Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod laciro » 30 zář 2008, 09:33

Teď poslední dobou se mi stává, že když odněkud přijedu, nebo jen zastavím na křižovatce, tak se mi otáčky drží vysoko a spadnou až třeba po třiceti vteřinách. Máte někdo potuchy čím by to mohlo bejt?
laciro

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 07 čer 2007, 08:45
Bydliště: Hořovice
Skútr / moto: MALAGUTI MADISON 150

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod Neos50 » 01 říj 2008, 13:54

a nebo máš bordel v karbecu a na volnoběh máš chudší směs.
Nejdřív ,ale skotroluj tu teplotu.
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod Gullwing » 01 říj 2008, 19:18

Hmmm, a co třeba jen máznout lanko od plynu. Třeba zůstává viset. Někdy to jsou fakt ty nejjednodušší stupidity,..
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod rick » 01 říj 2008, 19:41

A nebo u nás v návodu píšou,že je třeba vyměnit vzduchovej filtr.
Já mám tu japonku prostě rááád.t.602163350
Uživatelský avatar
rick

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 352
Registrován: 08 srp 2008, 06:29
Bydliště: Soběslav
Skútr / moto: Suz.Bandit 650

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod laciro » 01 říj 2008, 20:33

No vzduchvej filtr je dobrej. Na lanko už jsem se koukal, tím to taky neni. Spíš jsem to tipoval na karbec, ale nejsem si jistej. Do práce to mám necelé 3km a na teploměru už mám skoro provozní teplotu, tak snad by nezůstával tak dlouho zapnutý sytič. Nepočítaje to, že ten sytič není žádnej divoch ani po nastartování studeného scota.
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:33, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
laciro

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 07 čer 2007, 08:45
Bydliště: Hořovice
Skútr / moto: MALAGUTI MADISON 150

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod mirsil » 03 říj 2008, 08:56

Po nastartování je motor studený, takže otáčky nemusí být vysoké, ale pokud se sytič zavírá později než má a motor už je zahřátý, tak ty otáčky mohou hodně stoupnout a po půl minutě klesnou při zastavení možná proto, že ta doba stačí aby se sytič prohřál natolik, že se uzavře. Asi bych to proto tipoval také na sytič a chladno. Ten sytič by se měl dát seřizovat, celá ta spodní část na které je gumový o-kroužek se dá vyšroubovat - je na ní jemný závit a otáčením této části se nastavuje předpětí pružiny, které musí mechanizmus sytiče překonávat, když chce zavřít trysku. Asi by to chtělo trochu povolit a sytič se bude zavírat dříve. Pokud ovšem nebude závit po seřízení zafixovaný lepidlem - dost blbý nápad protože se závit sám od sebe nepovolí - je dost těsný bez vůle. Další možnost je, že už má svoje za sebou a pokud by nepomohlo to poštelování tak se dá sehnat nový - motoservis.com. Nový stojí 3200!!! ale podařilo se mi sehnat na stejné adrese použitý za polovic. Zatím jsem ho ještě nevyzkoušel, chystám se na to, a nefunkční sytič co mám na skůtru jsem vyřadil tak, že jsem přehodil vevnitř tu pružinu aby byl sytič stále uzavřený. Startuji s půlplynem a pokud potřebuji, aby motor držel za studena otáčky tak si je trochu zvednu matkou na seřizování vůle plynového lanka, která je na bowdenu u plynové rukojeti - většinou ale stačí 10 minut a otáčky na volnoběh už jsou v pohodě takže s výměnou moc nepospíchám. To co jsem napsal je ale určitě, jak už to bývá, jen jedna z možností k zamyšlení :rolleyes:. Dej vědět jak se to vyvíjí. ;)
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:34, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod laciro » 06 říj 2008, 09:47

No ono to bude asi jak píšete. Když byly tepla, tak to nedělalo. Teď na to ale nemám čas, tak vám výsledek bádání nenapíšu. Začínám už zase přecházet na auto. Na scotu už je mi zima :D
Hlavně mám taky v chladiči ještě vodu, tak nechci při větší zimě, aby mi zamrzl chladič než otevře termostat. Naštěstí mám teplou garáž, tak mě zatim nic nenutí, abych to vyměnil.

