Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
23 dub 2023, 08:07
Ahoj. Poprosím o pomoc/ radu zkušenější Kymcaře. Mam Xciting 500, karburator. Měnil jsem těsnění ventil víka a po složení všeho zpět a nastartování jsem zjistil, ze mi budiky ukazuji jen na kontrolkach a display, ručičky nefunguji (otáčky 0, rychlost 0, palivo E - i když je po hrdlo plna nádrž, teplota v červeném). Na kontrolkach svítí dobíjení…
Vyměněn regulátor dobíjení za nový a nic. Nevíte nekdo čím by to mohlo byt, kde hledat problém? Diky moc
24 dub 2023, 11:12
Nevím, neznám, Kymco jsem neměl.
Dělá to na mě dojem, že je někde nezapojený konektor. Možná někde u motoru, pod plasty nebo tak něco. Tomu by odpovídalo chování přístrojovky.
Takže asi znova odstrojit a hledat nezapojený, nebo špatně zapojený konektor.
24 dub 2023, 13:12
Mohl by to dělat špatný pin na konektoru pristrojovky? Skútr je odstrojeny, je tam spousta volných konektoru které nebyli nikde zapojené. Když zapojim vše tak jak bylo před odstrojenim tak problém porad trvá. Ale pri bližším zkoumání jsem zjistil, ze jeden pin v konektoru na spodní straně budiku je jakoby částečně “odpaleny” ??? Ale diky za radu, ještě jednou vše projdu pro jistotu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
24 dub 2023, 18:52
Možné by to bylo. Ale není to dobře vidět a nejsem přímo elektrikář. Sice do toho malinko vidím, ale konečný soud vydat nemohu.
Musel bych to vidět napřímo.
Zkus ten konektor celý pročistit, prostříknout opatrně kontaktolem a uvidíš.
Bylo by tedy fajn, kdyby se k tomu vyjádřil ještě někdo.
24 dub 2023, 20:39
ahoj-áno,opálený konektor takéto veci vie robiť-ale je namieste otázka-toto sa dialo aj pred výmenou tesnenia veka ventilov alebo až po výmene ? lebo tam nie je žiadny súvis-ten opálený kontakt je dlhodobý proces,ktorý sa prejaví,keď už je prechodový odpor tak velký,že to celé zblbne
24 dub 2023, 21:26
závada, jakou popisuješ toho s kymcem moc společného nemá.
Napíšeš, žes jen měnil těsnění víka, to je přístupné po sundání vany pod sedlem a rozpojení možná akorát konektoru osvětlení, pak napíšeš, že je to celé odstrojené, jeden pin vypadá jinak (kolik je jeho odpor?), regulátor dobíjení (byl špatný?). Mě to připadá jako věštění z kávové sedliny, kterou někdo ještě nepřestal míchat..
25 dub 2023, 11:24
Ano, odstranil jsem sedlo a podsedlovy plast, odstranil jsem středový plast. Opravil víko ventilu, a po nastartování jsem zjistil tuhle závadu. Začal jsem odstrojovat a procházet relé, regulátor atd… Kontrolovat jestli neni nekde neco rozpojeneho nebo prepaleneho. Nenasel jsem nic, jen to co popisuji. Konektoru schází cca 1/2 do výšky ostatních. Nasel jsem na netu schéma zapojeni na xciting 500AFI a podle toho to vypada na konektor kostry. Nicméně nejdou jen ručičky, ostatní části budiku ano. Dekuju všem kdo chteli poradit, zřejmě půjde k autoelektrikáři na promereni.
27 dub 2023, 19:42
Ahoj, ještě stále vlastním Xcitinga, sice třístovku, ale myslím, že palubovka je naprosto stejná.. Jednou, když jsem byl v servisu na výměně zadní pneu, tak mi také nefungovaly ručičky na tachometru. Obratem jsem jel zpět, aby to mechanik opravil. A taky že jo, dokonce i upravil velkou toleranci v ukazateli rychlosti, kdy tachometr velice přeměřoval. Byla to jejich bolest. Co s tím dělal, to ti bohužel vůbec nedokáži říct a ani jsem se tehdy neptal.