Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

30 zář 2008, 09:33

Teď poslední dobou se mi stává, že když odněkud přijedu, nebo jen zastavím na křižovatce, tak se mi otáčky drží vysoko a spadnou až třeba po třiceti vteřinách. Máte někdo potuchy čím by to mohlo bejt?

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

01 říj 2008, 13:54

a nebo máš bordel v karbecu a na volnoběh máš chudší směs.
Nejdřív ,ale skotroluj tu teplotu.

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

01 říj 2008, 19:18

Hmmm, a co třeba jen máznout lanko od plynu. Třeba zůstává viset. Někdy to jsou fakt ty nejjednodušší stupidity,..

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

01 říj 2008, 19:41

A nebo u nás v návodu píšou,že je třeba vyměnit vzduchovej filtr.

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

01 říj 2008, 20:33

No vzduchvej filtr je dobrej. Na lanko už jsem se koukal, tím to taky neni. Spíš jsem to tipoval na karbec, ale nejsem si jistej. Do práce to mám necelé 3km a na teploměru už mám skoro provozní teplotu, tak snad by nezůstával tak dlouho zapnutý sytič. Nepočítaje to, že ten sytič není žádnej divoch ani po nastartování studeného scota.
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:33, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

03 říj 2008, 08:56

Po nastartování je motor studený, takže otáčky nemusí být vysoké, ale pokud se sytič zavírá později než má a motor už je zahřátý, tak ty otáčky mohou hodně stoupnout a po půl minutě klesnou při zastavení možná proto, že ta doba stačí aby se sytič prohřál natolik, že se uzavře. Asi bych to proto tipoval také na sytič a chladno. Ten sytič by se měl dát seřizovat, celá ta spodní část na které je gumový o-kroužek se dá vyšroubovat - je na ní jemný závit a otáčením této části se nastavuje předpětí pružiny, které musí mechanizmus sytiče překonávat, když chce zavřít trysku. Asi by to chtělo trochu povolit a sytič se bude zavírat dříve. Pokud ovšem nebude závit po seřízení zafixovaný lepidlem - dost blbý nápad protože se závit sám od sebe nepovolí - je dost těsný bez vůle. Další možnost je, že už má svoje za sebou a pokud by nepomohlo to poštelování tak se dá sehnat nový - motoservis.com. Nový stojí 3200!!! ale podařilo se mi sehnat na stejné adrese použitý za polovic. Zatím jsem ho ještě nevyzkoušel, chystám se na to, a nefunkční sytič co mám na skůtru jsem vyřadil tak, že jsem přehodil vevnitř tu pružinu aby byl sytič stále uzavřený. Startuji s půlplynem a pokud potřebuji, aby motor držel za studena otáčky tak si je trochu zvednu matkou na seřizování vůle plynového lanka, která je na bowdenu u plynové rukojeti - většinou ale stačí 10 minut a otáčky na volnoběh už jsou v pohodě takže s výměnou moc nepospíchám. To co jsem napsal je ale určitě, jak už to bývá, jen jedna z možností k zamyšlení :rolleyes:. Dej vědět jak se to vyvíjí. ;)
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:34, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

06 říj 2008, 09:47

No ono to bude asi jak píšete. Když byly tepla, tak to nedělalo. Teď na to ale nemám čas, tak vám výsledek bádání nenapíšu. Začínám už zase přecházet na auto. Na scotu už je mi zima :D
Hlavně mám taky v chladiči ještě vodu, tak nechci při větší zimě, aby mi zamrzl chladič než otevře termostat. Naštěstí mám teplou garáž, tak mě zatim nic nenutí, abych to vyměnil.

