Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
17 dub 2013, 21:31
Ahoj všichni, řeším problém u Speedightu 2 AC následujícího setupu:
Válec Malossi Sport 70 ccm
karbec Gurtner 12 mm, přetryskovaný
Multivar
budíky Koso GP Style
Skůtr koupený vloni nový, na 50 ccm najeto bez problémů 850 km. Se 70 kou najeto cca 200 km, najednou mi po cca 150 km začaly budíky KOSO provádět během jízdy self test rafiček, zhasl displej, po zastavení při delší trase (cca 20 km) mi nešlo nastartovat startérem, jen takový slabý chrčení. Nakonec jsem scoota nakopnul nakopávačkou. Po dalších 20 km už byl větší problém nastartovat i nakopávačkou, chtělo to i přidat plyn. Budíky úplně přestaly ukazovat, svítilo jen podsvícení přístrojovky a kontrolky. Po dalších 15 km mi při zapnutých blikačích začal zdechávat motor, nakonec se ale chytnul. Poté po zhruba hodinové pauze po 2 km zdechl definitivně, už nenaskočil. Při zmáčknutí startovacího tlačítka něco zacvaká u baterky, většinou jen jednou a pak už je ticho.... Baterka by snad měla být OK...Kde může být zkopanej pes?
17 dub 2013, 21:35
podle mě to vypadá na baterku dobíjel jsi ji? změř na ní napětí musí mít 12,2V minimálně
nebo by to mohla být špatná kostra
edit a nebo ti to nedobíjí
dobij baterku nastartuj a změř napětí na baterce mělo by tam být přes 13V a při vyšších otáčkách i
třeba 14,4 pokud to tam není tak zkontroluj regulátor dobíjení
17 dub 2013, 21:41
mám jen takový orientační měřák s diodama a ukazoval, že je baterka OK, to ale neznamená, že ukazuje dobře...Přes zimu byla slabá, nenatočila to, ale říkl jsem si, že se dobije na jaře při jízdách...radši jsem nakopával, posední dobou to točilo normálně...
17 dub 2013, 21:45
to záleží jak daleko jezdíš já bych to viděl tak na 150 Km v kuse aby se to
slušně dobilo pokud byla po zimě skoro mrtvá
17 dub 2013, 21:48
no, byly to tak 3 vyjížďky po cca 30 km, mezi tím i pár krátkých jízd okolo 5 km...
17 dub 2013, 21:50
začni u nejjednoduššího nabij ji a uvidíš
17 dub 2013, 22:00
bez baterky to vůbec nefunguje?
17 dub 2013, 22:05
nemám scháma zapojení tak nevím záleží jak je to udělaný ale třeba blinkry bývají zapojený přímo na baterku
tak ty by asi nechodili protože mají větší odběr a dobíjení by to neutáhlo na přímo proto ti při zapnutí blinkru
chcípal motor protože neměl šťávu pro zapalování.
17 dub 2013, 22:20
blinkry i při vynutym motoru blikaly, ale přišlo mi, že dost slabě...
18 dub 2013, 09:17
kup si klidně nejlevnější multimetr,stojí kolem kila.....
18 dub 2013, 19:32
Tak baterku mi změřili u Peugeotu a prej měla 10 V....to už asi nenabiju, co?
18 dub 2013, 19:47
pokud je dlouhodobě pod 10,5V tak jí to dost rychle oddělá zkus ji nabít ale budeš muset nějakou
obyčejnější nabíječkou(Klasika 1/10 Ah např. 10Ah nabíjet 1A po dobu 10hodin) ty lepší už jí pod cca. 10,5V nevezmou
třeba se probere
20 dub 2013, 20:02
Baterii jsem vyměnil za novou. Zjistil jsem, že mám prasklý žárovky vpředu i vzadu. Předtím byla ruplá přední tlumená, tak jsem jezdil s dálkovym. Vyměnil jsem všechny, ale zhruba už po 1 km byly ruplý. Na skůtru jsem potom ujel cca 12 km...čím to může být? přepětí, nebo nějaký relé?
20 dub 2013, 20:07
Přepěťové relé nebo vypadlý kontakt. Mně to jednou taky vyhořelo a byl vypadlý kontakt z toho relé.
20 dub 2013, 21:08
kde to relé je? u zapalování? v zimě jsem dával 70 ccm válec Malossi, tak to asi může souviset s tou montáží, že jsem někde mohl něco povytáhnout...