od janon » 18 bře 2016, 15:47
Tlak by se mel foukat podle udaju predepsanych vyrobcem pro danou moto, nebo skutr. Vetsina vyrobcu tez udava, merit tlak za "studena", coz znamena, merit tlak na studene jizdou nezahrate pneu, nejlepe pri stale stejne teplote okolniho vzduchu. Ze zkusenosti muzu rici, ze tlak studene pneu ve 20°C se po zahrati jizdou lisi i o 0,5-0,7 baru. Napriklad je podle mne naprosta blbost, merit tlak na moto, ktera stoji cele dopoledne na slunci a byt pneu neni zahrata jizdou, bude zahrata od slunce. Pokud kontroluji tlak pneu, snazim se merit vzdy, v co nejpodobnejsich podminkach.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)