Najeto 15200 km, začalo to dělat pískavý zvuk, přípomína mi to sirénu nebo zpátečku na autě. Dělá to i na volnoběh z kopce. Dneska jsem se díval na variátor a nic. Cca 2 týdny zpět jsem měnil olej v převodu, dal jsem tam Motul Scooter Gear 80W-90 taková ta tuba 150 ml. Dočetl jsem se, že v příručce je stejná specifikace převodového jak motorového oleje. Který tam tedy má být a kolik? Jesli to teda spolu souvisí. Díky moc za info.
takový ten zvonivý (kovový) zvuk? 150 ml by bylo moc.. A jak máš v tom druhém videu jak to točíte na stojanu naplno.. bez zátěže se to moc nemá dělat..
Bylo tam 120 ml, to jsem vypustil. Zkusim tam hodit motorový, podle příručky ho doporučují. To nebylo naplno, ale tak třetina plynu a na tacho cca 30, nicméně děkuji za upozornění.
Ano u tvojho PCX r.v 2017 ide do zadného prevodu pri výmene 120ml oleja a po rozobratý prevod.skrine 140ml a doporučený utah.moment skrutiek je 23Nm.Ale že si tam dal namiesto motorového oleja ktorý mimochodom doporučuje výrobca prevodový olej v tom by som až taký problém nevidel.Mne ten pískajúci zvuk proste pripomína zvuk vysoko sa otáčajúceho alebo opotrebovaného ložiska,presne tak ako ked zo srandy roztočíš ložisko stlačeným vzduchom z kompresora.Viem že u PCX dosť rýchlo odchádzajú ložiská zadnej remenice hlavne to guličkové,ale to sa prejavuje skôr takým hučivým zvukom pri tlačený skútra alebo pri jazde na volnobeh no aj tak by som to na tvojom mieste radšej skontroloval.
Dal jsem tam ten předepsaný motorový olej, odměřoval jsem stříkačkou. Co můžu říci, tak že před výměnou oleje v převodu za studena strašně špatné kostrbaté rozjezdy, ale to se třepal celý zadek, až se to zahřálo, tak ok. Dělalo to od 10 000 cca. S novým olejem to vymizelo a starty studené odpich jako za mlada. Problém se zvukem ale zůstal. Zkoušel jsem to z kopce s vypnutým klíčkem tak 5 kmh, ať se udržím a zadní kolo se sotva točí. Zvuk se opakoval vícekrát než otáčky kola, takže to směruje někde k převodu, asi ložisko? Napadlo mě ještě vylámané ozubení ale to by musela být už moc velká prasárna. Ale proč ne, nikde nejsou neomylní.
koncová převodovka nedělá kostrbaté starty.. to dělá spojka, nevyčištěná, zatuhlé čepy pakniček atp... tou výměnou oleje to nemůže být, jedině, mě napadá, teoreticky..vyšší hladina, průnik oleje přes gufero na spojky a "vylepšení" rozjezdů.. Zkontroloval bych v první řadě spojku, jak to tam vypadá. ..??
Sundal jsem dekl, ta fotka je ze včerejška. Vše suché, žádný olej tam nebyl. Trocha prachu, ale nic víc. Ale do akcí typu sundání spojky se pouštět nebudu, už sundání toho deklu poprvé byl výkon, hlavně plast dosta dolů a nasadit zpět
Presne jak pise Josuk. Ja kdyz mel PCX, tak jsem spojku i variator sundal, vycistil a vyfoukal pomerne casto, a po tomto vycisteni vzdy nejakou dobu klidne rozjezdy bez vibraci. Spojku rozdelavat nemusis, staci sundat spojkovy zvon a celou spojku stahnout. Pak vse vyfoukat kompresorem, zaroven si zkontrolujes lozisko spojky a domazes si ho...nic na tom neni. Pripadne rozdelani spojky taky neni nic narocneho, na youtube najdes pekne zpracovany postup. Stejne tak ve variatoru je dost prachu asi z valecku, ten jsem vzdy taky rozdelal, vyfoukal, zkontroloval valecky... S PCX jsem najezdil bezproblemovych 25000 km. Jen jsem menil oleje, cistil pravidelne tu variatorovou skrin, samozrejme menil svicku, pneu atd. dle manualu. Podle me ten zvuk na videu je asi zpusobovan loziskem spojky.
