Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
10 črc 2018, 06:57
Tá spojka šla normálne,len tá podložka na voľnobeh vyzváňala dosť hlasno.Kupoval som na bazoši u chlapíka - Miro Trnava- vozí moto+búračky na súčiastky.Myslím ,že to bolo za 40€.Išlo mi o ten spojkový koš, obloženie mi bolo šumafuk.
21 črc 2018, 07:50
Tak kolegovia skuutristi. Po uspesnom najazde cca 250 km bez poruchy, sa objavil drobny problem a to zo spinaciou skrinkou resp. zamkom. Mam velke problemy najst spravnu polohu na otvorenie sedacky a zacina nyt aj maly problemik z najdenim polohy pre zapnutie zapalovania. Stretli ste sa s tym niekto? Da sa zamok rozobrat a pripadne vycistit alebo opravit? Myslim, ze vyroba druheho kluca podla stareho neprinesie zlepsenie, kedze skopiruju tu istu chybu zo stareho kluca . Da sa vyrobit kluc podla zamku??? Alebo rovno druhe uamky? Kde? Dakujem
21 črc 2018, 11:11
Nechat si udělat "nový" klíč podle starého, pokud je od pohledu opotřebovaný nebo dělá i přes relativně dobrý stav problémy, je zbytečné a problém ti nevyřeší. Máš, podle mě, dvě možnosti: 1) Koupit novou sadu zámek+klíče (záruka, funkčnost, vše dohromady bude fungovat), 2) Vymontovat zámek a spolu s klíčem si ho v klíčnictví nechat zrepasovat. U této možnosti doporučuji se předem informovat o ceně, zda je rozdíl mezi novým zámkem s klíči a repasí tak velký, aby se oplatila. Pokud je klíč v dobrém stavu a cena za repas vložky je přiměřená, pak proč ne. Tato možnost se taky hodí, pokud je problém sehnat novou sadu zámku s klíči pro tento model. Občas lze v klíčnictví nechat zrepasovat vložku spolu s klíči, kdy vložky opraví a upraví a vytvoří pak pro ni zcela nový klíč. Přeji, ať ti to vyjde.
21 črc 2018, 12:25
Myslím, že problém nebude v mechanické (klíč, zámek), ale v elektrické. Možná zaoxidované kontakty ve spínačce. Záleží jestli jde klíčem otáčet ztuha a nebo hledá polohu kde se rosvítí kontrolky.
21 črc 2018, 12:32
Prostříknutí vhodným přípravkem nikdy neuškodí. Sice psal, že "hledá vhodnou polohu", ale jen on sám ví, jak se to přesně chová, v jaké situaci, zda pokaždé nebo jen občas. Prostříknout nebo jinak vyčistit, zkontrolovat kontakty a pokud ani potom se to nezlepší, začít s mechanickou stránkou problému
21 črc 2018, 12:40
Trochu si to slabo popísal,či ten klúč ide ťažko,alebo moc lieta.Je tu možnosť tochu WDčka,dnu-von a do nemoty.Malú handru vždy utrieť,zasa trochu WD, až kým sa to nezlepší.Potom je dobré troch grafitu na zámky.Ak je problém iný,dá sa spraviť zámok podľa kľúča,ale ako radia ostatní,otázkou je cena za výrobu a cena nového.Možno sa dá zohnať aj staršia spínačka-samotná alebo aj s viečkom nádrže.
21 črc 2018, 13:31
Hlavny problem spociva v mechanike, kedze po zastrceni kluca hladam polohu v zamku aby sa dal pretocit po polohy ON alebo odomknut zamky sedacky. Sice WD40 doma nemam , ale za to mam spreje s obsahom molybdenu, a namazal som jo mazadlom s obsahom PTFE. Zamok som vcera vystriekal tym molybdenovym a samozrejme aj s klucom som behal dnu aj von. Vysiel z vlozky bordel, ale mam pocit, ze stav zostava moooozno trosku lepsi, ale ze by to bolo uplne OK sa teda povedat neda....
04 srp 2018, 15:49
Tak Vas tu vsetkych znovu zdravim priatelia skuutristi.
Po cca 800 uspesnych kilometroch mam znovu nejaky problemik, s ktorym by som sa chcel s Vami poradit.
Pri rychlejsej jazde cca 90Km/h mi klesne ukazovatel rucicky teploty motora takmer uplne dole, akoby mi podchladilo motor. Ked spomalim na cca 60 a menej, teplota pomaly vylezie spet do prostriedku stupnice.
Mymslim ze sa nemylim ked si mylim, ze mi je jasne, ze zostal termostat otvoreny a nereguluje teplotu motora....
Stretli ste sa s tym uz niekto prosim? Pomohlo vycistenie termostatu, alebo len jeho vymena? Kde by som ho mohol tu na Slovensku (okrem origo Yamahy) kupit?
DAKUJEM za rady k problemu.
05 srp 2018, 07:46
Mne tohle delal jen spatny kontakt kabliku na cidle teploty vody na motoru u karbece...jen jsem vymenil svorku a bylo ok
05 srp 2018, 10:23
Dakujem za odpoved, samozrejme skusim,ale skor mi to pride na ten termostat, lebo prejavy su take pravidelne.... Idem rychlejsie, teplota klesa, idem pomalsie, teplota narastie....
Takisto hned po nastartovani zacnem citit vytlakovu trubku z motora ako sa ohrieva, a to by podla mna nemala, az po dosiahnuti teploty motora ked otvori termostat, a to si myslim ze nieje hned do cca 30sekund po nastartovani.
Samozrejme nechcem nic zanedbat, ale najviac ma stve to rozoberanie skoro vsetkych plastov pokial sa chcem dostat ku comukolvek na motore. Zrovna teraz termostat a cidlo teploty motora.
Ako to robite Vy???
05 srp 2018, 14:26
Mne to tiež robil ten káblik ako Trabukovi.Ten kontakt tam musí byť natesno.Pri demontáži a montáži sa dosť vyvakle. Keď máš možnosť dať skúter na vyššie miesto aby si sa k tomu dostal z pravej strany(alebo si k tomu ľahni),tak dáš dolu spodný plast a dá sa k tomu dostať.Plastovú časť rozpoj,vytiahni svorku z čidla a tenkými kombinačkami postláčaj tú svorku aby bola užšia a šla na čidlo ťažko.Ja som ju ešte postláčal aj na čidle.Nasaď potom ten plast a malo by byť po probléme.Trocha papračka ale lepšie ako to celé rozobrať.
05 srp 2018, 14:36
No to ano,takze je na pravej strane po smere jazdy?
A este jedna otazocka, aj Tebe po zapnuti klucika tak drasticky pomaly vybieha rucicka palivomeru ? Ked natankujem plnu a za hodinu idem niekam,tak jej to trva aj minutu, pokial vybehne na atualny stav hladiny....
05 srp 2018, 16:41
Na pravej strane po smere jazdy.A palivomeru to trvá dlho.Vyše minuty nič nenormálne.
05 srp 2018, 20:40
Kuurna, ze som ja pod tu moju Marienku lahol....Tak som zistil, ze mi kvapka benzin z pravdepodobne akceleracnej pumpicky, urcite budem musiet kupit vrchnu gumenu capicku, co chrani tiahlo, ale asi pravdepodobnejsie mi to kvapka spdkom tej pumpicky....
Riesil niekto podobny problem?
05 srp 2018, 22:01
Tá gumená čapička nieje moc k zohnaniu a je to len prachovka.