Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

16 bře 2012, 22:27

Ahoj, mám tu takový oříšek do diskuze.

Background: Nedávno jsem si pořídil BV500 r.v. 2005 - tedy s novějším typem variátoru, 8 válečků. Na můj vkus variátor udržuje motor ve zbytečně vysokých otáčkách, což ovšem nijak neocením páč nejsem žádný střelec a rád jezdím hodně na klid. Rozhodl jsem se tedy instalovat mírně těžší válečky než originál, stejně tak jako to mám na starém skútru. Bohužel tento typ válečků se nedá sehnat v těžší gramáži než je originál 25x17 – 21,44g, nebo lehčí.

Napadlo mě tedy válečky upravit - pár gramů přidat aplikací dvousložkového lepidla - "tekutého kovu" do vnitřního obvodu stávajích válečků.

Problém by mohl být
- s nedostatečně rovnoměrným rozprostřením aplikovaného materiálu :) což by mohlo způsobovat mírné nerovnoměrné rozložení hmotnosti, což by mohlo způsobit že by váleček klouzal vždy ve stejné pozici, a tím by vznikalo nerovnoměrné opotřebení a tvorbu plošek na obvodu válečku.

- s uvolněním kousku "tekutého kovu" vlivem teploty, vybrací a odstředivých sil - zřejmě s rizikem následného poškození variátoru, řemenu, nebo spojky.

(Ta teplota by snad neměla být problém, Např. Loctite má teplotní rozsah do 160°C, což by mělo být dostačující)

A teď ten dotazy: má s tímto někdo zkušenost (případně jakou?), nebo jsem průkopník? :) Případně vaše názory na tento nápad?

Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

16 bře 2012, 22:44

Nevim jak velkej je vnitřní průměr díry ve válečku,ale co tam vyříznout závit a natočit červíka ? Dělaj všechny možný průměry a délky,tak by se určitě dala implementovat potřebná váha navíc. Určitě myslim lepší nápad jak s tekutym kovem. červ bude vždy ve středu a když tam kápneš Loctite na závity,tak to bude i 100% bezpečné ;-)

PS : zajímavej datum registrace )))

Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

16 bře 2012, 23:59

...já jsem si vytáhl z výlečku ten kov a nechal u kamaráda vysoustružit nový, o 3g těžší... nic nelepíš, niž neřežeš, jen nasuneš a hotovo. Podle mě nejrozumnější varianta. A když pak objednáš zase nový, tak použiješ jen obal a zase vnitřky předěláš... Uděláš si to jednou pořádně a pak už jen hračka a nadosmrti (myslím stroje) :wink:

Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

17 bře 2012, 00:36

TUNER píše:Nevim jak velkej je vnitřní průměr díry ve válečku,ale co tam vyříznout závit a natočit červíka ? Dělaj všechny možný průměry a délky,tak by se určitě dala implementovat potřebná váha navíc. Určitě myslim lepší nápad jak s tekutym kovem. červ bude vždy ve středu a když tam kápneš Loctite na závity,tak to bude i 100% bezpečné ;-)

PS : zajímavej datum registrace )))

Ahoj, ten vnitřní průměr je dost velkej, ale s vruty si to moc nedokážu představit, abych udělal rozdíl např. 3 gramy, musel bych tam snad našroubovat celou krabičku, že by to zevnitř vypadalo jak ježek. Tenhle nápad tedy zavrhuju, ale v každým případě dík za odpověď :)

PS: jj, na skútrech už nějakej pátek jezdím, to datum je zřejmě společný pro všechny kdo se tenkrát registrovali ještě na adventure-biker fóru a byli převedeni do (tenkrát) novýho skutrfóra.. Možná admin by to mohl lépe osvětlit...? :)

mk-tec:
Ahoj, dík za odpověď ! Jo to zní rozhodně jako velmi rozumná alternativa mého nerozumného nápadu :!: Jen ještě mít takového soustružníka, kamaráda. Nabízí se tedy taková trochu drzá otázka - a zároveň seriózní poptávka - myslíš že by se tomu tvému chtělo ještě jednu sadu vysoustružit? Vynaložené úsilí a materiál přirozeně kompenzuji penězi.

Do Kroměříže přecejen není z Brna zase tak daleko :)
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 pro 2013, 01:46, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

17 bře 2012, 07:12

čau tento problem sem řešil taky brahcha mi vysoustružil do vnitřního pruměru vložku a bylo to
měl sem několik skutru a v jednom vložka byla tak tu jsem nechal vylisovat a bracha mi udělal težší a někde nebyla tak to mě bracha udělal jen takovou mirnou a oak zpět nalisovat a nemusíš mít strach že se ti tam něco odlepi nebo povoli

Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

17 bře 2012, 20:19

A co zkusit tohle
http://www.scootershop.cz/3665-valecky- ... 00-4t.html
nebo
http://www.scootershop.cz/3749-valecky- ... 00-4t.html

tohle je popis
viewtopic.php?f=11&t=4742&hilit=dr.pulley

Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

17 bře 2012, 22:24

No ok,byla to jen rada ať se to může komukoliv zdát jakkoliv divný. Já si udělal komplet válečky,kdysi ještě na F15ku a teď je mam v F12 na závody a nikdy s nima nebyl problem a dovažuju si to různě dlouhýma červíkama o různých průměrech jak jsem psal a jezdim na nich už několik let !! Pokud je tam velká díra,možná by jsi se divil,ale 3 gramy by nebyl nejmenší problem....
DSC00097.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Odeslat odpověď