Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
03 črc 2011, 08:32
Prosím o radu, mám Piaggio Beverly 200, začala se mi vařit voda v chladiči a nefunguje ventilátor. Nejdřív jsem si myslel, že jde jen o pojistku nebo o vypadlý kabel z kostry ventilátoru, obojí jsem vyloučil, vše je na svém místě a v pořádku. Pak jsem jí i odvzdušnil a bublina tam taky není, čidlo teploty funguje taky bez problémů, vyzkoušel jsem ho na baterce. Teď už mě jen napadá, že může být porušený těsnění na motoru, ale to bylo před 14 dni měněno za nové, kompletně přetěsnění motoru, byly na ní měněny pístní kroužky za nové, možná to neudělaly v servise pořádně a fouká tam skrz těsnění, může to být tim ? aby se vařila voda v chladiči a nešel ventilátor ? Už fakt nevim a nic mě nenapadá ! Předem děkuji za Vaše reakce. Petr
03 črc 2011, 10:34
píšeš hlouposti pokud je s alektřinou a čidlem vše v pořádku musí se zákonitě točit tu není jiná možnost.A pokud je něco s motorem těsnění nebo pod stejně to není duvod aby se netočil ventilátor ba naopak dusledek toho že se netočí muže bejt že rupne těsnění.Jinak to čidlo jak spíná ten ventilátor nejde vyzkoušet jen pomoci baterky to nic nezjistíš musíš bud s baterkou a žárovkou případně ohmetrem ale sočasně ho musíš zahřát na teplotu při které musí sepnout
03 črc 2011, 10:52
a nemas spis nahodou zaseknutej termostat? motor se pak vari a chladic je skoro studenej a vetrak nema pak duvod sepnout
03 črc 2011, 11:11
to sice muže bejt ale píše že mu vaří voda v chladiči takže to termostat není pak by byl opravdu studenej a voda vařila jen v motoru nicméně at skusí ještě propojit ten spinač co síná ventilátor ten se musí roztočit
03 črc 2011, 12:00
Jednoduše zkus propojit ty dva dráty na tom čidle co je na chladiči a uvidíš že se to spustí
a tim pádem je to čidlo
03 črc 2011, 12:31
Tak to mě taky zajímá v čem to bude, napadlo mě taky seklej termostat (ale už tady bylo vysvětleno že je to kravina)....hele ale ještě jedna věc z principu vůbec...před tou opravou ti někdy houpla ta teplota tak, že se ti musel ventilátor normálně zapínat? Protože právě u těch našich Piaggií jsou ty termostaty stavěný na Itálii (já ho mám vyhozenej - sekal se) takže spíš já řeším teplotu opačně - aby vůbec šla nahoru částečným zaděláním chladiče....takže i před servisem se ti voda ohřívala tolik, že ti spínal ventilátor?
03 črc 2011, 14:16
Když propojim ty dva dráty, tak se ventilátor samozřejmně sepne, vždyť jsem naznačil že v tomhle problém neni, problém vidim v tom čidle teploty, ale už jsem koupil i nový, ale v zápětí reklamoval, protože při běhu motoru se ventilátor znovu nesepl a vařil jsem i s novým čidlem. Proto se tu ptám, jestli ještě nejsou nějaký další možnosti, protože mně už žádný nenapadaj.
03 črc 2011, 14:18
A co napojit do okruhu cidlo a ventilator ( nebo
) jestli opravdu spina
Pokud ano tak mas prerusene kabely na skutru
03 črc 2011, 14:21
Před servisem se spínal ventilátor tak nějak normálně, nesledoval jsem, že by něco bylo v nepořádku. Když potřeboval ochladit, tak normálně sepnul a chladil v pohodě. Mně už napadly jenom ty kabely, protože logicky to nic už jinýho nemůže být. Ale, před chvílí jsem se na ně díval a vše je jak z fabriky, kabely jak nový a nikde nic skřípnutého není. No nic půjde zase do servisu, holt to zase zatopim.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 15 pro 2013, 10:59, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
03 črc 2011, 14:53
mozna je to blbost,ale co kontakt na pojistce
03 črc 2011, 14:59
Taky ne, pojistky jsem už taky testoval, to dělám vždy jako první. Kontakty jsou taky OK
03 črc 2011, 15:04
hmm no zkusil bych vazne napojit novy kabel a otestovat tim cidlo + ventilator anebo jen zahrat cidlo a jit s merakem po kabelu kde konci proud
03 črc 2011, 17:09
všechno jsou to naprosté hlouposti teda pojistka dráty a pod.Tvrdí že pokud na tom čidle spojí dráty tak se rozběhne.Tudíž OPRAVDU JEDINÁ MOŽNOST je to vadné čidlo a nic jiného.Mužeš vyzkoučet tak že dáš do vody a budeš vařit a zjistíš kdy ti sepne pokud vubec sepne.Takže vyměn čidlo případně tam dej ruční spinač at to mužeš zapnout kdykoliv.
04 črc 2011, 17:40
Přesně tak,když spojíš dráty od čidla a vrtule běží,tak to není žádný kontakt ani pojistka,je to buď čidlo nebo u něj není dostatečná teplota aby seplo!
04 črc 2011, 19:06
Jedna z prvních věcí co jsem si udělal na Malagutim je manuální spínač větráku. Takže od pojistky mám paralerní drát k vypínači a odtud k motoru na větráku. Např popojíždění na skůtršňůře či táhlé kopce u moře mi už potvrdily dobrou koncepci. Pod kopcem jak vidím, že leze teplota nahoru, to zapnu a nechám furt točit. Nestane se tak, že by větrák každých 10 minut spínal, tudíž i vodu držím v nižší teplotě .