Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

MBK 300 Kilibre - voda

31 říj 2010, 16:51

Hodím sem odkaz. Už jsem to psal tam, ale spíš by se to hodilo sem. Přes zimu to chci rozebrat, jen by mě zajímalo, po čem jít...

viewtopic.php?f=5&t=3208&start=15 :| :| :| dole

13.11. edit:
Je možný, že by byla přepadová, nebo jaká tam je, hadička do expanzky přicpaná? Stalo se mi, že jsem to dolil a po asi 250 najetých km, zase nesepnul ventilátor, páč tam zase krapet vody chybí. Jako, že by jí to místo expanzky, ze který si jí to zase vezme, že díky přicpaný hadici to háže vodu ven? Nevbo ten termostat?
Dneska bylo opravu krásně, tak jsem se projel, ale když jsem zastavil, abych si něco našel v kapse, tak teplota vylítla nahoru skoro do červenýho a samozřejmě ventilátor nic. Tak jsem se nasměroval k domovu. A pochopitelně nas......... :? :x

14.11. edit:
Omlouvám se, že tu píšu sám, ale snad to někomu pomůže. Vím, že o podobných problémech se tu psalo, ale řešení žádný. Princip by mohl být stejný i u jiných značek.

Dopo jsem tedy odstrojil plasty, stejně jsem potřeboval vyměnit žárovku a to bez toho nejde. Pak jsem vyndal expanzku a vylil z ní doslova močku. Hnědá břečka plná usazenin. Povolil jsem vodní čerpadlo a zůstal koukat na šroub!! Byl úplně nahlodanej korozí nebo čím. V oběhu byla jen voda. Proplachoval jsem chladič a hadice, vymyl nádobku, dokud netekla relativně čistá voda. Pak jsem to složil a naplnil naředěnou nemrzkou.
Po startu jsem chvíli dolíval chladič a samo se to odvzdušňovalo. Nádobce jsem taky dopřál víc než tam má být. Když teplota vylezla k půlce, sepnul se ventilátor.
Pak už jen domů pro oblečení a vyrazit. Cestou jsem jel chvíli plnej, chvíli lážo, teplota byla krásně ve třetině rozsahu. Po zastavení vylezla slabě za polovinu a sepnul ventilátor. Cestou to tak vyházelo, co bylo navíc. Doma jsem ho nechal zase vrkat a když to dvakrát vylezlo za polovinu a dvakrát sepnul, tak jsem si řekm, že by to mohlo být v cajku.
Takže jsem začal tím jednodušším, než hned měnit termostat apod. U mě stačilo /ťuk ťuk ťuk/ vyčistit okruh. Na jaře to zase vypláchnu a dám novou kap.
Resume je, že při ohřátí to přes uzávěr chladiče vylítalo do expanzky, ale díky kalu si to nemohlo nasát potřebnou kapalinu zase zpátky do okruhu.
PEDTM_~2.JPG
MOKA_1~1.JPG
MOKA%2~1.JPG
expan.JPG
roub.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 20 pro 2013, 03:05, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou

Re: MBK 300 Kilibre - voda

14 lis 2010, 17:29

No ale tvůj problém byl i ten, že ti voda mizela ne? Nebo to "chybějící" bylo to co vylítalo expanzkou?

Re: MBK 300 Kilibre - voda

14 lis 2010, 17:47

No to joo, tak asi 2 deci jsem do chladiče občas dolil..... přisuzuju to tomu bordelu. Jinak nevím. Pak bych byl zase na začátku cesty :?

Re: MBK 300 Kilibre - voda

14 lis 2010, 17:56

Jenom pro představu, co je občas? Každých 1000km?

Jinak snad se problém vyřešil, uvidíš, předpokládám, že voda v oleji není, tak snad to byla nějaká prkotina.

Re: MBK 300 Kilibre - voda

14 lis 2010, 18:09

jestli si překontroloval hadice a jsou ok skus si koupit tekutej kov je to taková vodička kterou jen naleješ do expansky a tam kde ti to mizí se to začne usazovat aš se to úpklně zalepí dělali jsme s tim chladič na octávce , v servisu to měli rozebraný celej motor, vymenily těsnění pod hlavou hadice a nikdo nepřišel na to kudy mizí ,tak sme jí tam nalili a gut .tetka sme to dávaly do fordu galaxie kde tekla docela dost a taky super
PS: nevím přesný méno ale v prodejně poradí značka to byla liqi molly

Re: MBK 300 Kilibre - voda

14 lis 2010, 19:03

Ani ne na tisíc kilometrů. Tak na 300, ale nebylo to vždy 2 deci. Já dolil chladič do plna a po nějaký době zase. Je možný, že to nemá bejt dolitý zároveň s okrajem, nevim. Budu to sledovat.

Ten přípravek na utěsnění chladiče mám v garáži. Jednou jsem to chtěl dát do auta a někdo mi to rozmluvil. Že to prej zalepí i všechno ostatní, tak nevim. Jako krajní řešení bych to tam možná nakonec i dal, ale až za nějakej čásek.
Odeslat odpověď