Majesty 250 - demontáž předního kola

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Majesty 250 - demontáž předního kola

Příspěvekod Jindras » 21 čer 2016, 21:23

Ahoj, jsem tu nový, tak se předem omlouvám za docela triviální dotaz. Potřebuju sundat ze své Yamahy Majesty 250 přední kolo, abych mohl nechat vyměnit přední pneu. Potřeboval bych poradit, jak zvednout mašinu tak, aby bylo přední kolo ve vzduchu? Nemám zvedák na moto, ani hák na stropě. Jediná možnost, co mě napadá, je, že to hodím na centrální stojan a někdo mi zatíží zadek, tím se zvedne předek a někde ho zkusím podložit, ale netuším, kde by to mohlo být bezpečné, abych něco nepoškodil? No a taky bych se chtěl zeptat, jestli stačí povolit šrouby na ose, nebo je třeba ještě demontovat třmen brzdy, případně něco jiného? Od malička skládám kola, takže tam jsem jako doma, ale co se týče moto, resp. skútru, jsem naprostý začátečník (měnil jsem jen baterku, pojistky a svíčku), takže uvítám jakékoli rady zkušenějších ;) Moc díky všem!
Jindras

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 21 čer 2016, 21:12
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: variátor Malosi

Re: Majesty 250 - demontáž předního kola

Příspěvekod dreamer » 21 čer 2016, 21:49

Centralny stojan + zdvihak (napr. na auto) pod prednu cast. Vypodloz to drevenou latkou pre vacsie rozlozenie vahy a si v pohode, nic neposkodis. Povol osku a poistne sroby a osku opatrne vytiahni. Brzdic demontovat nemusis, ale pozor, ked v brzdici nie je disk nestlacaj brzdu! Inak budes mat problem piestiky od seba odtlacit. Opatrne vytiahni koleso, pozor na nahon tachometra, najma pri spatnej montazi, aby si ho neposkodil.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Majesty 250 - demontáž předního kola

Příspěvekod forester » 21 čer 2016, 22:06

Kde je tá fotka Merylin Monroe ?
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5564
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Majesty 250 - demontáž předního kola

Příspěvekod srnka1010 » 21 čer 2016, 23:02

Tak jak píše dreamer, daj tam latu pod ten plast a vypodlož. Ten plast je na ráme a nad ním je nádrž, takže nič nepoškodíš. Podla mňa je lepšie,keď brzdu demontuješ. Sú to dve skrutky. Ak máš viac jazdený kotúč, bude sa ti o neho zachytávat obloženie. Náhon tachometra je magnetický a krehký. Treba ho pred montážou vyčistiť a namazať. Pneu si nechaj aj vyvážiť.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 860
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: Benelli TRK 502 X

Re: Majesty 250 - demontáž předního kola

Příspěvekod Jindras » 23 čer 2016, 10:51

Zatím moc díky za rady. Pustím se do toho a napíšu, jak to jde ;)
Jindras

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 21 čer 2016, 21:12
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: variátor Malosi

Re: Majesty 250 - demontáž předního kola

Příspěvekod Mr.Voza » 23 čer 2016, 12:20

Až budeš kolo montovat, tak nejřív dotáhni přední osu s matkou, ale ty malý pojistný šroubky neutahuj. Sundej skůtra ze stojanu, párkrát prorpuž přední vidlicí, aby si "našla svojí správnou pozici" a až pak dotáhni ty malý šroubky, co jsou na ose na druhý straně, než je matka.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Majesty 250 - demontáž předního kola

Příspěvekod Jindras » 07 črc 2016, 18:36

Tak už mám pneu vyměněnou ;) Nejdřív jsem zkoušel povolit přední sou. Ta se ale protáčela a sám jsem ji nedokázal udržet na obou stranách, abych ji povolil, takže mi musel pomoct taťka, který to držel na jedné straně a já povoloval na druhé. Pak už mi to jen přízvedl tím, že zatížil zadní část s nosičem, hodin jsem pod to kanystr vyndal osku, kolo a snímač tachometru. Za půl hoďky jsem to měl nahozené s novou pneu, pač mám servis kousek od garáže. Brzdu jsem nesundával. Jinak nevím, jaké dva pojistné šrouby jste zmiňovali, ale já tam žádné neměl. Prostě jsem jen povolil osu. Ještě jednou díky za rady a tipy a užívejte letních slunečných dní v sedle ;) Jindra
Jindras

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 21 čer 2016, 21:12
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: variátor Malosi

Re: Majesty 250 - demontáž předního kola

Příspěvekod srnka1010 » 07 črc 2016, 21:31

Mr.Voza má myslým Apríliu. Tie tie môžu mať zaistenie osky. Majesty to nemá. Oska je ako klasická skrutka. Tak nech ti slúži.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 860
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: Benelli TRK 502 X

Re: Majesty 250 - demontáž předního kola

Příspěvekod Mr.Voza » 08 črc 2016, 09:04

Aha... zatím každej skůtr, u ktrýho jsem sundával přední kolo to tak měl. V tom případě sorry za mystifikaci, myslel jsem, že to tak maj všichni :oops:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], Seznam.cz a 10 návštevníků

cron