Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
23 čer 2014, 14:58
U starších 4T skútrů Piaggio se objevuje japonský karburátor Walbro řady WVF. Mám dotaz ohledně štelování bohatosti směsi u tohoto konkrétního modelu karburátoru. Povolováním šroubku bohatosti se děje co? Připouští se benzín do směsi a tím se směs obohacuje? Obvyklá poloha je někde u 3 otáček?
23 čer 2014, 15:42
Záleží na tom, kde ten šroubek je umístěn. Obecným pravidlem je to, že pokud je stroj 4T tak je to šroubek na benzín a bývá umístěn blíže k motoru, resp. za šoupátkem. U 2T strojů je zase ten šroubek před šoupátkem blíže k filtru a hlídá vzduch.
Koukni jak to máš, pokud máš tu první variantu, tak utahováním snižuješ benzín.
23 čer 2014, 21:30
Díky, je to na straně motoru, takže reguluje benzín. Přesto jsem myslel, že to bude podobné jako u 2T, že najdu optimální polohu. Že povolováním budou stoupat otáčky, pak přijde optimum, a pak to bude klesat. Ale mám to tak, že přibližně ve 4 otáčkách vystoupají otáčky, a pak i když povolím ještě víc, otáčky už zústavají stejné.
24 čer 2014, 05:28
Nastavis najnizsie volnobezne otacky kym to este ma pravidelny chod, a potom tou skrutkou bohatosti tocis tak aby si nasiel maximum otacok, nasledne zase nastavis najnizsie volno bezne otacky, a sase skrutkov bohatosti najdes navyssie otacky res stabilny chod lebo od idealnej polohy na jednu alebo druhu stranu to bude mat nepravidelny chod. V lavo je bohatsia zmes.
03 črc 2014, 14:58
Mam sice Keihin, ale az na par malickosti(stavitelna jehla-walbro,pevna jehla keihin) jsou oba totozne , ten sroubek o kterem tu mluvite je vzdusnik...na volnobehu urcuje mnozstvi vzduchu, ne paliva. Stelovat bud pomoci vyfukove sondy, nebo na ohratem motoru zvednout volnobeh pomoci sroubku lanka a zkouset povolovat vzdusnik do maximalnich otacek motoru ( 2-3 otacky vzdusniku od uplneho uzavreni).
03 črc 2014, 15:41
Pokud je ten šroubek na dně a blíže k motoru, je na benzín. 4T karburátory jsou takto konstruovány. Vzdušník mají 2T motory.
04 črc 2014, 09:49
A k cemu tam tedy je vedle hlavni trysky jeste volnobezna tryska? Obe dve maji dane velikosti....Kehin-105/35....Walbro-108/36...podle me, prave volnobezna tryska urcuje mnozstvi paliva a sroubek( vzdusnik) mnozstvi vzduchu.
04 črc 2014, 10:10
Ještě zapomínáš na trysky vzduchu. Volnoběžnou neboli idle/pilot air jet a hlavní neboli main air jet. Tyto trysky jsou v hrdle karburátoru. U 4T strojů vzniká menší podtlak než u 2T, tím pádem se u 4T ladí benzín ku vzduchu, protože si podtlakem vytáhne míň benzínu z trysky. Naopak 2T stroj má podtlaky vyšší, tudíž je třeba dolaďovat vzduch ku benzínu, protože si zase tahá víc benzínu. Volnoběžné trysky mají pochopitelně jak 2T tak 4T karburátory.
04 črc 2014, 13:46
Ok...zil jsem v tom ze je to pro vzduch, protoze kdyz jsem karbec rozebiral a cistil, tak byl hrot toho sroubku cerny jak uhel, tak jsem si myslel, ze od benzinu to byt nemuze.
04 úno 2015, 18:31
Dobry den.msm dotaz.prosim vad mam 4TPIAGIO SKIPPER 125 T a chci se zeptat.Mam tam karbec Walbro Wvt a krome syticu tam mam jeste u hlavni trysky takovy hlinikovy sroub s kablem ktery je zasrubivany do karbecu.nevite co je to a zdali to ma vliv na starty ci chod skutru?Diky.