Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
03 bře 2010, 13:31
Zdravím, mám takový problem, koupil jsem el. starter.. paradne sedi a tak všechno...jen kdyz ho chci zapojit tak mi z nej vedou 2 draty a mel bych zo zapojit nejmin do 8...podle meho uvazeni by ty 2 draty meli jit do starteru...ale podle me by meli jit i nektery do ridici jednotky...imobilizer nemam ale byl tam takze tam jsou i nejake draty navic....nevite nekdo jak to udelat? 2 draty z el zapalovani na riditkach a kam je zapojit! Děkuji
03 bře 2010, 13:44
docela jednoduše startér se spíná přes startovací relé.Na něm jsou dva silné dráty jde to z baterky na to relé a z toho relé dále na startér druhej drát na startéru pokud tam vubec je je kostra
03 bře 2010, 15:00
takze ty dva draty co mi vychazi z el starteru na riditkach mam pripojit na rele ke spousteci? a co ŘJ? ta nic?
03 bře 2010, 17:28
Hele Punkie, na co se ptáš? Chceš ze startéru zapojit 8 drátů a dva z nich do startéru... Takže upřesni otázku. A jinak net je plnej elektrickejch schemat motorek, takže ideu najdeš v nich.
Pro mě je startér stejnosměrnej motůrek s chytřejším vysouvacím pastorkem. Kdy motor beží, je lepší to nezapínat. Když neběží, je dobré klíčkem zprovoznit napět na palubě motorky (do řídící jednotky, k benzínové pumpě, k blinkrům, světlu) a tedy připravit stroj na chod. Pak buď kopneš do nakopávačky a už to vrčí, nebo přivedeš na chvilku napětí na startér (=motůrek), on se roztočí, zahýbe pístem a už to taky vrčí.
Z tohoto pohledu nemusí dráty do startéru vést ausgerechnet i do řídící jednotky motoru, protože tam už napětí je tak jako tak.
Z mého skůtra vím, že se poměrně komplikovaně musí splanit asi 1000 podmínek, než startér šťávu dostane, namátkou páčka na rukojeti, tlačítko na rukojeti, zasunutý pohotovostní stojan apod apod...
Oprava: Jo a teče tam takový proud, že se startér krmí z baterky přes spínací relé.
03 bře 2010, 18:10
Pokud aspon trochu rozumis elektrice, tak tohle schema by ti melo stacit pro pochopeni co a jak zapojit
poradtecz.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
03 bře 2010, 19:03
podle tohodle shematu je muj problem vyresen ze zapojim na spinaci skrinku a na spoustec....ale co tech zbylejch 6 dratu co mi trci po zbylim el. startovani? nemam do nich co zapojit...
03 bře 2010, 19:05
zaizoluj a vyskousej to podle schematu,nic tim nezkazis
03 bře 2010, 20:13
no nejak nechapu proc je na starteru tolik dratu, z ceho to je neni k tomu nejake schema?
03 bře 2010, 21:12
Peugeot vivacity 100 ja myslim ze to je kvuli imobnilizeru...
03 bře 2010, 21:21
já pořád nechápu těch tvojich 10 drátu k samotnému startéru vede jen jeden jedinej drát ke startovací cívce jsou 4 a tlačítko má 2 a že je to potom ruzně pospojovaná to už máš nahoře obrázek pak tam muže bejt něco od imobilizéru dálkáče a pod ale to už tam bejt nemusí a navíc je to spojeno s některým tím výše jmenovaným dratem dohromady
Ps mimochodem to schéma nahoře je s čehokoliv jen ne se skutra 50 tky.není tam nakreslené to startovaci relé bez něho by to tlačítko shořelo.Zato je tam kontrolkka nabíjeni což u skutru neznám a i pokud by byla tak takhle zapojená by dělala cokoliv jen ne indikaci nabíjeni toto schéma je možná s nějaké větší mašiny jak jsem se znova díval tak to má tu startovaci cívku přímo na startéru i ta kontrolka asi je dobře jde tam na 30 stálej proud při zapnuti klíčku se dostane na 15 a tím se uzavře okruh přes d+
24 bře 2010, 15:07
tak jinak....rozebral sem cely telo skutra a zybla jen kostra tak krasne vidim kam draty vedou....otezka tedy zni: mam El. starter ze ktereho vedou 2 draty, kam je zapojit? po el.starteru co sem mel na skutru predtim nez mi ho ukradli zbylo 6 dratu, nějaký vedou do ŘJ a nějaký tušim do pojistek? relátek?
už si fakt nevim rady, přemýšlím že to odvezu do skůtr servisu