Ahoj, tak já jsem zkoušel taky 85 trysku a nebylo to ono , vrátil jsem se k původní 82 , pořádně to pošteloval na karbecu a ted je spokojenost - filtry máš tady - vyber ten který tam máš ttp://e-shop.adventure-biker.cz/index.p ... try&page=3
Když jsem já měl ten válec v záběhu tak ten výkon tam byl znát, do kopce to taky zrychlovalo. Ale teď to je takový mrtvý.
Půjčoval jsem si na projetí od kamaráda Piaggio Zip 50 4t a na to že to je nižžší objem než mám já tak je tam ten zátah cítit a bezproblému mu jezdí 70. Jenže když on má na tachometru 50 tak já tam mám 60, takže jemu měří přesně - zjištěno podle radaru.
Taky jsem si prošel anabází kolem hlavní trysky. Moje 4T Super 8 přišla s tryskou 80, v servisní příručce (odněkud z netu) psali, že po odbloku patří velikost 82. Po té co jsem nechal odblokovat jsem si samostatně zvětšil trysku na 82 (mechanik při garančce při odbloku neudělal). V podstatě jsem nepozoroval nic (taky je to rozdíl asi 3% tak co bych asi jako měl zjistit... ) ale přišlo mi, že to možná víc žere. Nepřikládal jsem tomu význam a jezdil - s vědomím, že je to dle manuálu správně. Kontroloval jsem svíčku a byla správná. Po nějaké době jsem přišel na to, že některé Kymca se stejným motorem mají deklarovaný jiný (většinou větší) výkon a začal laborovat. Nalezl jsem restriktor před vzduchovým filtrem a cvičně jej vyndal (je to takovej gumovej nátrubek hned na vstupu). Když jsem vyjel celou jednu nádrž, tak jsem se nestačil divit. Místo typických 170km to ujelo 250 !!! Svíčka furt dobrá. Jen mě přišlo, že to při velkém plynu lehce pocukává - jakože příliš chudá směs. Ale jen při plném plynu, takže na svíčce se to nepozná, ve všech jiných režimech to jede dobře a tudíž svíčka vypadá dobře. Tak jsem vyměnil trysku za 85 a testuji - čekám na vyjetí celé nádrže, abych viděl rozdíl. Ale co jsem chtěl říct je, že ten restriktor měl sakra vliv, sice to nejede nijak výrazně líp, ale žere to najednou mnohem mnohem míň. Až si to víc urovnám v hlavě, dám vědět kam jsem se dostal...
Ten gumovej nátrubek mám sundanej, po sundání se spotřeba snížia. Pak jsem tam dal trysku 85 a zas se zvýšila na původní hodnotu a výkon se nezvýšil. Takže snad už dnes tam vrátím tu 82.
Ještě jeden dotaz. Co obnáší výměna válce, pokud tam chci dát ten původní 50ccm. Jestli se musí vyměnit těsnění? A kolik bych za to v servise zaplatil?
Ahoj , tak s tím gumovým nátrubkem je to 100 procent - taky jsem ho vyndal a jsem na podobných hodnotách jako ty - mě to vychází při přepočtu km na 1 vyjetou nádrž na 2,4 l / 100 km, předtím jsem šel ke 3 litrům a řekl bych že to i líp táhne vršky- trysku jsem nechal 82, při 85 se mě to dusilo .
Ale furt nevim proč to má tak slabý výkon na to že je to 72-ka. V kopcích nemá ten můj problém běžně kolem 50km/h, ale po rovince nad 50 to pořádně nezrychluje a ve dvouch to je taky hrůza. Táhlejší kopce tomu mýmu taky nevaděj.
