od quinn » 03 bře 2010, 17:28
Hele Punkie, na co se ptáš? Chceš ze startéru zapojit 8 drátů a dva z nich do startéru... Takže upřesni otázku. A jinak net je plnej elektrickejch schemat motorek, takže ideu najdeš v nich.
Pro mě je startér stejnosměrnej motůrek s chytřejším vysouvacím pastorkem. Kdy motor beží, je lepší to nezapínat. Když neběží, je dobré klíčkem zprovoznit napět na palubě motorky (do řídící jednotky, k benzínové pumpě, k blinkrům, světlu) a tedy připravit stroj na chod. Pak buď kopneš do nakopávačky a už to vrčí, nebo přivedeš na chvilku napětí na startér (=motůrek), on se roztočí, zahýbe pístem a už to taky vrčí.
Z tohoto pohledu nemusí dráty do startéru vést ausgerechnet i do řídící jednotky motoru, protože tam už napětí je tak jako tak.
Z mého skůtra vím, že se poměrně komplikovaně musí splanit asi 1000 podmínek, než startér šťávu dostane, namátkou páčka na rukojeti, tlačítko na rukojeti, zasunutý pohotovostní stojan apod apod...
Oprava: Jo a teče tam takový proud, že se startér krmí z baterky přes spínací relé.
Quinn