Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

Příspěvekod David_D » 16 bře 2012, 22:27

Ahoj, mám tu takový oříšek do diskuze.

Background: Nedávno jsem si pořídil BV500 r.v. 2005 - tedy s novějším typem variátoru, 8 válečků. Na můj vkus variátor udržuje motor ve zbytečně vysokých otáčkách, což ovšem nijak neocením páč nejsem žádný střelec a rád jezdím hodně na klid. Rozhodl jsem se tedy instalovat mírně těžší válečky než originál, stejně tak jako to mám na starém skútru. Bohužel tento typ válečků se nedá sehnat v těžší gramáži než je originál 25x17 – 21,44g, nebo lehčí.

Napadlo mě tedy válečky upravit - pár gramů přidat aplikací dvousložkového lepidla - "tekutého kovu" do vnitřního obvodu stávajích válečků.

Problém by mohl být
- s nedostatečně rovnoměrným rozprostřením aplikovaného materiálu :) což by mohlo způsobovat mírné nerovnoměrné rozložení hmotnosti, což by mohlo způsobit že by váleček klouzal vždy ve stejné pozici, a tím by vznikalo nerovnoměrné opotřebení a tvorbu plošek na obvodu válečku.

- s uvolněním kousku "tekutého kovu" vlivem teploty, vybrací a odstředivých sil - zřejmě s rizikem následného poškození variátoru, řemenu, nebo spojky.

(Ta teplota by snad neměla být problém, Např. Loctite má teplotní rozsah do 160°C, což by mělo být dostačující)

A teď ten dotazy: má s tímto někdo zkušenost (případně jakou?), nebo jsem průkopník? :) Případně vaše názory na tento nápad?
Uživatelský avatar
David_D

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 152
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, 1998, 60tis km
Tuning / úpravy: vyšší plexi zn. home-made

Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

Příspěvekod TUNER » 16 bře 2012, 22:44

Nevim jak velkej je vnitřní průměr díry ve válečku,ale co tam vyříznout závit a natočit červíka ? Dělaj všechny možný průměry a délky,tak by se určitě dala implementovat potřebná váha navíc. Určitě myslim lepší nápad jak s tekutym kovem. červ bude vždy ve středu a když tam kápneš Loctite na závity,tak to bude i 100% bezpečné ;-)

PS : zajímavej datum registrace )))
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

Příspěvekod mk-tec » 16 bře 2012, 23:59

...já jsem si vytáhl z výlečku ten kov a nechal u kamaráda vysoustružit nový, o 3g těžší... nic nelepíš, niž neřežeš, jen nasuneš a hotovo. Podle mě nejrozumnější varianta. A když pak objednáš zase nový, tak použiješ jen obal a zase vnitřky předěláš... Uděláš si to jednou pořádně a pak už jen hračka a nadosmrti (myslím stroje) :wink:
Uživatelský avatar
mk-tec

250+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 272
Registrován: 10 dub 2011, 07:41
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: Bylo: SUZUKI Burák 650 Exe K12
Tuning / úpravy: Je to v plné náloži včetně všemožných dodělávek - takže není třeba

Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

Příspěvekod David_D » 17 bře 2012, 00:36

TUNER píše:Nevim jak velkej je vnitřní průměr díry ve válečku,ale co tam vyříznout závit a natočit červíka ? Dělaj všechny možný průměry a délky,tak by se určitě dala implementovat potřebná váha navíc. Určitě myslim lepší nápad jak s tekutym kovem. červ bude vždy ve středu a když tam kápneš Loctite na závity,tak to bude i 100% bezpečné ;-)

PS : zajímavej datum registrace )))

Ahoj, ten vnitřní průměr je dost velkej, ale s vruty si to moc nedokážu představit, abych udělal rozdíl např. 3 gramy, musel bych tam snad našroubovat celou krabičku, že by to zevnitř vypadalo jak ježek. Tenhle nápad tedy zavrhuju, ale v každým případě dík za odpověď :)

PS: jj, na skútrech už nějakej pátek jezdím, to datum je zřejmě společný pro všechny kdo se tenkrát registrovali ještě na adventure-biker fóru a byli převedeni do (tenkrát) novýho skutrfóra.. Možná admin by to mohl lépe osvětlit...? :)

mk-tec:
Ahoj, dík za odpověď ! Jo to zní rozhodně jako velmi rozumná alternativa mého nerozumného nápadu :!: Jen ještě mít takového soustružníka, kamaráda. Nabízí se tedy taková trochu drzá otázka - a zároveň seriózní poptávka - myslíš že by se tomu tvému chtělo ještě jednu sadu vysoustružit? Vynaložené úsilí a materiál přirozeně kompenzuji penězi.

Do Kroměříže přecejen není z Brna zase tak daleko :)
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 pro 2013, 01:46, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
David_D

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 152
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: YAMAHA MAJESTY 250, 1998, 60tis km
Tuning / úpravy: vyšší plexi zn. home-made

Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

Příspěvekod robertstrelec » 17 bře 2012, 07:12

čau tento problem sem řešil taky brahcha mi vysoustružil do vnitřního pruměru vložku a bylo to
měl sem několik skutru a v jednom vložka byla tak tu jsem nechal vylisovat a bracha mi udělal težší a někde nebyla tak to mě bracha udělal jen takovou mirnou a oak zpět nalisovat a nemusíš mít strach že se ti tam něco odlepi nebo povoli
robertstrelec

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 16 pro 2011, 22:35
Skútr / moto: yamaha cygnus
Tuning / úpravy: žádné


Re: Piaggio Beverly 500 - výroba těžších válečků

Příspěvekod TUNER » 17 bře 2012, 22:24

No ok,byla to jen rada ať se to může komukoliv zdát jakkoliv divný. Já si udělal komplet válečky,kdysi ještě na F15ku a teď je mam v F12 na závody a nikdy s nima nebyl problem a dovažuju si to různě dlouhýma červíkama o různých průměrech jak jsem psal a jezdim na nich už několik let !! Pokud je tam velká díra,možná by jsi se divil,ale 3 gramy by nebyl nejmenší problem....
DSC00097.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků