forester píše:Tondaxp píše:Zdravím. Může mít nekvalitní benzín vliv na Kompresi ?. Nemám kompres po natankování. ujel jsem asi 20 km a číňan ztratil kompresi. Myslíte někdo že to může být Kroužkama ?
Áno môže mať nekvalitný benzín vplyv na kompresiu t.j málo oktánov zlé horenie slabá rozťažnosť pri horení a tým pádom zlá kompresia.Mne sa to stalo pred nedávnom v Chorvátsku a skoro celú cestu domov mi to trhalo. Pomohol prípravok VIF- aditívum do benzínu.Vypusti nádrž, nalej iný benzín aby sa vylúčil alebo potvrdil problém sa benzínom.Kde si tankoval a čo?
=================================================
Tento příspěvek je myšlen ironicky ????? Pak je dobrý ... Jinak to jsou Staré pověsti české Oktany mají vliv na vznik předzápalů - samozápalů. S kompresním poměrem souvisejí - motor s vyšším kompresním poměrem má obecně vyšší oktanový nárok. Tvrzení - málo oktanů - špatné hoření je zcela nesmyslné. Vysoko i nízko oktanový benzín shoří úplně stejně s vývinem stejného množství energie.
VIF do benzínu NEZVYŠUJE oktanové číslo (řeší mazivost, korozi a odstranění úsad viz popis výrobce... a to je vše. VIF u nafty řeší navíc cetanové číslo a pěnivost).
Problémy mohou vznikat pokud je benzín nekvalitní ve smyslu pančovaný, s obsahem vody, příliš starý (odpařily se těkavější složky), atd