Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Piaggio Beverly 125 - demontáž zadního kola

23 říj 2013, 17:55

Ahoj, potřebuji jestli nemáte nějaký fígl na demontáž zadního kola. Jde konkrétně o Piaggio Beverly a nevím, kdy bylo naposled dole. Sundal jsem výfuk, odmontoval tlumič, sundal matici z hřídele kola, povolil dva šrouby co drží zadní rameno a tam skončil. Ložisko v tom ramenu se nechce pustit hřídele kola. Nevím jestli je na to nějaký přípravek, ale zkoušel jsem to lehce páčit a to mi nešlo. Tak jsem tam stříkl trochu silikonovýho oleje a šel shánět rozumy. Poradíte?
rameno.jpg

Edit: A šlak by mě trefil, když vidím jak to "má" jít jednoduše. http://youtu.be/iSvFcNRFEuM?t=8m47s
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil sebior dne 23 říj 2013, 18:15, celkově upraveno 1

Re: Piaggio Beverly 125 - demontáž zadního kola

23 říj 2013, 18:02

Tak tohle znám. Taky jsem zvědavej na rady, protože já to lámal dolů páčením, klepáním kladiva atd. snad přes hodinu. Propocenej sem byl jak blázen a fest vynervovanej :evil: Umí to být velmi kvalitně zatuhlé.

Re: Piaggio Beverly 125 - demontáž zadního kola

23 říj 2013, 20:44

já bych navrhoval udělat si stahovák , využít těch dvou šroubů na té kyvce , pokud by se dalo tak aby byly průchozí a zajistit matkou z e strany od kola , a šroubem se snažit tlačit do hřídelky , přidávám schématický výkresek , a pak bych doporučil při zpětné montáži namazat hřídelku buďto Molykou nabo měděnou vazelínkou
v práci používám takovéto stahováky samorosty , kde se normálními nejde dostat

navíc zůstane doma pro další operace
stahovák.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio Beverly 125 - demontáž zadního kola

24 říj 2013, 08:08

Tak já napoprvý měl u pětikilča ten samej problém. Nastříkal jsem ložisko a hřídelku povolovačem zarezlejch šroubů. Nechal chvíli působit, a pak jsem ložisko pořádně zahřál horkovzduškou (doporučuju vyďoubat plastovou krytku ložiska), pak jsem to ještě jednou pořádně stříkl a nechal přes noc působit. Pak jsem prostrčil zkrz kolo starý topůrko od kladiva, okolí ložiska jsem nahřál horkovzduškou a pak ten závěs vyklepal přes to topůrko. Nevím ale, jak moc místa má 125tka s 16" kolem oproti pětikilču. Tam do toho jde klepnou ze tří stran. Pak samo hřídelku očisti nějakým 1000 smirkem a ložisko v závěsu vyměnit. Teď to sundám rukou bez nářadí.

Re: Piaggio Beverly 125 - demontáž zadního kola

24 říj 2013, 18:31

Hotovo. Použil jsem nápad amaize - děkuji. Více napoví přiložené foto.
Až to budu davat zpátky, dám tam trochu grafitové vazelíny. Tu mám při ruce a snad příště pomůže.
stahovak02.jpg
stahovak01.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Piaggio Beverly 125 - demontáž zadního kola

24 říj 2013, 18:45

to "elko" ti nahradilo tu masu toho plocháče , šikulka jsi , no a k vazelínce , já neměl na mysli grafitovou , ale Molyku(obsahuje molybdenovou složku) - doporučí každý servisák , grafitka je sice černá , ale je tam mezi nima podstatný rozdíl , že ta molyka zůstává filmem i v teplotách vodě atd.grafitka není až tak odolná , ale to už je na tobě , a taky by ti pak byla k ruce ,jak ten stahovák samorost

a odkupak jsi , že se tak ptám :oops:

Re: Piaggio Beverly 125 - demontáž zadního kola

24 říj 2013, 18:50

Grafitová vazelína je taky odolná,jak vodě,tak teplu. Pamatuju ještě na vojně když jsem s ní na svojí V3Sce mazal kde co )))

Re: Piaggio Beverly 125 - demontáž zadního kola

25 říj 2013, 15:25

no jo máš recht ,ale ty doby co jsme na té vojně byly už jsou ty tam :mrgreen:
nepíšu mu že není kvalitní , ale Molyka přece jen vydrží daleko víc , a když bych vzal v potaz co jak dlouho je to kolo třeba stáhnout , třeba až při výměně gumy tak to tam dostane docela zabrat , ale jak jsem psal je to na něm
Naposledy upravil amaize dne 25 říj 2013, 16:14, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď