Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Kymco Super 8 - chcípá

15 bře 2010, 17:15

Zdravim, mám problém ze skůtrem Kymco super 8 504t. Teď po zimě asi týden fungoval normálně, ale teď když ráno nastartuju, tak to probíhá takhle: chytne asi až na 5-10 nakopnutí, poté shruba za 5 sekund chcípne (ovšem otáčky jsou docela vysoké, takže předpokládám že sytič funguje). Potom to stačí už tak 2-3x nakopnout aby to chytlo, ale opět to po 5 sekundách chcípne. Takhle to je potřeba udělat asi 5x, pak už se otáčky drží, zahřát to musím nechat asi 3-5 minut. Když se potom chci rozjet, to dojedu k brance a tak to při zastavení to chcípne. To už startuju startérem. Rozjeduse, znízkých otáček to má docela tah ale najednou to víc jak 35km/h nejede. Takhle to jede asi 1km, pak se rychlost dostane na 40 atd. Zhruba po 3-4 km už jede 55km/h, když zastavim tak otáčky drží, ale asi jenom 10-20 s pak klesnou a chcípne a při rozjezdu z volnoběhu se nerozjede plynule ale jakoby se přidusí a pak se dostane do otáček a rozjede. Jinak před zimou to jezdilo 65km/h.
Mám v tom 70-tku válec, variátor Naraku HS, válečky 7,5g, řemen mallosi kevlar, teď po zimě nový olej.
Byl jsem s tím v servise (předtim než jsem tam byl taky to bylo ještě mnohem horší a chcípalo to pokaždý když jsem zastavil), tam rozďáli karburátor a byl ulomenej jeden držáček jehly, ale nechtělo se mi čekat na nový díl a prý by stál 600kč, tak jehlu zalepily aby se nehla. Po tomto zásahu to takhle jezdí, ale podle nich tam je ještě chyba někde v plovákový komoře.
Takže se plám jestli za toto chování může karburátor, koupil bych tento http://e-shop.adventure-biker.cz/index.php?l=cz&p=3818_karburator/3897_karburatory-4t/3899_karburator-naraku-50-90ccm-4takt-200-01
ale nejsem si jistej tak potřebuju poradit

Děkuji za odpovědi.

Re: Kymco Super 8 - chcípá

16 bře 2010, 09:54

To so popisuješ se po zimě stává u scootrů celkem často, na vině je natural 95, je v něm biosložka, která se během zimního stání rozkládá, tvoří takovou lepivou srajdu, která ucpává trysky, usazuje se v plovákový komoře a zalepuje jehlu - ta pak nechodí plynule a reaguje se zpožděním. Pak to buď dává moc benzínu nebo zase málo. Nejlepší je před zimou natankovat natural 98, tam biosložka není a problém to zcela odstraní.

Pokud jde o přestavbu na 70ku může tam být ještě problém s poměrem vzduch benzín. Při zavřené klapce tam jde víc benzínu (větší válec = větší podtlak) a při otevřený klapce tam zase karbec nepustí tolik vzduchu, kolik by bylo potřeba. Motor pak nemá takový výkon, který by odpovídal zvýšení objemu.
Dělal jsem na servisu pokusy s přetryskováním na větší průměr hlavní trysky, mělo to jen částečný úspěch, protože tam pořád byl malý průtok vzduchu.
Pak jsem zkoušel karbec ze Super8 125ccm s menší hlavní tryskou, jelo to jak má, žádný pokles výkonu při akceleraci, ale za cenu vyšších otáček na volnoběh.
Aby nezabírala ve vyšších otáčkách spojka, vyřešil jsem to těžšíma válečkama ve variátoru a silnější kontra pružinou.
Výsledek - na 70ku působivé zrychlení, pružnost motoru se blížila 125ccm. :o) Takže, karbec s větším průměrem a odpovídající tryskou by Tvůj problém měl vyřešit.

Re: Kymco Super 8 - chcípá

09 dub 2010, 12:29

Ahoj, udělal jsem zkušenost s Kymco Super 8 (50ccm čtyřtakt) v původním stavu, který se choval přesně podobně jak píšeš. Při jízdě se ani nepoznalo celkem nic, ale při dojetí třeba ke křižovatce to tak nějak divně chcípalo, přičemž ale volnoběh to drželo. Vysvětlím - nastartuješ a motor si běží jak má, volnoběh ok, reakce na plyn (se skútrem na stojanu a kolem ve vzduchu) taky ok. Ale rozjedeš se a jedeš, pak sundáš ruku z plynu a dobrzdíš do zastavení - odpojí se spojka ale motor za 1s chcípne. Nastartuješ a už zase běží, rozjedeš zpomalíš zastavíš a zase chcípne - no na zabití... Příčina nalezena celkem snadno, jedná se o šroub regulace bohatosti volnoběžné směsi. Je to šroubek z boku karburátoru bez jakékoli aretace, naprosto volně pohyblivý v závitu. Vibracemi z motoru se neustále náhodně pootáčí a popsané jevy podle mého pozorování vznikají, pokud se otočí na příliš bohatou směs. Když se to otočí na druhou stranu na chudou tak to nedrží volnoběh vůbec a chípá to furt a to poznáš hned, ale na bohatou to takhle blbne. Nevím co by se dělo pokud bych si toho nevšiml a šroub se úplně vytočil a ztratil na silnici - asi bych to musel tlačit a dírou by lítal benzín ven??? Přijde mi že to není vymyšlené moc dobře, ono je to sice na úplně precizní nastavení šroubu celkem necitlivé a k popsanému dochází až fakt při hodně velkém "rozeštelování", nicméně jsem si schválně udělal pokus a nastavil šroubek drážkou pro šroubovák přesně svisle (pro kontrolu) a vyrazil po úplně hladké silnici v úplně běžných otáčkách. Po 5 min jízdy byl šroub pootočen cca o 45° jinak od původní polohy. Budu to muset vymyslet jak ho v tom závitu znehybnit, sice ještě nevím přesně jak protože klasicky barvou to asi nepůjde (benzín ji asi vymyje), možná že zkusím konopí (to instalatérské, ne to druhý :D ). Ale je to fakt zbytečný, takhle elementární závada a nedokonalost konstrukce. No nic, to se vyřeší :)

Re: Kymco Super 8 - chcípá

10 dub 2010, 22:56

Takže jsem nakonec byl v tom servise kde jsem ho kupoval - u Rohana. Problém byl ve ventilech - byly potřeba seřídit vůle a také byly sjeté válečky. Karburátor zatím ještě funguje, i když je se zalepenou jehlou. Ale pro jistotu jsem si objednal novej od naraku, ale asi mi přišel vadný kus, protože při jízdě motor jakoby občas vynechával - třeba se na 1 - 2 sekundy zastavil a pak se zase chytil. Takže jsem ho poslal na reklamaci a objednal si k tomu vzduchovej filtr. Až mi to přijde tak to smontuju, vyzkoušim a dám vědět jak do dopadlo a jak se změnil chod motoru.

21.4. edit:
Zdravim, takže včera mi přišel z reklamace karburátor (prý byla ucpaná volnoběžná tryska), vzduchový filtr a palivový filtr. Dnes jsem to namontoval, hlavní změnou byl zvuk motoru (myslim že by se to dalo srovnat s laďákem, pokud ne lepší). Karburátor funguje perfektně ale potřeboval bych poradit ohledně akcelerační pumpičky. když ji sepnu na volnoběžných otáčkách tak se motor trošku přidusí, ovšem když na to nasednu a chci se rozjet a dám jen trošku plynu, tak se to přidusí ještě víc (jednou mi to i chcíplo), tak musím dát víc plynu, ale stejně to prvni přidušení tam furt je. Takže nejlepší by ji bylo asi odpojit, ale nevim jestli sepne jen při prvním přidání plynu a nebo jestli je sepnutá a přidává benzín celou jízdu, aby, když ji odpojim tak jestli nebude směs moc chudá a také bych prosil o návod jak ji odpojit nebo nějak zablokovat aby nespínala. A taky se chci zeptat jestli tryska 85 je dostatečně velká v kombinaci s tim vzduchovým filtrem.

Zatím jsem to projel jen jednou takže postřehy z jízdy napíšu někdy v brzké době a možná natočim nějaké video s tim jakej to má zvuk.

Děkuji za odpovědi. Danda
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 pro 2013, 02:24, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Kymco Super 8 - chcípá

22 dub 2010, 08:33

Aby ti perfektně fungoval tento motor s tvou úpravou, bude zapotřebí dodržet několik bodů.
1) nikdy netankuj natural 98
2) ventilové vůle nastav na 0.8 S+V
3) měj vždy čistou volnoběznou trysky
4) bohatost směsi nastav mezi 1 - 1,5 ot.
5) veškeré nastavení a testování dělej vždy při teplém motoru! Při vypnutém sytiči.
6) akcelerační pumpičku uprav tím že vezmeš zdrhovací pásku a náběh zablokuješ přitaženim k tělu náběhu, jakoby byla pořád stačená.
7) důležitý je i výfuk, pokud necháš originál, motor nemůže dostatečně vydechnout!
8) Cdi jednotka v sérii je nastavena s omezením a její mapa má nevyhovujíci úhel předstihu, doporučuji sportovní!
9) u tohoto tuningu poté můžeš použít válečky s hodnotou cca. 7,5 gr

10) po celkovém sladění a dodržení těchto bodů máš se skůtra raketu, odzkoušeno a na youtube zaslané České video. Oproti Německým videím do maximálí rychlosti cca 80km/hod jde český Tuning až na konec budíku. CDI jednotka použita s možným nastavením úhlu předstihu a povolením maxmálnich otáček 11500.

Doufám že teď ti to pojede líp...

Re: Kymco Super 8 - chcípá

22 dub 2010, 09:59

Dotaz - 0,8mm nebo 0,08mm. 0,8 se mi zdá trochu moc. Ale rád se poučím.

Re: Kymco Super 8 - chcípá

22 dub 2010, 12:20

Dekuji za radu, ale jeste bych poprosil o návod jak seridit ventily (nejlépe obrázkový) a taky mi není jasné co je zdrhovací páska.

Dekuji za odpoved. Danda

Re: Kymco Super 8 - chcípá

22 dub 2010, 13:28

Zdrhovasí páska: bílá, černá či jinak barevná plastiková páska různých délek a šířek. V délce je po jedné ploše jemně vroubkovana. Na jednom konci má ploché očko se západkou, kterým se protáhne druhý konec a páska se "zdrhne" , utáhne, na potřebnou délku. Vznikne plastový kroužek, který obepne příslušný předmět. Příklad -- http://www.hadex.cz/konstrukcni-soucast ... vaci-pasky

Seřízení ventilů: Rozebrat skůtra v okolí motoru, pro lepší přístup k motoru. Stačí sedlo a přední plastový kryt. Odmontovat víko hlavy válce (plechové víko uchycené 4 šrouby na vrchu motoru). Objeví se ventilová vahadla. Na nich je seřizovací šroub se čtyřhrannou hlavou, jištěný kontramatkou. Tento šroub tlačí na dříky ventilů. Horní ventil sací, spodní výfukový. Otáčením motoru, nejlépe za ventilátor (magneto, alternátor) či variátor uvést ventily do plně uzavřeného stavu, tak, aby vahadla NETLAČILA na ventily. Výstupky vačky jsou na opačné straně než vahadla. Pro ulehčení doporučuji vymontovat svíčku (ztráta komprese). Mezi dřík ventilu a dosedací plochu čroubu vahadla vsunout spárovou měrku příslušné tloušťky. Dotahovat/povolovat seřizovací šroub tak, aby šlo s měrkou pohybovat s mírným odporem. Dotáhnout kontramatku. Pro manipulaci s kontramatkou doporučuji očkový klíč, na seřizovací šroub (čtyřhran) například ploché kleště. Možno použít též http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... -vule-5120 nebo http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... -vule-5122. Na poprvé se to, bez zkušeností, nepodaři dokonale. Bude nutno několikrát opakovat. Ideální stav - po dotažení kontramatky jde měrkou pohybovat ve spáře s mírným odporem. Seřízení se provádí na zahřátém/prohřáteém motoru, nikoliv však horkém. Spárové měrky vypadají takto http://www.uni-max.cz/sparove-merky-005-1-mm/d/ ; http://www.uni-max.cz/fsipopup.asp?LANG ... 80%93+1+mm Namontovat zpět víko ventilů. Šrouby dotahovat postupně, aby nedošlo ze zkřížení víka a tím k netěsnostem (možnost prosakování oleje).
Něco pro pochopení - http://www.volny.cz/daewoo_tico/ventily.htm , http://motochina.cz/view.php?nazevclank ... 2009020002 , http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... ackovy.htm ,

Re: Kymco Super 8 - chcípá

22 dub 2010, 16:12

Tak jsem vzal tu stahovací pásku (výraz "zdrhovací" jsem slyšel poprvé), ale nejsem si úplně jist kam ji dat - hodil by se nějaký nákres nebo obrázek. A taky jsem se snažil nastavit bohatost směsi, nevim jestli správně. Šroubek jsem úplně zašrouboval a poté povolil o 1, pak o 1,5 ot., ale furt nešel motor plynule, tak jsem to nějak natočil podle sluchu, kdy měl motor nejvyšší otáčky. Doladění nechám až seřídím ventily (snad se to zlepší).

Jinač když jsem jel dneska odpoledne domů (trochu po větru), tak jsem chtěl skusit maximálku, ale zhruba při tachometrových 63 si motor jakoby "prdnul" (nevím jestli to byl výstřel do výfuku), a tak jsem radči dojel domů pod 60km/h.
Což mi přijde na to že v tom mám nacpanejch tolik věcí strašně málo a koukal jsem na to video kde ručička jde až na konec budíku a i při 70 má nižší otáčky než můj při 60. Mě se zdálo že se mi nad 60km/h každou chvíli rozletí motor a to jsem tam ještě chtěl dát tuningové CDI, a válečky tam teďka mám 8,5g. Tak už nevim a to s tim original vzduchovým filtrem, to po větru dalo cca 68 a nebyl to takovej "bzučák" jako teďka.

Jo a ještě s toho původního vzduchovýho filtru šlo spousta hadiček, všechny jsem je odpojil a jedna šla na víko hlavy válce a vzduch z ní foukal ven, tak nevim jestli nemá být ucpaná?

23.4. edit:
Zdravim, napíšu jsem dnešní zkušenosti.
Opět jsem u toho strávil asi 2 hoďky a mám 2 úspěchy.

1) Úspěšně jsem zablokoval akcelerační pumpišku stahovacím páskem (teď je pořád seplá)
2) Poté se mě podařilo seřídit bohatost směsi asi na 2 - 2,5 ot. od úplného utažení - skůtr jde teď pěkně za plynem.

A už jsem přišel na tu závadu, proč mi předtím při jízdě skůtr cukal s karbecem od Naraku - mohl za to ten originální vzduchový filtr, dnes jsem ho zkusil jen tak namontovat a právě s ním co cukalo, většinou při ubrání plynu - asi tam šlo málo vzduchu. Teď to funguje skoro perfektně, ještě ty ventily, ale to nechám na někom zkušenějším, tam mi to seříděj na počkání a já bych se v tom šťoural zas 2 hoďky a stejnak by to nedopadlo dobře a navíc nemám na to nářadí.

A pokud to po seřízení ventilů bude fungovat perfektně, tak půjdu do toho CDI.

27.4. edit:
Tak moje nadsení dnes poránu skoncilo po tom co jsem startoval nekolik minut.
Nejdriv jsem to nekolikrat prokopnul naprázdno, pak se zapnutym zapalovanim - a nic. Tak jsem to vzal starterem - to si jen obcas skytlo a po kazdym protoceni se to mírne zlepsilo. nakonec jsem musel pridat plyn aby to drzelo. Po zahrátí to uz volnobeh drzelo.

Mel jsem podezreni na sytic, ale karbec je novej, sytic mám zapojenej a zjistlil jsem, ze ventily jsou serizeny na 0.8

Tak prosim o radu. Danda.
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 pro 2013, 02:26, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou

Re: Kymco Super 8 - chcípá

27 dub 2010, 09:24

Jestli jsi to tím protáčením nakopávačkou a bez zapalování "neuchlastal". To je systém startování tak v případě, kdy skůtr stojí dlouho, aby se dostal benzín do karburátoru (přeci jenom po delší době může v karburátoru vyschnout). Osobně startuji přímo elektrickým startérem a bez přidání plynu. V 99% chytne na první škubnutí startéru, elektrický sytič to ohlídá sám.

