Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
17 úno 2015, 18:49
Na Majesty jsem kontroloval tlak v pneu cca kazde 2-4 tydny a nikdy zadne ubytky a jesstli dvakrat cca 0,2Atm, tak je to hodne. Pravda je, ze jsem cirka od 30t km daval UL. A u SW UL a tez zadne ubytky.
tomikm: A ten ubytek mas na Kymcu?
17 úno 2015, 21:40
Kymco nemůže mít žádné úniky pokud nepíchne o nastražený zastavovací policejní pás
Honzo, Honzo, co to dotazuješ
Ty, ty, ty.
17 úno 2015, 22:17
Ja foukam předek na 2,3 a zadek na 2,5. Na Tmaxu mam ve předu Pirreli Diablo a vzadu Michellin Power pure. Kdyz jsem jezdil nalozenej tak jsem dal všude 2.5.
19 úno 2015, 10:26
Ak chcete pocut nazor Pepu Srsne o tom ako fukat pneu tak si vypocujte tento podcast
http://www.kolamadolu.cz/pepa-srsen-mot ... a-kodo042/
04 bře 2015, 20:39
Zdar.
Na moji Aprilii Sportcity 200 je psáno 2-předek a 2-zadek.
Při jízdě dvou osob 2-předek a 2,3-zadek.
18 bře 2016, 09:08
Pozdravujem.Pred Vianocami som kúpil vnukovi Apriliu SR 50R.Tri mesiace prakticky stála v garáži,2x som dobil baterku a včera sme sa išli trošku povoziť.Chcem sa opýtať skútristov,či je normálne,aby pneu zišli za 3 mesiace z predpísaného tlaku na 0,7 alebo mi to do dodávky naložili v predajni nenafúkané.
18 bře 2016, 10:12
Keď pneu stojí viac sa sfukuje (môj poznatok) o koľko je to normálne ťažko diskutovať je to individuálne.Ty dofúkaj na predpísané hodnoty a potom si to odsleduj. Domnienky typu nafúkali alebo nie, potom ľahko vyvrátiš alebo potvrdíš
18 bře 2016, 11:04
Jestli je konkrétní tlak normální nebo ne, je těžké posoudit. Každopádně k výraznému poklesu tlaku cca. na 1.2-1.5 během zimy dochází i na mé (velké) motorce. Určitě to nebude vada pneu ani disku (pneu Pirelli Angel GT), velkou měrou to je dáno výkyvy teplot během zimy. Nijak bych to neřešil, dofoukej a ať jezdí. Hlavně během sezony pravidelně kontroluj tlak pneu. Tlak pneu až neskutečně ovlivňuje chování motorky, přitom jeho kontrolu hodně lidí opomíjí. U auta malý rozdíl ani nepoznáš, ale u motorky se z dokonalých jízdních vlastností rázem stanou velice podprůměrné a přitom stačí tak málo.
18 bře 2016, 11:37
čím menší kola, tím méně vzduchu, který uteče, stačí na "velký" úbytek tlaku.. S poklesem teplot tlak klesá ( jestli to mělo na prodejně při 20 st. předepsaný tlak, v garáži při 5 st. to bude určitě míň)
No a ani vlastně nepamatuju, kdy mi pneuservis nafoukal správně předepsaný tlak...
kdysi mě dokonce z yamahy vypustili s podhuštěnými koly, a naštěstí jsem měl ještě tu příležitost si akorát děsně zanadávat..
18 bře 2016, 14:28
Na webu jsem našel toto:
"Tlak v pneumatikách se mění přibližně o 7 kPa na 7°C změny teploty vzduchu. To si musíte uvědomit, když kontrolujete tlak v pneumatikách v garáži, zejména v zimě.
Příklad: Pokud je teplota v garáži 20°C a venkovní teplota vzduchu 0°C, potom by měl být tlak vzduchu za studena zvýšen o 21 KPa, což se rovná 7 kPa na každých 7°C vnější teploty.
Tlak pneumatiky může při provozu stoupnout mezi 13 až 40 kPa. NESNIŽUJTE tento normální nárust tlaku, tlak vzduchu v pneumatikách by pak byl příliš nízký."
Všechno mimo tuto toleranci bych řešil...
18 bře 2016, 15:34
Je důležité mít možnost foukat pneu "doma" Ve chvíli, kdy dojde k zahřátí jízdou (třeba k benzince), potom je jakékoliv foukání špatně, protože se nikdy nejde do předepsaného tlaku od výrobce skútru (moto / autp).
18 bře 2016, 15:47
Tlak by se mel foukat podle udaju predepsanych vyrobcem pro danou moto, nebo skutr. Vetsina vyrobcu tez udava, merit tlak za "studena", coz znamena, merit tlak na studene jizdou nezahrate pneu, nejlepe pri stale stejne teplote okolniho vzduchu. Ze zkusenosti muzu rici, ze tlak studene pneu ve 20°C se po zahrati jizdou lisi i o 0,5-0,7 baru. Napriklad je podle mne naprosta blbost, merit tlak na moto, ktera stoji cele dopoledne na slunci a byt pneu neni zahrata jizdou, bude zahrata od slunce. Pokud kontroluji tlak pneu, snazim se merit vzdy, v co nejpodobnejsich podminkach.