Ten skútr mám přes 20 let a asi 40 000km.
Pár postřehů.
Pežot deklaruje spotřebu 2.5L. Žere celou dobu 3.2(při 45km/h) - 3.8L(při 75km/h). Je to strašně moc. Jak byl nový, tak jsem ho na to reklamoval a servis v Mountfildu(tam jsem ho koupil) to seřizoval jak chtěl, ale ani deci nevylepšil. Tehdy tam byl původní variator a restrikce. 200km na nádrž jsem nikdy nenajel. Max.tak 140km.
Vyměnil jsem až nyní zadní tlumič. Několikrát válečky, pneu, svíčka, párkrát se zanesl karbec. Tedy spotřební věci. Až nyní prosakuje vééélmi jemně olej u klikovky(za variatorem). Žárovky jsou původní, klakson stále funguje, knoflíky fungují jak mají, sedlo není prodřené. Plasty spíše odřené mou vinnou.
Jediná věc, která ještě v záruce byla měněná byl tachometr. Displej ukazoval stále plnou. Byl vyměněn za modernější, který prý na to netrpěl, ovšem s rychlostí do 80km/h. Před tím tam byl do 100km/h. Kvůli tomu je ukazatel rychlosti(ručička) o 10km/h pozpátku, než je skutečnost(měřeno na radarech u obcí).
S variatorem malosi to jelo po rovině 75km/h a z kopce by to jelo asi těch 80km/h. Mám při 180cm asi 85kg. Nelze měřit přesně, bo tacháč ukazuje do 80km(70km skutečnost), takže když je ručička za 80, tak jen odhaduju.
Motor je živý jak cyp hlavně při nižších rychlostech.
Celkově je spolehlivý(doufám, že to nezakřiknu, bo jsem pověrčivý
)
Pokud trochu započítám, tak 40000km = 400x 100km. Má-li o 1L větší spotřebu, tak je to cca o 400L. Řekl bych, že průměrná cena benzínu byla 15korunnn půllitr. 12000kč navíc. Tím, že jsem celou dobu nemusel servisovat drahé závady, je to tedy šulnul. Nejde jen o cenu dílů a práci. Do ceny je třeba započítat i to, že skútr se nemusí pokazit ve chvíli, kdy přijíždím z vyjížďky do garáže. Pravděpodobně se pokazí v 50% případů v té vzdálenější půlce od domova. Tlačit třeba 10-30km není moc fajné. A pak bych musel povolat nějakou odtahovku, což bych musel přičíst k ceně dílů a práce.