Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
30 led 2015, 21:55
Zdravím všechny skútraře a obracím se na vás s prosbou o pomoc. Mám Speedfighta 2 a kupoval jsem ho jako nového. Před nějakou dobou jsem pořídil druhého pro přítelkyni a ten byl bez válce. Jelikož jsem čekal na peníze, abych mohl koupit sadu válce s pístem, tak mě má netrpělivost dohnala k tomu, abych sundal hlavu a píst ze svého původního. No a jelikož se přihodila chybička v podobě špatně zandané pojistky na upevnění pístu, tak jsem po rozjetí píst zničil. ( Bohužel jsem jeden z těch co se učí pokus omyl a né vždy to dopadá dobře
) Takže jsem koupil od Nraka válec a píst se zachováním objemu. Teď ke konkrétnímu problému. Skútr jezdí, ale po ujetí cca 2km chcípne, jako kdyby se dusil. Má menší maximálku a to z původních 80 (starý válec) na pouhých 65. Je to líný, nechce se mu a příjde mi, že točí vyšší otáčky, než předtím. Ladění karburace neřešena, ponecháno původní vyhovující nastavení. válečky byly laděny také v původním stavu. Máte s tím někdo zkušenost? Díky
31 led 2015, 01:03
Ja menil valec s pistem sice na 100 ale to bude to same. Tak jen se zeptam,pocitas s tim ze novy pist v v novem valci se musi zajet ? Chce to trochu vic mazat,neboj se kapnout trochu oleje do nadrze. Pak se treba srovna. Ja po vymene nemel problem,jezdil jako driv,stim ze sem se ho snazil prvnich par dni setrit a nejezdil vic jak 50.
31 led 2015, 02:08
je mi to jasné a počítám s tím, že se musí šetřit, tak doufám, že se to srovná. Přiznám se, že jsem přemýšlel o tom, jestli se nešteluje to směšovací čerpadlo, které přidává olej do benzínu. Nakonec jsem stejně dal ještě trochu do nádrže
Kolik km se tak má zajíždět, než začít postupně přidávat?
31 led 2015, 15:12
Že máš jinej válec se zachováním původního objemu, to vůbec neznamená, že nemusíš ladit zbytek motoru. Ten novej válec může mít jiný časování kanálů, tím muže mít teď celej motor jako celek uplně jinou charakeristiku - tzn, nutno naladit ideální směs, na zajetí válce radši bohatší a po zajetí ubrat. Motoru teď můžou vyhovovat jiný otáčky a nastavení variátoru z původního válce tomuhle nemusí vyhovovat - tzn, potřeba naladit válečky ve variátoru, nevylučuju ani pružinky ve spojce. Zajíždět aspoň 500km - přimazávat olej, jezdit na bohatší směs a netejrat to na plnej knedlík. Podle toho, co píšeš, že to chcípalo, už máš možná přidřeno - pro klid v duši bych určitě mrknul na píst a válec, jak jsou na tom.
31 led 2015, 20:47
super, to je velice užitečná info. Takže to pro jistotu zase rozhodím a kouknu co a jak. No a potom ladění. Jinak jsem koupil sadu od Naraku
http://www.scootland.cz/zbozi/naraku-va ... tandard-1/ tak doufám, že to byl dobrá volba. Chtěl jsem zachovat stejný obsah, pro menší náklady. Mám ještě na delší cesty Piagio X8 200. Peugeota mám ještě od doby co jsem neměl papíry na auto. No a nějak mi přirostl k srdci, tak ho pořád držím.
31 led 2015, 21:21
Není pravidlem, že po zvednutí obsahu to hned začne víc žrát. Vlastní zkušenost - motor Minarelli série mě jezdil za 3-3,5l/100km. Pak setup Malossi sport 70ccm, karbec 19mm, variátor Multivar a streetovej tichej nízkootáčkovej vejfuk a spotřeba furt kolem 3,5l/100km. Začala rapidně stoupat až s montáží ostřejších vejfuků a válců. Se setupem, co mám na SRku teď, jsem někde kolem 5-5,5l/100km - to i některý auta jezděj za míň
Tím chci jenom říct, že s rozumem se dá postavit setup, kterej jede proti sérii nesrovnatelně líp a za stejnou spotřebu.
31 led 2015, 22:16
ohledně spotřeby jsem to nemyslel. Jen že pro mě jízda na 50 je jen příležitostní a držím jí z nostalgie. Myslel jsem spíš pořizovací cenu 70ccm kitu a věcí s tím spojených, oproti základu s 50
09 dub 2015, 23:48
Zdravím, můj speed žere kolem 6L, Malossi 70, výfuk sito, najeto cca 4000km na válci
edit: jsem tady nový, přešel jsem z jiného fóra, tak prosím za prominutí, jestli něco píši špatně