8.10. edit:
Jo, už jsem to vypustil. Měl jsem to tam jen provizorně, když jsem dával výbrusovej válec.
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:35, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

23 říj 2008, 04:53

Ahoj kolipak stál ten válec,jestli to není tajemství..
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:35, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

24 říj 2008, 11:36

Nechal jsem to opravit u prodejce v Jičíněvsi kde jsem skota koupil. Byla to skrytá závada a pan prodejce se na mě nevykašlal. Rozebral jsem to doma, poslal jsem mu válec poštou a on zařídil výbrus a v Itálii sehnali origo výbrusouvej píst. Dohodli jsme se na půlce ceny dílů. Tak mě to stálo ve finále 2500kč. Byl jsem maximálně spokojenej s ochotou p. Soukupa (prodejce). Příště bych u něj nakupoval zase.

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

29 lis 2008, 22:54

To jsi měl velikou kliku :-)
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:36, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

08 kvě 2009, 21:00

Tak po roce opět větší problém. Kdykoliv při jízdě mi zničehonic zdechne motor jako když dojde benzín. Když ho ale znovu nastartuju, tak opět chytne , ale zachvilku zase zdechne. A je jedno, jestli na volnoběh nebo pod plným plynem. Karburátor dvakrát rozebranej, vyčištěnej, ale nic. Stále stejný. Pak jsem zjistil, že to přestává házet jiskru. Výměna svíčky nepomohla. S připojeným stroboskopem je vidět, jak zapalovací cívka nebo samotný zapalování vynechává. Teď ale potřebuju radu, jak jednotlivé součásti vyloučit, abych nekupoval všechno možný a výsledek žádnej. Jak zjistím, že vynechává cívka a né zapalovíní.

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

08 kvě 2009, 21:32

no nejaky zapalovani by se naslo

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

08 kvě 2009, 23:17

Měl jsem s tím zdecháním uplně stejný problém, ale v mém případě to bylo nečistotou v sítku na vstupu paliva do plovákové komory. Vůbec jsem nevěděl, že tam nějaké sítko je, v servisním manuálu o tom není ani zmínka. To sítko je pěkně schované - musí se vytáhnout oska plováku, plovák a napouštěcí ventil na jehož spodní straně sítko trůní a má tak miniaturní plochu, že jakákoliv drobná šupinka na něm zmenší průtok do plovákové komory natolik, že benzín nestíhá dotékat a motor zdechne. Když je motor chvíli v klidu tak z hadičky mezi karburátorem a čerpadlem potřebný benzín proteče a dá se nastartovat. Chce to prostě ještě dodat samostatný palivový filtr, který má větší plochu takže se hned neucpe a je snáze přístupný pro občasnou kontrolu. Možná jsi při kontrole karburátoru na to sítko také narazil takže tuhle ptákovinu můžeš klidně vyloučit :wink:
Sítko v napouštěcím ventilu karburátoru.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

09 kvě 2009, 10:23

No právě že jsem to taky vyndaval a pořádně jsem ho vystříkal čističem na brzdy. Zaráží mě ale, že když skútr chcípne ahned ho chci nastartovat, tak nechytne. chytne třeba až po deseti vteřinách což bych tipoval na dotečení benzínu. Svíčka neni nikdy mokrá. Zase ale stroboskop ukazuje vynechávání zapalování. Začínam bejt bezradnej.

dr.snake píše:no nejaky zapalovani by se naslo

Kdyby bylo to zapalování vadný, tak bych od tebe vzal. kolik bys za to chtěl. Klidně můžeš odepsat na mail laciro@seznam.cz.
Jen by mě zajímalo jak poznám, jestli vynechává zapalování a nebo cívka.

10.5. edit:
Tak už jsem fakt bezradnej. Jeden kamarád se obětoval a pujčil mi Yamahu Majesty 125, která má stejnej motor jako já a začala vylučovací metoda. Vyměněné zapalování, zapalovací cívka, snímač otáček, karburátor a výsledek žádnej. Ještě mi tchán vytáčí na soustruhu stahovák, abych se dostal na alternátor, ale pak už budu v koncích. Furt stejnej problém. Běží cca minutu a konec. Někdy nehází jiskru vůbec a někdy vynechává. U alternátoru by měla být podle plánů ještě jedna cívka, která kecá do zapalování.
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:38, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

10 kvě 2009, 10:26

vymenil si aj CDI?
Odeslat odpověď