Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
05 kvě 2010, 15:26
Ne, na tom válci mám najeto už 4500km a zezačátku jsem ho zajížděl opatrně. A žere mě to asi 4l, je to normální?
05 kvě 2010, 15:30
No, já tam mám větší karburátor, spotřeba po Praze tak do 3 litrů. Pravda, je to odhad, spotřebou se příliš nezabývám. Chci ale ještě zmenšit hlavní trysku, je tam 0,95, odhaduji že půjdu tak na 88 - 90 (není ale čas to rozebrat).
05 kvě 2010, 16:02
Tak já už nevim, jak je možný že to jezdí pomaleji než před tuningem, uvažuju o tom že to vrátím do původního stavu. A nebo za kolik by to šlo prodat?
10.5. edit:Takže dneska jsem tam vrátil původní karbec a filtr a jsem spokojen, žádné přidušování, na plyn reaguje rychle a akcelerace a maximálka se nezměnily a na volnoběh otáčky nekolísaj, a předpokládám že to za studena bude zas dobře startovat - to uvidim zítra a nespíš klesne spotřeba jako předtim tak kolem 3l. A zítra by mě měl přijít výfuk, sehnal jsem ho za 1700,- prý jen s 300km, tak ho skusim a pokud by se to zhoršilo tak ho zas prodám.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 02 pro 2013, 02:30, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
14 kvě 2010, 15:05
Hele co to tady tak čtu tak mě docela jímá hrůza. Já mám Super8 50 jako čtyřtakt a žádný tyhle vymoženosti tam nemám a dá se říct, že mi to jede možná úplně stejně. Co se maximálky týče tak až někam za 65km/h to točí furt stejný otáčky, pak teprve je poznat že tomu už dojde převod a že se to začne tím pádem víc roztáčet. Jenže v tom ti nic nepomůže, to je daný rozměrama variátoru a hotovo. Válečky mám 5.7g a vyměněny byly jen proto, že původní se ošoupaly. Jediná druhá věc je ještě vyměněná hlavní tryska na hodnotu tuším 72, jenže tahle je předepsaná výrobcem pokud není omezení rychlosti (kroužek na hřídeli variátoru), čili tahle tryska je asi standardní byť jsem jí měnil. Původní byla myslím 70. Jediný s čím trochu zápasím je závislost volnoběhu na předchozím zatížení motoru, možná to souvisí s pozdním odpojením spojky díky čemuž motor chcípe, ale pokud jedu pěkně zlehka a pak zastavím, je volnoběh v pořádku, pokud mi ale předtím motor táhnul (jedeme např ve dvou do velkýho kopce) a zastavíme, tak to obyčejně hned chcípne. Přijde mi že to závisí na teplotě motoru, protože to kloudně nastavit nejde, pokud by to nemělo chcípat po zátěži, bude to naopak zas vysoko když zastavím třeba po jízdě z kopečka. Možná je to ohřátím všeho jízdou do kopce a třeba unavením pružin ve spojce, nevím, ale tohle je jediný co jsem nenastavil... Zbytek funguje dobře i v původním provedení.
Spíš bych se zeptal co přinesla ta výměna na 70ccm, já po přečtení těchdle problémů si asi nechám zajít chuť. To mi to jede origo vlastně úplně stejně. Nevím teda jestli bych si nějak výrazně nepomoh v kopcích, je fakt že když jedem dva, tak to vůbec nejede a že si z ženský dělám akorát srandu kvůli komu asi jedem 15 když to umí jet ve stejným místě 35 ale to jsou fakt kopce velký a nějak je přežijem. A po rovině to frčí 65 a nijak se to nepřetáčí a žere to zhruba 2.3-2.5, vylezlo to teď s výměnou válečků.
