od Max11 » 14 čer 2015, 12:26
Dopadlo to tak, že som do toho angažoval právnika, ktorý mi pomohol objasniť moje práva v danej situácii. Šiel som teda za konateľom spomínaného obchodu s tým, že odtiaľ neodídem kým sa nedohodneme na nejakom finálnom riešení. Bol som otvorený každej možnosti - či už jasnému stanovisku k postupu opravy alebo výmene moto za novú alebo vráteniu peňazí.
S konateľom som sa snažil jednať maximálne otvorene a povedal som mu, že takto to ďalej nejde, že nemám ani toľko času ani peňazí aby som donekonečna vozil PCX ku nim na pokusy, či sa závada náhodou nepodarí odstrániť výmenou podľa mňa absolútne nesúvisiacich dielov s charakterom poruchy. Ďalej som mu povedal, že som sa s ním prišiel dohodnúť a chcem to vyriešiť už definitívne tak, aby boli obe strany spokojné.
Na to sa strhla dráma. Konateľ začal tvrdiť, že nikdy mnou spomínaný zvuk nepočul. Postupne sa zhlukli okolo nás aj ostatní zamestnanci, ktorí dávali za pravdu konateľovi, vrátane mechanika, ktorý dávnejšie tvrdil, že zvuk počuje. Zamestnancom to nemám za zlé, pretože sám som zažil situáciu, kedy treba zákazníkovi tvrdiť niečo, čo je človeku úplne proti srsti len zo strachu straty zamestnania. Našťastie som si vždy so sebou vozil svedka, ktorý bol aj v tento deň so mnou a ten zas podporil mňa v tom, že konateľ aj mechanik v minulosti tvrdili, že zvuk počujú a zrazu tvrdia opak.
Nebudem rozpisovať úplne celú drámu, no konateľ nás označil za pacientov, ktorí si vymýšľajú stále nové chyby na motorke, len aby ju mohli stále dávať na servis. Pritom išlo stále o tú istú chybu. Na to som sa trocha naštval a povedal som mu, že ak Honda dopustí takýto prístup ku zákazníkovi tak nechcem mať nič spoločné s touto značkou. Tejto vety sa konateľ ihneď chytil a ofučane poznamenal, že si myslel, že budeme spolu komunikovať otvorene a pravdivo ale už je mu jasné, o čo ide. Vraj som pacient, ktorý si zmyslel, že sa mu motorka už nepáči a vymýšľam si stále nejaké blbosti len aby som sa motorky zbavil, lebo vraj už mám vyhliadnutú inú. Na to som mu niekoľko krát zopakoval, že ja som k nemu maximálne úprimný a PCX považujem stále za ideálny stroj pre moje potreby, no absolútne ma odrádza prístup Hondy ku zákazníkovi. On si stále mlel svoje a odmietal počúvať.
Po krátkej a zbytočnej výmene názorov mi povedal, že jeho nejakých 2000€ nevytrhne z biedy a že si mám zobrať motorku domov, zhodiť doplnky a doniesť naspäť, že mi vráti peniaze a predá ju niekomu inému za nákup.
A teraz perla pre pobavenie na záver:
Na motorke skúšali vymeniť napinák rozvodovej reťaze, pretože pôvodne zamýšľali, že si PCX len prídem prevziať a zas len skúšať, či sa náhodou zvuk nestratil. PCX som teda prevzal zo servisu s tým, že ho doma odstrojím a na druhý deň zaveziem naspäť na vrátenie peňazí.
Nahodil som prilbu, stlačil zadnú brzdu súčasne so štartovacím tlačítkom a ono nič... motor sa pretáčal ako keby bola batéria takmer vybitá. Štartoval som hádam 5 minút s prestávkami, až sa mi nakoniec podarilo nájsť polohu plynu, pri ktorej motor veľmi neochotne naskočil. Ihneď som si všimol, že na voľnobehu motor kucká a trápi sa s nejakou neznámou záťažou. Otáčky klesli ihneď po ubraní plynu. Hovorím si, že im to pôjdem hneď vrátiť, nech nepovedia, že som to pokazil ja. No keď som si spomenul na názor konateľa, tak si hovorím, že kašlem na to, nech si to potom riešia s novým majiteľom a možno si konateľ uvedomí, kto bol ten pacient z nás dvoch.
Hneď po vyštartovaní som si všimol úplne nový zvuk, ktorý prehlušoval všetko ostatné. Znel ako keby niekto nainštaloval do PCX turbo, prípadne ako keď rozbiehate auto na spiatočke. PCX nemal výkon, palubák mi ukazoval nezvyčajnú spotrebu a skapíňalo to na voľnobehu samé aj bez systému start/stop.
Predpokladám teda, že servisák zase hviezdil a rozvodovú reťaz napol až na hranicu prasknutia.
Prajem teda novému majiteľovi úprimnú sústrasť, rovnako ako ostatným zákazníkom, ktorí budú na spomínanom mieste riešiť servis. Napriek zbytočne vulgárnemu a otrasnému prístupu však ďakujem konateľovi za vrátenie peňazí. S takýmto prístupom však spokojnosť zákazníka IMHO nezíska aj keď nakoniec zákazníkovi výjde v ústrety.
Takže ako sa Nielm pýtal, nakoniec to dopadlo tak, že mám síce peniaze, no získal som alergiu na značku Honda a som bez skútra. A hoci podľa konateľa by som mal mať už minimálne vyhliadnutú ďalšiu, pravda je, že okrem PCX som nenašiel nič, čo by som si bol ochotný kúpiť. A do toho istého ho*na už rozhodne nechcem stúpiť. Obzvlášť, keď som vďaka tejto skúsenosti narazil na X ľudí s podobnými skúsenosťami s otrasným prístupom zástupcov značky Honda.