Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
11 lis 2012, 21:12
Zdravím všechny přátele jedné stopy. Pořídil jsem si do práce maxiskůtr Piaggio Beverly 250 z roku 2006. Má najeto 14500 km a jezdí velmi příjemně díky 16-ti palcovým kolům a příjemnému průběhu motoru. Vyskytl se problém s kontrolkou Check kontrol. Při stratu tato kontrolka zhasne a po zahřátí motoru na hlavním stojanu se opět rozsvítí. Po přidání plynu opět zhasne. Dobíjení je vpořádku a celkově je motor v dobré kondici bez škubání a ztrát otáček. Při rychlosti okolo 130ti km/h se opět rozvítí a po ubrání plynu na 110ti km/h znovu zhasne. Skůtr nevaří, neproblikávají kontrolky a jede bez problémů. Chci se zeptat zda má někdo podobné zkušenosti. Pokud to nic nedělá , nemám to prý řešit. Je to taková závada-nezávada. Díky za každý názor.
11 lis 2012, 21:28
Zkus zkontrolovat čidlo tlaku oleje. Může špatně měřit a paxe ti kontrolka rozsvěcí.
11 lis 2012, 21:35
Díky za nápad, pokud by to bylo jen čidlo tak budu rád. Je tam olej 5W40 a ten je prý do našich podmínek dost řídký. Doporučují mi 10W40.
11 lis 2012, 21:48
Ahoj majery, další kolega, blahopřeji k skvělému stroji ,čidlo na olej tam pasuje z Felicie,,,,,
11 lis 2012, 21:51
Ale je to olej který tam má být, který předepisuje výrobce ostatní si přeber sám
11 lis 2012, 21:57
Zeptám se asi natvrdle, mám to čidlo řešit nebo si mám zvyknout na kontrolku. S tím olejem je to jasné, olej předepsaný výrobcem je to pravé. Jinak děkuji k blahopřání nového stroje. Zatím mi dělá jen radost.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 22 lis 2013, 03:07, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
11 lis 2012, 22:08
Mě osobně by to vadilo tedy aspoň do té doby než bych měl 100% potvrzeno že je to tím čidlem,
11 lis 2012, 22:19
Děkuji za nápad - čidlo z Felicie, investice do 100,-Kč. Není co řešit. Přeji všem motofandům spoustu km bez nehody.Do půlky prosince má být odcela teplo tak ať ještě něco najedeme. Mě to samozřejmě taky vadí , proto to tady řeším. Jde mi spíš o to , jestli to není zase kontrolka na kontrolku. Zjistím závadu, pokusím se jí vyřešit a dám vědět pro další kolegy, kteří by mohli mýt podobné problémy. Zatím se mějte hezky a díky za dobré nápady.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 22 lis 2013, 03:08, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
11 lis 2012, 23:27
čidlo oleje najdeš pod krytem magneta na levé straně motoru bohužel není přístupné bez jeho demontáže
dle obr pozice 16-17 to vypadá ale že to je mimo
http://www.piaggiospares.co.uk/spares/epc2.asp?ModelID=11794&pageID=16&m=PIAGGIO+BEVERLY+250+%28EURO+3%29+M288M+flywheel+magneto+cover+%2D+oil+filter+&uid=0 ale u svého motoru jsem tam žádné čidlo nenašel
12 lis 2012, 09:16
majery píše:Díky za nápad, pokud by to bylo jen čidlo tak budu rád. Je tam olej 5W40 a ten je prý do našich podmínek dost řídký. Doporučují mi 10W40.
Rozhodně tam necpi to co ti radí ostatní, ale co tam doporučuje výrobce. Klika neběží na ložiskách, ale na šálách. Proto tam je řidší olej. Ti co ti to radí vědí kulový o tomhle motoru.
13 lis 2012, 18:24
Ahoj, byl jsem dnes v servisu Piaggio v HK a ukázal jsem problém s check-kontrol. Bohužel neměli k dispozici diagnostiku, protože jim italové starou přelaďují na novou normu. Došli jsme k závěru, že by to mohla být lambdasonda. Až bude diagnostika tak budu chytřejší. Byl jsem ve dvou servisech a přiklánějí se k té lambdasondě. Na olejové čidlo jsem se seciálně ptal a mechanik mne utvrzoval, že s olejem to nemá nic společného. Skůtr necuká a pořád jede plynule. Přesto bych se Tě rád zeptal na průběh chování motoru a kontrolek před zadřením motoru.Ten olej mi potvrdili 5W40 předepsaný výrobcem a ten tam naštěstí mám. Díky všem za dobré rady a pomoc.
13 lis 2012, 18:28
Mno mě olejový čidlo odešlo a chovalo se to víceméně stejně jako tobě. Jen se to rozsvěcovalo a zhasínalo, jak se tomu zrovna chtělo. Vždycky, když jsem čidlo profouknul, tak to nachvilku přestalo a paxe to opakovalo. Potom už to svítilo furt a tak vozím čidlo z feliny. Funguje bez problému a měl jsem ho zadarmíko.
Bacha na Trojana v HK, kolega tam má Beverlynu už 4 měsíce a oprava je v nedohlednu. Mě slíbili, že ovladač blinkru na mou exVespu mi seženou do 6 měsíců. Za boční lišty na Beverlynu chtěli 2500kč. Takže asi tak... Už tam ani nechodím.
13 lis 2012, 18:55
Moc díky za to schéma na motor Beverly, budu hledat čidlo. Dnes jsem pojezdil asi 60 km a skůtr jezdí super, až na tu bláznivou kontrolku. Zatím se mějte.
14 lis 2012, 17:32
Ahoj majery , čidlo máš nad olejovým filtrem,,,