14 kvě 2010, 16:58
Zdar, válec 70 ti přidá výkon do kopce, do kopce mě to jezdí líp většinou nad 40 ale maximálka se nezměnila a od tý doby co tam mám ten válec tak musim seřizovat ventily každých 2000km zatímco u 50-sátky to je kolem 5000km. Teď mi to žere zhruba pod 3 litry, trysku mám 82 a válečky 8,5 g, kdybych tam dal lechčí tak si myslim že kopce to dá ještě rychleji a když jsem jel po zátěži tak to taky chcípalo, tak jsem dal vyšší otáčky a drži to furt, jen jsou někdy vyšší.
Kdybych moh vrátit čas tak bych ten válec ani další serepetičky do toho nekupoval, vše tuningový má za následek snížení životnosti i sportovní varec žere válečky a po 2000km je mám sjetý.
15.5. edit:Tak dneska jsem namontoval výfuk LeoVince, strávil jsem u toho 2,5 hodiny, přičemž 2 hodiny bylo povolování dvou šroubů - vážně nešly. Jinak skůtr chytnul na poprvé, jak už jsem psal v předchozím příspěvku je bez přidušování, táhne pěkně od spoda, rychlost je stejná, zvuk decentní. S tim vzduch. filtrem RMS to bylo při jízdě fakt hrozné - po jízdě mě z toho vždycky bolela hlava. Takže jsem celkem spokojen a na dojíždění do školy 15km je ten skůtr ideální.
:::Tímto přísahám že končím s tuningem:::
Naposledy upravil
KYBLOS dne 02 pro 2013, 02:31, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
15 kvě 2010, 21:19
to je pekny
kazdy si to jednou uvedomi
17 kvě 2010, 14:48
Zdar, mám další menší problém. Dnesk když jsem dojel domů (15km) tak skůtr chcípnul, nahodit šel jenom s plynem, ale volnoběh nedržel. Před asi 2 km na stopce ještě v pohodě volnoběh držel. Někde jsem také četl, že po stoupání do kopce mu to pak chcíplo takže po zátěži a já jsem ho dneska taky moc nešetřil po větru úkazala ručička skoro k 70. Pak jsem doma hned po tom skoušel změnit bohatost o 0,5ot. na obě strany ale to nepomohlo tak jsem přidal volnoběh a taky nic.
Tento problém mi to neudělalo poprvé, ale udělá to jen občas. Až se nechá trochu schladnout tak zas bude držet a zastudena taky dobře startuje. Ale nechápu jak může vysoká teplota ovlivnit otáčky, že to chcípne.
A ještě jeden dotaz. Nejsou válečky 8,5g pro můj skůtr moc těžké? Děkuji za rady. Danda.
27.5. edit:Tak jsem dneska natočil video, sice jsem si neuvědomil že to točim naležato, ale dá se to.
Seznam věcí co v tom mám: Variátor Naraku HS, válečky 6,7g, tryska 85, válec 72ccm, výfuk LeoVince, CDI naraku.
Jedu po rovince, skoro žádný vítr a naplný plyn.
http://www.youtube.com/watch?v=WR0FRav1LCMMůže mi někdo zkušenější vysvětlit proč to jede takhle mizerně?
Naposledy upravil
KYBLOS dne 02 pro 2013, 02:33, celkově upraveno 4
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
28 kvě 2010, 06:37
Ahoj, neni mozny ze ta tryska co tam mas je mala
Ja mam na te sve cine v zakladu (50ccm) trysku 88 a jezdi o neco lip nez ty .... Mozna se mi to zdalo,ale prislo mi i ze to mas dost hlucne
28 kvě 2010, 11:44
Ahoj, tak já mám Jmstar Eagle50 4T , ale je to ten samej motor jako máš ty/ dokonce i karbec je KYMCO/ a je to divný, protože já mám původní obsah 50, vzduchový filtr, i origo karburátor s hlavní tryskou 82, pouze mám variator NARAKU HS s válečky 5,0 gr a originál kontrastku a tachometr mám pořád na doraz/ stupnice do 60/a přídavný tacho mě uložilo nejvyšší dosaženou rychlost 74,8 km/hod - tak si myslím,že s tím válcem 75 co tam máš by to mělo makat líp - bud je to málo krmený směsí nebo je to rozladěný - zkusil bych tu 88 trysku nebo si pohrát s nastavením karburátoru
28 kvě 2010, 16:43
Já myslím že to krmením není, zkoušel jsem tam dát větší karbec od naraku v kombinaci s otevřeným vzduch. filtrem a výsledek byl ten že to žralo 4l a výkon a rychlost byly stejné. Tak jsem tam vrátil původní karbec a jezdím úsporně a pořád stejně rychle spíš pomalu. Dal jsem tam nedávno lehčí válečky a trysku 85, původní byla 82 a jen kopce to dá s vyšší rychlostí, dá se říct že když jsem se rozjížděl do většího kopce tak rychlost vylezla až někam za 50. Když jsem to svoje video pak porovnával s jinýma videama na youtube tak mě u toho mýho přijde že má malý maximální otáčky. A hlučnější to mám proto, protože tam mám výfuk od LeoVince.
30 kvě 2010, 13:27
Ahoj a kolik ti to točí na maximálku ?Mě jde s válečky 5.0 gr na 7600 po rovině a do kopců to má tendenci se držet tak 7200- 7400 ot , víc bych to asi nezkoušel , přece jen je to seriová klika a ložiska, jj svíčka hodně napoví o tom co se děje ve spalovacím prostoru , ale ten kit 75 by už měl něco víc dokázat než seriová 50
30 kvě 2010, 15:58
Kolik točí to nepozám, protože nemám otáčkoměr, ale když jsem to porovnával podle jiných videí třeba tyhle:
http://www.youtube.com/watch?v=WBdzAvwFNzMhttp://www.youtube.com/watch?v=jwC991ZQKfk&feature=relatedTak je jasný že mám nižší otáčky a 11600 mě určitě netočí. A v rychlosti a akceleraci je taky docela veliký rozdíl. Jediný v čem mám rozdíl oproti sériovce je ten že dá rychleji kopce, ale maximálka je zhruba stejná.
A taky ve dvouch jedu jen něco přes 50, když to byla sériovka tak ve dvouch nebyl problém jet přes 60. - Toto mi přijde nejvíce divné. Na svíčku snad kouknu zítra, ale naposled když jsem ji rozdělával tak byla celá černá.
Může mít na to vliv špinavý vzduch. filtr. - ten můj je už trochu špinavý. Doma mám ještě otevřený vzuch. filtr. Měl bych ho tam skusit ještě dát? Vyndal jsem ho proto, protože to sním špatně startovalo za studena a byl hodně hlučný. Ale zas to snim jelo ve dvouch 60.
PS: Tím "sériovka" myslím skůtr s variátorem Naraku (ten byl měněn brzo a přidal rychlost asi o 10km/h)
30 kvě 2010, 16:10
Ahoj, černá svíčka ? Tak to je asi jasný - podle mě špatná směs- černá svíce by měla ukazovat na to , že má bohatou směs
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... za-krokem/ale je divný, že dřív to líp jelo i tahalo ve dvou, dal bych novou svíčku a pořádně nastavil karbec - pokud jsou v pořádku válečky, kontrastka a spojkové pružinky/ty jsou spíš na rozjezd/ tak bude zakopanej pes tady v karburátoru a jeho nastavení
31 kvě 2010, 13:38
Jak jsem tam dal tu trysku 85 tak to někdy při prudčím přidání plynu škytne, asi tam de moc benzínu a spotřeba benzínu je větší než s tou 82 co jsem tam měl předtím. S 82 tohle nedělalo a motor šel plynule.
Takže mám dvě možnosti. Vrátit tam tu 82 nebo nechat 85 + otevřený vzduch. filtr. Spíš se mi jeví jako lepší ta první varianta a koupit čistý filtr, popř nějaký jiný ale ten open už ne. S něho fakt bolela hlava.
Kolik stojí náhradní filtr? Nikde jsem ho nenašel.