Když to schrnu tak: 72ccm - výkon do kopce, nižší maximálka(cca.63), a ve dvouch po rovince 50km/h, vyšší spotřeba (cca.3l) 50ccm - slabší do kopce, vyšší maximálka(cca.65), ve dvouch po rovince přes 60km/h, nišžší spotřeba(cca. 2-2,5l)
Ovšem tu 50-tku jsem nezkoušel s CDI od naraku takže třeba by jel ještě rychleji. Trysku jsem tam vrátil 82. Spotřebu mám kolem 3l. Když vezmu pocitově ten motor, tak po zatáhnutí za plyn není cítit žádný tah, spíž to zrychluje tak nějak samo. S toho videa co jsem natočil je poznat že od 50 to zrychluje velmi pomalu, to je ta hranice kdy to má ještě výkon utáhnout dva lidi. Jenže podle mě by ta hranice po tom tuningu měla být až někde kolem 70km/h.
3.6. edit: Dneska jsem si udělal takovou menší projížďku ve dvouch a ručička se vyšplhala až k 57km/h. Ale to tam šla hodně pomalu.
Když rychleji zatáhnu za plyn, tak to někdy při tom vynechá a hned na to se chytí a už zrychluje. Značí to bohatou, chudou směs nebo něco jiného?
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 pro 2013, 02:36, celkově upraveno 2
Důvod:Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Ahoj , no podle mě , jak jsi tu už někde psal / černá svíčka / , tak je to bud špatná směs nebo špatně zvolená tryska / podle toho cukání /, zkus si dát bohatost na 2 1/2 otáčky a udělat volnoběh - takhle to mám já a chytá na šlápnutí a jde za plynem do max otáček
Ráno mě chytá na "drnc" ale někdy když jedu na plný výkon tak to pak chcípá. Prostě čím vyšší teplota, tím nižší otáčky. A ještě jedou zopakuju svůj dotaz. Má vliv špinavý filtr na výkon? A dá se sehnat něco lepšího než originální vzduch. filtr?, ale ne open.
Dnes jsem jel cestou z prudšího kopce a v rychlosti 72 začal motor nepříjemě vibrovat a přišlo mi, že kdybych to rozjel ještě víc, tak že se zachvíli rozkočí motor. Takže si neumim představit s tím jen 90 nebo 80 podle videí na youtube.
Teďka nevim jakou mám svíčku a rozdělávat se mi to nechce. Už jsem se v tom hrabal tolikrát, že už ani nevim kolikrát.
Ahoj , špinavý vzduchový filtr dost podstatně ovlivní chod motoru - každopádně větší spotřeba a tím , že tam jde mín vzduchu , tak se mění samozřejmě poměr benzínu a vzduchu - tedy optimální složení směsi, začne to mít bohatou směs/ to by odpovídalo té černé svíčce/ a nepojede to jak má - bude se to dusit . Zatím jsem se s ničím jiným, než originál vzduchový filtr nebo open filtr nesetkal v běžném používání , možná někdo používá samo domo vynález, ale to je laborování se směsí a výsledek může být katastrofální- my zatím používáme origo vz. filtr / ti co nemají tak razantní tunning / a nevím o problémech
Koukněte na toto video, je to 50ccm a po všech stránkách lepší jak ten můj. Nechce se mi objednávat čistý vzduchový filtr, skusim tam dát ten open, měl by na zkoušku splnit stejnou funkci.
11.6. edit: Zdar, k čemu je tenhle čudlajs na trubce airboxu? Byl zašpuntovanej, tak jsem ho zkusil vyndat, ale změna žádná, možná jen ta, že to drželo otáčky až po třetím startování, obvykle chytne a drží hnedka.
