Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Malaguti F10 Jet Line 2T - seřízení volnoběhu

08 kvě 2012, 21:11

Zdravím, mám problém se skútrem Malaguti F 10 Jet Line 2T, je tam karburátor gurtner 12 PY a nejde seřídit volnoběh, zkoušel jsem měnit všechny těsnění jestli někde netáhne falešný vzduch, dal jsem nový automatický sytič, karburátor čistil asi 5 krát a pořád nic. Je tam 70 válec a nevím jestli to až tak může ovlivňovat ten malý karburátor, protože jsem čet že při větším válci by se měl dát i větší karbec. Ten skútr mám asi 3 roky a od počátku moc ten volnoběh nedržel, ale když jsem točil šroubem tak to aspon reagovalo a tedka můžu točit jak chci a skútr vůbec nereaguje (na volnoběh). Jinak chytá krásně na první pokus, ale po chviličce chcípne už fakt nevím co s tím. Díky za každou radu. Měl s ním předtím problém, že když jsem dal plný plyn tak z plovákové komory z té hadičky tekl celkem dost benzín tedka neteče ale zase nedrží volnoběh. Přemýšlím nad novým karburátorem ale nevím jestli to pomůže. :?

Re: Malaguti F10 Jet Line 2T - seřízení volnoběhu

09 kvě 2012, 06:43

U gufer si to nepřisává ? Klapky jsi kontroloval ?
Stroj je seriovej nebo nějaký úpravy ? 12 mm karburátor je celkem brzda. Doporučil bych 17,5 mm karburátor. :wink:

Re: Malaguti F10 Jet Line 2T - seřízení volnoběhu

09 kvě 2012, 08:45

Ještě bych se podíval, kdy zavírá plovák přívod paliva. Nasaď na karbec hadičku na přivod benzinu z nádrže a foukej do ní a při tom uzavírej (pohybuj) plovákem tak, aby zavřel přesně vodorovně s hranou karburátoru. Jinak je to špatný a může to ovlivňovat průběh volnoběhu.

Re: Malaguti F10 Jet Line 2T - seřízení volnoběhu

10 kvě 2012, 20:11

Klapky jsem kontroloval a vypadají ok, motor jinak serie žádné úpravy. Kontroloval jsem ten plovák a zavírá dřív než se dostane do vodorovné polohy, ale co s tím když je na plastovém jazýčku který se nedá ohýbat :?: asi se na to vy... a koupím nový karbec stejně je ta 12 málo.

Re: Malaguti F10 Jet Line 2T - seřízení volnoběhu

10 kvě 2012, 21:33

Plastový nožičky plováku jsou na prd. Tenkrát jsem ve Scootlandu koupil "opravnou sadu karburátoru" asi za 250Kč a tam byl plovák s kovovejma nožičkama a bylo to už nastavený, abych to nastavovat nemusel a zavíral vodorovně. Pak jsem seřídil volnoběh a bohatost jedna báseň.

Re: Malaguti F10 Jet Line 2T - seřízení volnoběhu

12 kvě 2012, 11:01

Tak jsem karbec vyvařil a upravil ten plovák a volnoběh funguje :D , ale ještě celkem dost kouří bílý dymec z výfuku zkoušel jsem štelovat bohatost, ale moc to nepomáhá. Nevím jestli to může být starým olejem nebo čím. Každopádně díky za radu ohledně toho plováku

18:12 edit:
Tak karbec seřízený, ale ten dýmec je celkem maras bíly lehce namodralý smradlavý dym z výfuku, žeby netěsnost u gufer nebo nějaký nápad. :?:
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 pro 2013, 03:03, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Malaguti F10 Jet Line 2T - seřízení volnoběhu

12 kvě 2012, 19:29

Olejíček mě napadá. Co tam máš za olej? Nemazal jsi i do nádrže? Přijde mi, že ho tam jde hodně moc a nestíhá to pálit

Re: Malaguti F10 Jet Line 2T - seřízení volnoběhu

13 kvě 2012, 09:34

Olej tam je nějaký shell 2t, ale už fakt přesně nevím ten typ, ale byl naposledy měněn asi před 2 roky pak ten skutřik stal tak mě právě napadlo jestli ten olej už nemá své za sebou. Do nádrže olej neleju akorát jsem si splet kanystry a nalil jsem tam směsku co byla namíchaná benzín + olej, ale jak jsem to zjistil tak sem to vypustil a vymyl a pak nalil čistý natural. Množství podáváného oleje se asi nedá nijak regulovat což. Ten olej byl Shell Advance

Re: Malaguti F10 Jet Line 2T - seřízení volnoběhu

13 kvě 2012, 19:51

Množství se regulovat dá, ale nastavuje se to na pumpě tušim. Ale sám se v tom nehrab. Jinak zkus vyměnit olej a kup novej 2T olej na způsob Repsolu nebo třeba Motul, ale žádnej drahej sportovní natož závodní, nemá totiž smysl a nespálí se a pak to hulí jak cikán za pařezem :-D
Odeslat odpověď