Ahojte, som síce nový na tomto fóre, no chcel by som veľmi pekne poprosiť o radu. PCX som kúpil nové, cca 3 týždne dozadu a už pri 100km sa začal prejavovať zvláštny zvuk, pripomínajúci rozsypané ložisko. Zvuk vychádza jednoznačne z pravej strany, niekde z miesta ako je chladič resp. prevodový box.
Tu je nahrávka z mikrofónu umiestneného v prilbe: https://clyp.it/r1uxgsd1
Aby som tu nepísal romány zhrniem priebeh problému podľa najazených km a komu sa nechce čítať, preskočte po nasledovnom odstavci až na posledný:
0-100 - Žiadny problém. Skúter bol krásne tichý.
100-200 - Všimol som si občasné "hrkanie" za jazdy, no nič, čo by som považoval za hodné pozornosti.
200-300 - Zvuk už začalo byť zreteľne počuť aj v zatvorenej prilbe, avšak len keď sa motor poriadne zohrial a len pri udržiavaní konštantnej rýchlosti.
300-600 - Zvuk sa postupne zosilňoval a začal sa prejavovať v širšom spektre otáčok. Postupne začal byť hlasnejší ako motor, avšak stále ho bolo počuť až keď sa motor poriadne zohrial a len pod záťažou (pri jazde) a pri udržiavaní rýchlosti. Pri svižnejšej akcelerácii alebo brzdení motorom dočasne stíchol.
600-900 - Zvuk je momentálne tak hlasný, že pri rýchlostiach od 45-50km/h počujem len aerodynamický hluk a spomínaný zvuk.
Kedysi som mal podobný problém na Babette B210. Príznaky boli identické, zvuk podobný a príčinou bolo opotrebované uloženie ložiska, v ktorom bolo ložisko vlisované. Čiže pri určitej záťaži motora voľne vibrovalo v uložení a pri zvýšení záťaže alebo brzdení motorom sa mierne vzpriečilo v uložení a na chvíľu bolo fixované a nevibrovalo.
Moje skúsenosti so servisom:
Prvý krát pri asi 600km som bol s týmto problémom u predajcu v servise. Nakoľko zvuk nebolo počuť na stojane, šiel sa so mnou previezť mechanik. Ten mi po jazde tvrdil, že zvuk počul, že to rozoberie a opraví. Vraj to bude len "nejaký uvoľnený kryt motora". Nechal som teda skúter v servise a hoci mi mali zavolať v ten istý deň, maximálne na druhý, tak som nakoniec musel volať ja na tretí deň, na čo mi oznámili, že však skúter je už dávno hotový. Pri prevzatí mi však bolo povedané, že nič nepočul (hoci podľa tacho najazdil cca 40km). Priznávam, že som spravil chybu, že som nespísal žiaden reklamačný protokol.
Dnes som sa bol bez moto opýtať čo s tým, pretože sa to podstatne zhoršilo od poslednej návštevy. Predajca mi poradil aby som prišiel čím skôr, no potom som komunikoval s majiteľom, ktorý rieši servis a reklamácie a z toho som mal pocit ako by mi chcel naznačiť, že to mám nechať tak, pretože aj tak nič nevyriešim. Snáď len mylný subjektívny pocit... Napriek tomu mi však "nariadil" aby som prišiel v pondelok ráno, že sa so mnou prevezie a zdôraznil, že "AK" bude niečo počuť tak sa to bude riešiť. Na to som mu odpovedal, že ako pracujúci človek NEVIEM, či v pondelok budem mocť, no predbežne sa pokúsim urobiť si voľno a zavolám mu len ak nebudem môcť.
Chcem Vás teda poprosiť najmä o rady ako postupovať pri reklamácii, tak aby som využil maximum zo svojich práv ako spotrebiteľa. Pomôžu mi však aj rady mechanického rázu, pretože z mechanikov som mal pocit, že pokiaľ im ja nepoviem čo majú robiť, tak na to sami neprídu. Sám do toho určite vŕtať nebudem, hoci nebyť záruky, tak verím, že problém by bol už dávno vyriešený aj v mojej garáži bez elektriny. Vopred veľmi pekne ďakujem za všetky príspevky. Cením si akúkoľvek informáciu.