kymcosuper8.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 pro 2013, 02:38, celkově upraveno 3
Důvod:Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Ahoj tak to je borec , který má asi dost dobře poštelovaný karbec a sladěný variator s kontrastkou / samozřejmě odstraněný všechny restrikce/ ten vstup na airboxu nech zašpuntovaný nebo ti to potáhne tudy vzduch - bud tam má být svedený nějaký odsávání nebo je to na něco podobnýho připravený zkus se ještě podívat na upevnění karburátoru k airboxu a ke kolenu motoru - já jsem s tím měl trochu problémy - do 500km se mě to pořád časem povolovalo a sálo to falešný vzduch , tak jsem origo sponky vyhodil a koupil pořádný ocelový , dost to dotáhl a pohoda - zmizelo lehký kolísání otáček a motoru taky začalo jinak chutnat při jízdě
Zdravim po delší době. Asi mě zase začínají zlobit ventily, sice to je zatím jen v ranném stádiu, ale už jsem si některých příznaků všim. např. méně to táhne zastudena, nenastartuje na poprvé, a po nastartování po krátkém popojetí chcípne, otáčky drží jen po menším zahřátí (ale né zas moc, po velkém zahřátí to taky chcípá)
Začalo to před pár dněma, pokud se to zhorší až do fáze jako jsem řešil na začátku, tak tam vrátím 50-tku válec, přeci není možný aby ani ne za 1000km byly potřeba znova seřídit ventily.
Taky mě přijde divné, že někomu jezdí skůtr do kopce jen 30 a po rovince třeba až 70, mě to do prudšího kopce jezdí 50, i když se rozjíždím pod kopcem tak ta rychlost tam zachvíli vyleze a a po rovince jen něco málo přes 60, to jsou strašně malé rozdíly. Když jsem tam měl původně těžší válečky tak rovinka stejná maximálka, ale kopce pomalu.
Jinač jsem pořádně otestoval jízdu ve dvouch cesta 15km tam a 15km zpátky, dříve jsem psal že to jezdí ve dvouch jen 50, ale to jsem jezdil jen malej kousek (asi 1km), teď, po ohřátí to ve dvouch jelo až 60.
Suprrr video . Jezdí mi to obdobně,akorát se mi to ještě přetáhne trošičku přes 80-tku, ale za krapet delší čas. Velkou inspiraci jsem čerpal tady na těchto stránkách http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... za-krokem/ . Co se týče té rychlosti do kopce - před odstraněním restrikcí mi to jezdilo jen 50km/h tachometrových a bylo jedno jestli do kopce, s kopce,po rovince a jeden, nebo dva. Po výměně CDI se to rozjelo 70km tachometrových, do kopců se to snížilo na asi 40-45 ( a to i ve dvou ).Vyměnil jsem varec, s kamarádovou pomocí poladil válečky, kontrastku a teď jsem nadmíru spokojen. Teď je to pro mě rock n´roooooooll .
Tak já už nevim, tolikati lidem to jezdí 80 a mě jen 60 a přitom to jsou schodné motory a navíc tam mám 70 válec a jak jsem už v jednom příspěvku psal, v 70km/h (z kopce) má motor strašné vibrace, nedovedu si představit jet 80. Když jsem tam měl 50-válec, tak mě to jezdilo 65 jen s odblokovanym cdi a variátorem naraku a věřil bych tomu že s jiným cdi by to jelo 70, protože se zdálo, že to cdi stejnak furt omezuje.
Ale 65 mi časem nestačilo a když jsem byl na garančce tak jsem se zeptal na možnosti tuningu, prodejce mi doporučil výměnu válce, že to pak pojede 80. Podle přečtených diskuzí o tuningu jsem tomu věřil. Zezačátku to mělo o něco větší tah, jezdil jsem pomalu ale po 500km nic, nejelo to 80 ale stejně. A pak přišly ty problémy. A navíc se zvedla spotřeba.
Takže pokud budou zas potřeba seřídit ventily, tak si tam radči nechám hodit zpátky ten 50 válec. Nejradči bych s tim jel do AB, i když to mám 100km.
Nejlepší je že jsem nikomu z kamarádů neříkal o tom že jsem tam dával válec a nemaj sebemenší tušení že tam je 70-tka. Ještě mi raděj ať si na něj pošetřím a nechám ho tam dát, že to pak bude jiná... jen jim vždycky odpovím, že tuning nechci.