Ano, ty videa jsem viděl, jen bych se rád zeptal někoho kdo to už dělal. Při montáži zpět na videu dával loctite na závit pro matici variátoru?? Pro kontrolu ložisek spojky, stačí povolit Hlavní matici a vytáhnout vše a jen zkontrolovat? Cokoliv užitečného uvítám. Nemyslím, že jsem na tom tak špatně, ale jak je něco poprvé...
začal bych jen sundáním krytů a vizuální kontrolou, jestli tam třeba není olej, co se ozývá při točení zvonem, při točení zadním kolem atp. Jinak teoreticky by mohlo stačit sundat jenom matku spojky..pokud by řemen dovolil její sejmutí.. .. Lepidlo se dává jen na variátor (modrý!, ne zelený to se musí nahřát anebo trhá závity), matka spojky se provozem utahuje, tak by se povolit neměla. na povolování je nutný nějaký blokovač, ideálně rázový povolovák
Ja používam na povolenie a dotiahnutie matice variátora a spojky blokovací prípravok.Rázový utahovák je dobrý na povolenie,ale ked to chceš dotiahnuť na výrobcom predpísaný moment tak to musíš aj tak utiahnuť momentovým klúčom.Ako napísal josuk lepidlo na závity ide iba pod maticu variátora pod maticu spojky nie a je to Loctite 243.Spojka sa dá dať dole aj bez demontáže variatora,len je treba čo najviac zatlačiť remen do remenice,určite nájdeš video na youtube.Ak to budeš doťahovať momentovým klúčom pre maticu variátora je doporučený utah.moment 59Nm a maticu spojky 49Nm.
Jen podám aktuální info. V pátek jsem vyzvedl v autorizovaném servisu. Ve zkratce - prý je to normální Když jsem řekl, že to teda před tím nedělalo, tak odpověď byla, že když už to má něco najeté.... Tak já nevím, jestli 15 000 km za 3 sezóny, je důvod říci, že už to má něco najeté? Honda? To si příště koupím rovnou nějakou čínu z Autokelly a bude. Ono celkově od novoty tam něco chrastí, rezonuje, vibruje, nejsem sám komu to dělá co jsem se dočetl, ale odpovědi servisu typu dělá to všem, je to normální a pohledy co nás otravujete s tím pcx, že tam něco chrastí... Začínám si o nich myslet své, ještě zkusím Ostravu.
Ou no toto. Fakt horsie ako u ciny. Aj ked zrovna PCX je cenou na urovni ciny. Zeby honda nasadila cestu ala Sony? Z lidra kvality a technologie ostala iba priplatok za znacku na priemerny vyrobok. Drzim palce aby ti niekto nasiel co to je a opravil.
Po 15 000 km by som ti odporúčal prezrieť variátor aj spojku a premerať remeň či už nieje opotrebovaný a tudiš vhodný na výmenu.Skús iný servis alebo niekoho kto ti to vie pozrieť.Autorizované servisy sa ti nebudú zaoberať bádaním nejakého divného zvuku s nejasným pôvodom, ak sa s tým už nestretli.Takže skontrolovať valčeky,vyčistiť vatiátor, dať dolu spojku,rozobrať na komplet a vyčistiť,Rozobrať remenice a prekontrolovať v nich ložiská,a premazať, v prípade poškodenia vymeniť.Dal by som dolu aj zadné kolo a skontroloval vôľu osky aj osku spojky či nemajú vôľu.Ak si dal do prevodu moc oleja,zvyčajne pretlačí gufero ku kolesu.V tom malom prevode je tiež dosť ložísk a mohlo by byť niektoré poškodené,ale to by som riešil až nakoniec,keď ostatné zlyhá,lebo je to málo pravdepodobné.
Na variátor jsem se díval 2x, ale byla to spíše jen vizuální kontrola, kdy jsem změřil řemen, vyfoukal prach atd. Vše takhle v pohodě. Do rozebírání jsem se zatím nepouštěl, protože nemám zatím potřebné nářadí, včetně držáku polořemenice a taky ten Loctite musím koupit. No ale celkově mě to už se*e ten zvuk, je to takové hlavně ještě při dojíždění bez plynu nebo na volnoběh v menší rychlosti, přijde mi to jak zpátečka na autě. Aby nebyly vykousané zuby v převodu? Napadlo mě, olej v převodu, dává se na zajíždění jako motorový a po 1000 km vymněnit? Protože ten co jsem vypustil, byl totálně černý, tak jestli náhodou už neztratil své vlastnosti nebo tam nebyl stejný co na zajetí v motoru a zapomněli vyměnit a poškodilo se ozubení? Kdybych chtěl ozubení zkontrolovat, dát dolů kolo a vypustit olej samozřejmě, dále pak jen sundat ten blok s bubnovou brzdou? Manuál mám vytištěný, sice v AJ, ale raději se ptám. A co se týče servisu, tak si iluze nedělám, už jsem si zvykl, že nepátrají ale mění kus za kus, ale na přístup co chcete, tohle je ten "sociální" skútr za 70 litrů, chrastí to tam normálně a ne nějaká Africa Twin za 300, nezdržujte, tak tohle mi bude tlak zvedat hodně dlouho.