Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Piaggio Hexagon 125 4T - chcípání atd.

26 lis 2013, 11:53

Ahoj,
v nedeli jsem si poridil dovezeneho Hexika 125 GLX.
Vezl jsem to domu skoro 60 km. Kdyz pominu to, ze mi prodejce tvrdil, ze je v nadrzi pres 3 litry a ja sotva dojel domu (3 litry tam nebyly ani nahodou) a ze sem ho mel chut zaskrtit hned za takovou banalni lez, tak mam jeden problemek ...
Po ceste mi to asi 3 chciplo a jelikoz byla v haji i baterka, musel jsem startovat pres kabely, nastesti jel za mnou kamos autem.
Po natankovani benzinu a koupi nove baterie, jsem ji hned vybil, protoze nejakou dobu trvalo, nez si nasala benzin a pri projizdce mi to opet chcipalo. Nevim, ale podle me cca 3 minuty po nastartovani jsem to nechal bezet a v pohode, ale jakmile jsem pridal plyn, tak to chciplo.Pri projizdce to jelo v klidu asi 300 metru, ale pak mi to zase na krizovatce chciplo, chcipani se opakovalo u krozovatek jeste asi 5 x nez jsem se vratil domu, protoze uz jsem neveril, ze by baterka ustala dalsi startovani (z prodejny asi take nebyla zrovna nabita na max). Po mem dobiti baterie skutr dnes rano chytil na skrtnuti, ale hned chcipnul (venku neco male pres -1), to se opakovalo jeste jednou a na potreti uz chytil a drzel volnobeh, ale jizdu jsem uz pak zkusit nemohl, musel jsem do prace.
Nema nekdo nejakou radu, cim by to mohlo byt, nez rozjedu svuj "diagnosticky" proces menenim soucastek ?
napr.: svicka, tesneni, sitic, stelovani otacek/volnobehu.... ?

Dalsi vec ktera me nemile prekvapila, a to se ostuda priznam, ze az po ceste, prisel jsem na to, ze skutr nema nakopavacku!! :-) az ted jsem si vsiml, ze je na scotlandu na prodej nakopavacka na piaggia, na tento typ asi nepujde dodat, kdyz tam neni, ze ? stve me, stale resit vybitou baterii kuli chcipani pri reseni prolemu.

Dekuji za jakoukoliv uzitecnou radu do zacatku s Hexikem.
Pavel

Re: Piaggio Hexagon 125 4T - chcípání atd.

26 lis 2013, 14:13

Co třeba trochu vyprudit pana prodávajícího :?:

Re: Piaggio Hexagon 125 4T - chcípání atd.

26 lis 2013, 14:59

To mi nepomuze, samozrejme smlouvu ma osetrenou a ja si osobne myslim, ze to bude jen nejaka blbost pramenici mozna i z toho, ze to nejakou dobu stalo v garazi. Nez se nasel nekdo ochotny takto stary stroj koupit.
Blbe je, ze z prace jezdim domu za tmy a unaven, takze toho nemam moc moznost prohlednout a vyzkouset. Kazdopadne dnes po vymene hadicky vzduchu, jeste skouknu aspon svicku a zkusim to projet znovu.
Jaka je zhruba doba zahrati motoru atp po nastartovani, kdy by skutr mel mit motor dostatecne zahraty ?
Take by se hodila rada jak vyzkouset funkcnost automatickeho sitice, treba jen potvrzeni me teorie, ze vypnout jeho privod mi ukaze (hlavne bez poskozeni) jestli zabira nebo ne ??

Re: Piaggio Hexagon 125 4T - chcípání atd.

26 lis 2013, 15:53

no svíčku bych vyměnil každopádně, kdoví jak dlouho tam je, taky bych asi vyměnil vzduchový filtr a olej v motoru,
a to chcípání bych řešil vyčištěním karburátoru a pročištěním trysek...

Re: Piaggio Hexagon 125 4T - chcípání atd.

28 lis 2013, 15:52

Měl jsi mu to odvést hned zpátky. Hexagon je poruchovej stroj, z asi 7 majitelů co byli zde na fóru byl spokojen a věčně pojizdný jen jeden, ten byl po 1.majiteli s doloženou historií a bez stažených km. Než jsi pro něj jel, měl jsi aspoň mrknout na fórum. Je tu téma přímo o tomto modelu a tam se toho dozvíš hodně, i ohledně sytiče ;-) Další velkej problém je, že díly na něj jsou hrozně drahý a když něco objednáš z Itálie, budeš čekat měsíc...však najdi topic Piaggio Hexagon otázky a odpovědi a počti ;-)

Re: Piaggio Hexagon 125 4T - chcípání atd.

28 lis 2013, 20:05

četl jsem to dukladne ;-)
odstranovani poruch je vetsinou zaspamovane a tezko pochopitelne :-))
o poruchach .. dva lide tu pisi o naproste spokojenosti, temer vsem poruchy prameni z toho, ze se do toho vrtali sami a nebo neco rozestelovali i kdyz to jelo :-) na dalsim foru dva lide taktez jen o spokojenosti a zadny o nespokojenosti. Muj kamarad ma hexinu 150 ccm jiz cca sest let a bez jedine poruchy. Takze jsem do toho sel sice s obavamy, ale sel a to i s predchozi zkusenosti jak ridicskou (pujcoval jsem si od nej), tak i pozorovaci.

Díly na něj bohužel drahé jsou, nicméně tech dulezitych (brzdy, svicky,filtry,oleje, ...) ktere se meni bezne je tu k sehnani dost a dokonce i za rozumnou cenu (desticky cca 300,- kotouce cca 1000,- ...).

Jinak vymenil jsem svicku, poradne jsem dobil baterii, dolil jsem fridex a vymenil hadicku u vzduchoveho filtru, ktera byla viditelne popraskana a jel to vcera vecer projet (bylo -5 °C). Chytlo to na cvaknuti, po cca 5 minutach co jsme to nechal zahrat jsem bezproblemu ujel cca 2 kilometry s testovacima pauzama a nekolika krizovatkama a ani jednou uz to nechciplo, tak doufam, ze zavada vyresena :-). Take jsem neodolal a mluvil jsem s clovekem co mi kup dohodil (muj bratr) a ten mi rikal, ze olej menit nemam, ze je tam novy a taktez se nemam vrtat v rozvodech a variatoru, ze v lete bylo taktez oboji delano. Takze jeste vymenim vzduchovy filtr a doufam, ze se pridam k tem par lidem tu co si Hexinu chvalili ;-)
Odeslat odpověď