavřela dřív palivo.
keybarbarosa

10+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 14
Registrován: 29 říj 2014, 07:38
Bydliště: Usa

Re: Piaggio NRG 50 - různé otázky ohledně motoru

Příspěvekod keybarbarosa » 30 dub 2015, 07:53

Problém s karburátorem vyřešil ten podtlakový ventil. Dokonce i tryska vypadá, že zůstane v karburátoru, a to i když jsem měnil 50ccm na 70 ccm. Co mi teď trochu dělá starosti je nová hlava válce, do které jsem přešrouboval kromě teplotního čidla taky jakýsi ukončovací ventilek, který je při standardním umístění hlavy úplně nahoře. Na staré hlavě to nedělalo, ale teď mi z něj teče voda. Nenašel jsem žádnou hadici, která by se na to měla připojit, tak bych se chtěl zeptat, jestli někdo nevíte, k čemu to je a jak s tím nejlíp naložit.
Díky
5715_3.jpg

Jedná se o tu výpusť úplně napravo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
keybarbarosa

10+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 14
Registrován: 29 říj 2014, 07:38
Bydliště: Usa

Re: Piaggio NRG 50 - různé otázky ohledně motoru

Příspěvekod TUNER » 30 dub 2015, 09:06

Některé karburátory mají vstupy na vyhřívání,to znamená že tam jsou ještě 2 hadičky - vstup/výstup které se pak zapojí na výstupy v hlavě válce. Nemusí být zapojeny,takže místo nich dej šroub a nebo tam dej hadičku a tu zaslep.
Pokud ale máš 70 ccm válec a 12 mm karburátor (viz foto ve vedlejším vlákně) tak bych doporučil výměnu za alespoň 17,5 mm karburátor,nejlépe s manuálním sytičem.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků