Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
12 kvě 2013, 21:21
Zdravím,
dnes se mi stala nepříjemná věc, jel jsem z Brna a asi 25 km za Brnem mi přestal skútr jet, naštěstí 2 km od domu, jel sem v bouřce a všude bylo hodně vody, tak nevím jestli to nemůže být příčina poruchy.
Projevilo se to takhle: Jel jsem asi 50km/h ve dvou a všiml jsem si asi dvakrát takových zvuků, jako by někdo hodil kamínek do železa, takové "cinknutí". Asi po 300 metrech skútr začal divně rachotit, nevím jak bych ten zvuk popsal. Okamžitě jsem sjel na krajnici a vypl motor. Po 5 minutách jsem ho zkusil nastartovat přes startér i nakopávačku a nic.
Rozdělali jsme ho, zjistili jsme, že do karburátoru benzín jde, zadřený by být neměl, píst jezdí. Svíčka je v pohodě, jiskru háže. Skusili jsme do válce nalít benzín, jestli třeba není zacpaný přívod do válce, také bez úspěchu.
Dále už nevíme, proto se ptám tady, jestli někdo nevíte, co by to mohlo být.
Děkuji mockrát za každou radu
Případně nás ještě napadla příčina v elektrice, například CDI. Ale vážně nevíme.
edit:
Tak místní automechanik nám řekl, že to bude nejspíš zadřené. Už je to podruhé za rok. Proto bych se chtěl zeptat, jaký mám koupit válec 50ccm, aby se mi zase po 3000km nezadřel. (70ccm nechci)
Děkuji
13 kvě 2013, 07:07
Napřed to rozeber než něco koupíš a podívej se co tomu opravdu je. To že se to zadře většinou neni typem válce ale třeba špatnym mazánim,chlazenim.... Takže je jedno co za válec koupíš,když bude správně chlazenej,mazanej a bude mít správný vůle,tak se mu nic nestane.
13 kvě 2013, 15:59
Přehřátím to být nemohlo, jelikož při jízdě z Brna jsme kousek před tím než se to stalo stáli asi půl hodiny na benzince, takže motor vychladl. Porucha se stala asi po 1 km. Takže bych to viděl spíše na to mazání, u dalšího válce si začnu benzín přimíchávat sám do nádrže pro jistotu.
Takže ať koupím válec 50ccm neznačkový nebo Malossi, tak bude životností i výkonově stejný?
13 kvě 2013, 16:05
Nevymyslej vymyslene nech si tam dat 70ku nic nemichej jeste jsem neslisel aby odesel oilmaster vzdycky kdyz nekdo zadre tak je to spatne nastavenou smesi.
13 kvě 2013, 16:22
No jenže za 50ccm válec dám + - 4000kč a za 70ccm mnohem víc, navíc musím měnit karbec a sání.
Edit: co by jste rekli na tohle?
http://www.scootland.cz/uzbozi/peugeot- ... ist-hlava/
13 kvě 2013, 16:29
To jsou jenom kecy nic se menit nemusi jenom ptetriskujes. Sam jsem speedfighta mel a staci to. A 70ccm valec koupis kolem 5tis.
To sani je zbytecny a karbec taky. Ja to nakoupil uplne vsechno a jelo to hur nez kdyz jsem dal jenom valec a streetovej vyfuk kterej ty uz mas.
Bestak to ma malou dirz v karterech tak to vic nenalejes.
13 kvě 2013, 16:32
A měl jsi také vzduchem chlazenou verzi.?
Takle ze scootlandu můžu mít za těch 1500kč, nebo to není dobrý?
13 kvě 2013, 16:58
Samozřejmě že jsou různě výkonné 50ky....ale nevím o tom že by byla nějaká která najede jen 10k km a další třeba 30k km.... To všechno záleží o tom jak se k tomu člověk chová a jakou tomu dává péči. Ono i seriová 50ka lze předělat tak že jí zdvojnásobíš výkon. Ani jsi nenapsal co jsi tam měl za válec. Nejlevnější řešení by asi bylo udělat výbrus,pokud to byl litinový válec a případně ho i trochu poupravit. Kluci ze Scootlandu by to měli zmáknout.
13 kvě 2013, 17:10
A jak lze takový válec poupravit? Je to finančně náročné vybeousit a upravit?
13 kvě 2013, 17:35
Pokud víš kam sáhnout,tak ti stačí nějakej dreml a pár kotoučků a frézek. Ale pokud jsi to nedělal a nic o tom nevíš,tak to raději ani nedělej,protože zasahuješ do časování válce a pak se může stát že bude válec na vyhození.
Takhle třeba vypadá mapa válce Hebo Manston Replica v seriovém provedení (dole) a po úpravě (nahoře). Hlavní co se upravuje je výfukový kanál. Neni dané pravidlo co,jak a o kolik a záleží i na ostaních komponentech motoru + výfuku.
Hebo.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
13 kvě 2013, 18:27
Ve scootlandu mají asi na měsíc a půl dopředu plno. Navíc nic levného to asi nebude.
Co myslíš, mám koupit toto?
http://www.scootland.cz/uzbozi/peugeot- ... ist-hlava/Protože finance jsou u mě teď na prvním místě.
13 kvě 2013, 19:21
Pokud ti jde o peníze,nechal bych udělat výbrus a máš defakto novej válec a hlavně to vyjde levněji. 1500,- bych za jetej seriovej válec nedal...to stojí novej.
13 kvě 2013, 19:25
Pošleš mi prosím odkaz na nový sériový válec se vším všudy na výměnu.
Výbrus bych udělal, ale nemá kdo by mi ho udělal, nikoho neznám.
13 kvě 2013, 21:18
Tak to dej do servisu at ti udelaji vybrus a mas po starostech.
Jinak ja jsem mel lc tzn vodnika ale kdyz jsi rikal 4 za valec tak jsem myslel ze je to vodnik.
13 kvě 2013, 21:58
Mají ho na Scootlandu.
Pokud něco neznam,tak se zeptam...od toho je tady strejda Google kterej všechno ví. Počítam že v brně bude firem co ti udělají výbrus hned několik. Jen nebejt línej a najít si to. Za 600,- koupíš pístní sadu,za 300 ti to přebrousí a zbyde ti na benzín. Hlavně,než začneš zase ukvapeně jednat,podívej se v první řadě na ten válec co tam máš teď a v jakém je stavu. Už by jsi něco kupoval a válec určitě ještě ani neni sundanej. U ACčka je to práce na 5 minut....