Re: Kymco Super 8 - chcípá

27 dub 2010, 19:29

Tak odpoledne jsem startoval hnedka startérem - chytlo to napoprvé, ale asi za 4 sekundy chcíplo, pak už to šlo zas hůř, ale nakonec jsem si musel zase vypomoct plynem a otáčky na volnoběh to drželo až tak po 3 minutách jízdy (to bylo při nastavení bohatosti šroubu na 2,5 ot.)

Takže moje poznatky nastavování šrooubu bohatosti:
-Na 1,5 ot. skůtr jde velmi pěkně za plynem, nepřidusí se, funguje perfektně, ale startování je hrozné - za studena nedrží otáčky (nemá ale příznaky dušení, spíš tam jde moc chudá směs na studený motor)
-Na 2,5 ot. skůtr se při rozjezdech maličko přidusí, startování je také špatné

A dnes jsem to nastavil asi na 3 - 3,5 ot. tak aby to po nastartování drželo otáčky, ale skůtr se znatelně více dusí při přidání plynu a myslim si že kdybych furt přidával, což jsem zkoušel, tak se otáčky furt zvyšovaly.

S tim originálním filtrem to startovalo tak, že to napoprvé chytlo, většinou po pár sekundách chcíplo a pak párkrát prošlápnout a už držel. Takže mě přijde jako kdybych teď startoval bez sytiče.

Takže předem děkuji za každou radu. Danda

Re: Kymco Super 8 - chcípá

27 dub 2010, 19:54

Spíše bych doporučoval šroub bohatosti tak na 1 - 1,5 otáčky od úplného uzavření a otáčky na volnoběh trochu zvýšit šroubem dorazu škrtící klapky (přívěry).
Připadá mi to, že ti tam jde moc bohatá směs navolnoběh. Šroub bohatosti má vliv pouze při volnoběhu, při jízdě se vlastně moc neprojevuje. Pokud tam toho "pustíš" moc, k tomu ještě sytič - může se to při studeném motoru dusit. Ale to je poze můj názor a odhad.
Ono to chce po zahřátí motoru vzít trochu dokola, doladit to střídavě postupným jemným štelováním šroubu bohatosti a přívěry.
A sytič - nevím jak Tvého karburátoru vede cesta paliva sytičem (a svůj jsem ještě tak dokonale nerozebral :) ), ale většinou mívá také trysku (kanálek), může být přicpaný/ucpaný. Obdobný problém jsem měl kdysi dávno u auta.
Možná poradí někdo ze servisu.

Re: Kymco Super 8 - chcípá

27 dub 2010, 23:12

Omlouvám se, máme hodně práce a vůbec nic nestíhám.
Oprava ventilové vůle - 0,08 s+v
každopádně ač se to zdá divné, ještě jednou důkladně pročisti volnoběznou trysku, na té opravdu záleží. Pokud je volnobězná tryska 35 tak dej 38 a měl by být se startováním klid. Ještě jedna rada (snad se tu neříkala) ventilové vůle seřizujte vždy za studena!
Jestli máš otevřený filtr tak to startování bude trochu problém, ale pokud pujdeš do cdi hodně se toho změní...

Re: Kymco Super 8 - chcípá

28 dub 2010, 17:33

Tak jsem dnes odpoledne vyčistil volnoběžnou trysku, problém byl nasadit zpět těsnění do karburátoru - je o něco větší a tak jsem ho tam musel postupně nastrkat. Na poprvé my to vyteklo na podruhé to už bylo ok.
Bohatost jsem nastavil na 1,25 ot. a přidal jsem šoupátkem otáčky. Tak uvidim jak to nastartuje zítra ráno. jinak dnes odpoledne to bylo už docela dobrý, jenom zastudena kolísaly otáčky, pak po ohřátí už byly stabilní.
A ještě mi přijde divné, jak tady na fóru piše většína lidí co má větší válec, že jim to pak jede 70 - 80 real. bez použití cdi a mě tachometrově furt jen cca. 63 a ktomu si motor někdy prdne a to "prdnutí" je docela znát. Při malém výkonu to neudělá, většinou při větším. A myslim že to ďálo už před tim filtrem, jen jsem to neslyšel ale skůtr občas jakoby cuknul.
A taky v tom skůtru mám indukční cívku od naraku 31000V - nemůže to mít nějaký špatný vliv?