8.10. edit:
Jo, už jsem to vypustil. Měl jsem to tam jen provizorně, když jsem dával výbrusovej válec.
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:35, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
laciro

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 07 čer 2007, 08:45
Bydliště: Hořovice
Skútr / moto: MALAGUTI MADISON 150

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod martinek » 23 říj 2008, 04:53

Ahoj kolipak stál ten válec,jestli to není tajemství..
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:35, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
martinek

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 22 říj 2008, 20:55
Skútr / moto: Malaguti Madison 250S r.v 2002

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod laciro » 24 říj 2008, 11:36

Nechal jsem to opravit u prodejce v Jičíněvsi kde jsem skota koupil. Byla to skrytá závada a pan prodejce se na mě nevykašlal. Rozebral jsem to doma, poslal jsem mu válec poštou a on zařídil výbrus a v Itálii sehnali origo výbrusouvej píst. Dohodli jsme se na půlce ceny dílů. Tak mě to stálo ve finále 2500kč. Byl jsem maximálně spokojenej s ochotou p. Soukupa (prodejce). Příště bych u něj nakupoval zase.
laciro

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 07 čer 2007, 08:45
Bydliště: Hořovice
Skútr / moto: MALAGUTI MADISON 150

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod martinek » 29 lis 2008, 22:54

To jsi měl velikou kliku :-)
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:36, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
martinek

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 22 říj 2008, 20:55
Skútr / moto: Malaguti Madison 250S r.v 2002

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod laciro » 08 kvě 2009, 21:00

Tak po roce opět větší problém. Kdykoliv při jízdě mi zničehonic zdechne motor jako když dojde benzín. Když ho ale znovu nastartuju, tak opět chytne , ale zachvilku zase zdechne. A je jedno, jestli na volnoběh nebo pod plným plynem. Karburátor dvakrát rozebranej, vyčištěnej, ale nic. Stále stejný. Pak jsem zjistil, že to přestává házet jiskru. Výměna svíčky nepomohla. S připojeným stroboskopem je vidět, jak zapalovací cívka nebo samotný zapalování vynechává. Teď ale potřebuju radu, jak jednotlivé součásti vyloučit, abych nekupoval všechno možný a výsledek žádnej. Jak zjistím, že vynechává cívka a né zapalovíní.
laciro

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 07 čer 2007, 08:45
Bydliště: Hořovice
Skútr / moto: MALAGUTI MADISON 150

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod dr.snake » 08 kvě 2009, 21:32

no nejaky zapalovani by se naslo
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod mirsil » 08 kvě 2009, 23:17

Měl jsem s tím zdecháním uplně stejný problém, ale v mém případě to bylo nečistotou v sítku na vstupu paliva do plovákové komory. Vůbec jsem nevěděl, že tam nějaké sítko je, v servisním manuálu o tom není ani zmínka. To sítko je pěkně schované - musí se vytáhnout oska plováku, plovák a napouštěcí ventil na jehož spodní straně sítko trůní a má tak miniaturní plochu, že jakákoliv drobná šupinka na něm zmenší průtok do plovákové komory natolik, že benzín nestíhá dotékat a motor zdechne. Když je motor chvíli v klidu tak z hadičky mezi karburátorem a čerpadlem potřebný benzín proteče a dá se nastartovat. Chce to prostě ještě dodat samostatný palivový filtr, který má větší plochu takže se hned neucpe a je snáze přístupný pro občasnou kontrolu. Možná jsi při kontrole karburátoru na to sítko také narazil takže tuhle ptákovinu můžeš klidně vyloučit :wink:
Sítko v napouštěcím ventilu karburátoru.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod laciro » 09 kvě 2009, 10:23

No právě že jsem to taky vyndaval a pořádně jsem ho vystříkal čističem na brzdy. Zaráží mě ale, že když skútr chcípne ahned ho chci nastartovat, tak nechytne. chytne třeba až po deseti vteřinách což bych tipoval na dotečení benzínu. Svíčka neni nikdy mokrá. Zase ale stroboskop ukazuje vynechávání zapalování. Začínam bejt bezradnej.

dr.snake píše:no nejaky zapalovani by se naslo

Kdyby bylo to zapalování vadný, tak bych od tebe vzal. kolik bys za to chtěl. Klidně můžeš odepsat na mail laciro@seznam.cz.
Jen by mě zajímalo jak poznám, jestli vynechává zapalování a nebo cívka.

10.5. edit:
Tak už jsem fakt bezradnej. Jeden kamarád se obětoval a pujčil mi Yamahu Majesty 125, která má stejnej motor jako já a začala vylučovací metoda. Vyměněné zapalování, zapalovací cívka, snímač otáček, karburátor a výsledek žádnej. Ještě mi tchán vytáčí na soustruhu stahovák, abych se dostal na alternátor, ale pak už budu v koncích. Furt stejnej problém. Běží cca minutu a konec. Někdy nehází jiskru vůbec a někdy vynechává. U alternátoru by měla být podle plánů ještě jedna cívka, která kecá do zapalování.
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 úno 2014, 10:38, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou
laciro

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 07 čer 2007, 08:45
Bydliště: Hořovice
Skútr / moto: MALAGUTI MADISON 150

Re: Malaguti Madison 150 - vysoké otáčky

Příspěvekod dr.snake » 10 kvě 2009, 10:26

vymenil si aj CDI?
dr.snake

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 262
Registrován: 07 říj 2008, 18:32
Bydliště: kosice slovensko
Skútr / moto: majesty 125

Další

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků

cron