Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
05 zář 2021, 20:09
Tak startovacím relém to nebylo, po výměnění za nove žadná změna, kdyz se rele proklemuje, tak startér točí. Ale kontrolky se nerozsvítí a motor nechytí. Dál na to asi už nestačím. Prosím o doporučení servisu v ololí Beroun, Praha a okolí. Díky
03 říj 2021, 16:47
Ahoj, mám ten samý problém, po 3 týdnech stání v garáži mi po otočení klíčku nezavrčí čerpadlo a nerozsvítí se kontrolky. Už se našlo řešení? Poradí někdo? Michal.
03 říj 2021, 17:01
Zkontroluj si baterku.
03 říj 2021, 17:16
Baterka dobitá, ukazuje 12.6, je tam nová od jara, na tu to nevypadá. Vše ostatní funguje na 100%, moc si nevím rady dál.
03 říj 2021, 17:37
Pojistky? Takhle na dálku ti asi nikdo neporadí.
03 říj 2021, 18:00
Pojistky OK, to bylo první co jsem zkoušel.
04 říj 2021, 07:18
12,6 V ukazuje počítač palubky, nebo měřák s vypnutým klickem na baterii?
Hned po ukončení nabíjení by napětí mělo být výše... druhý den tak, 12,8V Jak je aku staré ?
04 říj 2021, 09:41
Palubní nemá počítač. Ukazuje to multimetr po nabití. Baterie je tam od jara nová. Ty dvě desetiny voltu snad na tohle nemůžou mít vliv...?
04 říj 2021, 10:25
I nová baterie může záhy odejít, stalo se mi to. Musíš baterii vyloučit jednoznačně, aby ses s diagnostikou posunul dál. Nejde o 0,2 V, ale o to, jak se baterie zachová při pořádném zatížení, což startér je. Nemáš startovací kabely? Připojit na auto, nastartovat. Pak se uvidí. Je to jednodušší než shánět na půjčení baterii a měnit ji.
04 říj 2021, 11:22
Baterii jde otestovat i tak, že se změří pokles napětí při startu, nesmí to jít pod 10V, pokud ano je baterie špatná nebo vybitá.
04 říj 2021, 11:33
K aku jsi dostal papíry, kde je napsané jaké napětí má mít nabitá baterie , má se měřit nejlépe 12-24 hod. po odpojení nabíječky.
Já měnil 4 letou Yuasu, která byla 1-2x hluboce vybita (světlo v kufru) - měnil ji jsem preventivně, protože aku, které má kapacitu 60-70 % už není spolehlivé ... na jeho smrt čekat nebudu.
Pak jsem si pro kontrolu udělal "svoji nestandardní kontrolu kapacity " staré a nové aku.
Nezískal jsem sice laboratorně přesnou kapacitu (ta se vybíjí jiným proudem, mnohem hlouběji k nižšímu napětí ... a takové pokusy nechci dělat). Porovnání je to názorné a poučné. Na přiloženém obrázku je vidět, že nová měla napětí
12,92 V a stará 12,71 V a kapacitu 64%. Byla na řadě ... přestože provozní problémy žádné nebyly.
Naposledy upravil
JardaB dne 04 říj 2021, 19:18, celkově upraveno 1
04 říj 2021, 12:28
Já to neřešil až takhle vědecky, ale pořídil jsem si nabíječku od Cteku, která má v sobě mimo jiné program Recond, který dokáže provést desulfataci desek a už pěkných pár baterek jsem tím poléčil, že slouží dodnes na 82% své kapacity.
Samozřejmě, pokud je baterie totálně KO, tak nepomůže ani svěcená voda, ale třeba v mém autě mám už 7 let baterii, která už tam byla a tu kapacitu jsem si pro zajímavost nechal změřit u profíků.
04 říj 2021, 13:07
Chlapi...ta baterka je nová a po otočení klíčku se vůbec nesepne palivové čerpadlo a nenaskočí kontrolky, takže o nějakém měření poklesu při startu nemůže být řeč. Do teď to fungovalo normálně.
-- 04 říj 2021, 13:09 --
Jinak vše svítí, bliká, troubí atd. bez nejmenšího problému.
-- 04 říj 2021, 13:13 --
Startovat prostě nelze. Když vytáhnu relé starteru a proklemuju kontakty, točí jak vzteklej, to same když udělám s relátkem čerpadla tak taky bzučí, takže baterku bych s klidem vyloučil...
04 říj 2021, 16:57
Tak pak jedině jít po drátech a proměřovat je. Někde může být zoxidovaný kontakt... Tohle jsou vždycky lovy beze zbraní a nakonec zjistíš, že je to nějaká ptákovina, jako třeba spínač na brzdě.