PS: Nevěřim tomu že s sportovním cdi to pojede o 20 víc, kdybych měl jistotu tak ho koupim hnedka.

Prosim o vyjádření se k problému. Děkuji Danda

4.5. edit:
Takže jsem nakonec to CDI koupil.
Zatím zkušenosti: Ve dvouch cca 150kg to místo 50 jede 60, v jednom se to zlepšilo cca. o 5km/h, původně jel 60. To vše podle tachometru. Takže nic moc, čekal jsem víc a navíc nemůžu naladit karbec tak aby se to při přidání plynu nedusilo.
Zkoušel jsem 1ot., pak 0,5ot. od úplného utažení a pořád se to dusí, jak dám míň tak to má tendenci chcípat. A zajímalo by mě co v tom ten člověk kterýmu to jede podle toho videa cca 90 má navíc než já - možná ten výfuk, ale ten přece nemůže přidat 25km/h. A co jsem porovnával akceleraci tak u mě je znatelně pomalejší - ten motor prostě podle mě nemá výkon. Ještě pamatuju když to byla ještě padesátka jen s varcem od naraku a odblokovanym CDI, jinak vše sériové tak jezdila skoro stejně jako teďka - teďka to má jen výšší výkon do kopce, jinač to 60 ve dvouch a 65 v jednom jezdilo a navíc předtím to jezdilo za 2,5 l teď zhruba za 3,5l a nemělo to takové problémy jako teďka - třeba seřizování ventilů každých 2000km a další. Takže podle mě je tuning ta nejhorší věc a nikomu ji nedoporučuju. Možná jedině ten varec, ten pomoh i když za cenu většího opotřebovávání válečků a u 2t možná výfuk ale válec nikdy.

A prosím o radu jak to naladit aby se to při přidání plynu nedusilo, nejradči bych se toho zbavil takže kdoby měl zájem tak se může ozvat i když po tomto článku pochybuju že se někdo takový najde. Děkuji. Danda

5.5. edit:
Tak stále žádná odpověď. No nic, něco připíšu.
Dnes odpoledne když jsem jel domů, takže těch max 65 jsem včera přehnal, to jsem zkoušel z mírného kopce. Max je asi 62 - to už ale pořádně točí, ale když mě předjel náklaďák a já bych chvilku za nim, tak se motor roztočil až to začalo mít takovej ten přetáčivej zvuk a přitom rychlost ani ne těch 65. A přitom bych nejradči přeřadil kdyby to šlo, motor má výkon aby to rozjel na víc, ale nemá převod. Takže nemůže být problém ve varci? A nedusí se to proto že tam je moc velká hlavní tryska (85), stim CDI mě přišla 82 tak bych ji tam skusil dát.

Ještě doplnim jednu důležitou informaci. Na volnoběh to nemá stálý otáčky někdy jsou vyšší, vzápětí se sníží na hranici chcípnutí, pak se zase vyhoupnou nahoru. Čím víc je motor zahřátý, tím míň to kolísá. A volnoběžnou trysku jsem čistil a stejnak to nepomohlo.
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 pro 2013, 02:29, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou

Re: Kymco Super 8 - chcípá

05 kvě 2010, 15:22

Jenom dotaz- to tomu novému, nezajetému, motoru (72ccm) dáváš rovnou plný záhul? Vysoké točky atd ....
To ho brzo můžeš také odepsat. Když jsem dával kit 72ccm, tak jsem ze začátku pěkně opatrně zajížděl. A postupně zvyšoval zátěž a otáčky. Prvních 200km jsem se hóóódně krotil. Max tak 35 - 40 podle tacho, pěkně piánko. Udělal jsem si pár výletů po okolí, plynulá jízda. Vždy tak 20 - 30km v jednom zátahu, potom pauzička. V 250 jsem vyměnil olej a teprve potom začal dělat další pokusy a postupně více vytáčet a zatěžovat motor.
Naposledy upravil pjirasek dne 05 kvě 2010, 15:26, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď