Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Karburátor Walbro WVF - bohatost

23 čer 2014, 14:58

U starších 4T skútrů Piaggio se objevuje japonský karburátor Walbro řady WVF. Mám dotaz ohledně štelování bohatosti směsi u tohoto konkrétního modelu karburátoru. Povolováním šroubku bohatosti se děje co? Připouští se benzín do směsi a tím se směs obohacuje? Obvyklá poloha je někde u 3 otáček?

Re: Karburátor Walbro WVF - bohatost

23 čer 2014, 15:42

Záleží na tom, kde ten šroubek je umístěn. Obecným pravidlem je to, že pokud je stroj 4T tak je to šroubek na benzín a bývá umístěn blíže k motoru, resp. za šoupátkem. U 2T strojů je zase ten šroubek před šoupátkem blíže k filtru a hlídá vzduch.

Koukni jak to máš, pokud máš tu první variantu, tak utahováním snižuješ benzín.

Re: Karburátor Walbro WVF - bohatost

23 čer 2014, 21:30

Díky, je to na straně motoru, takže reguluje benzín. Přesto jsem myslel, že to bude podobné jako u 2T, že najdu optimální polohu. Že povolováním budou stoupat otáčky, pak přijde optimum, a pak to bude klesat. Ale mám to tak, že přibližně ve 4 otáčkách vystoupají otáčky, a pak i když povolím ještě víc, otáčky už zústavají stejné.

Re: Karburátor Walbro WVF - bohatost

24 čer 2014, 05:28

Nastavis najnizsie volnobezne otacky kym to este ma pravidelny chod, a potom tou skrutkou bohatosti tocis tak aby si nasiel maximum otacok, nasledne zase nastavis najnizsie volno bezne otacky, a sase skrutkov bohatosti najdes navyssie otacky res stabilny chod lebo od idealnej polohy na jednu alebo druhu stranu to bude mat nepravidelny chod. V lavo je bohatsia zmes.

Re: Karburátor Walbro WVF - bohatost

03 črc 2014, 14:58

Mam sice Keihin, ale az na par malickosti(stavitelna jehla-walbro,pevna jehla keihin) jsou oba totozne , ten sroubek o kterem tu mluvite je vzdusnik...na volnobehu urcuje mnozstvi vzduchu, ne paliva. Stelovat bud pomoci vyfukove sondy, nebo na ohratem motoru zvednout volnobeh pomoci sroubku lanka a zkouset povolovat vzdusnik do maximalnich otacek motoru ( 2-3 otacky vzdusniku od uplneho uzavreni).

Re: Karburátor Walbro WVF - bohatost

03 črc 2014, 15:41

Pokud je ten šroubek na dně a blíže k motoru, je na benzín. 4T karburátory jsou takto konstruovány. Vzdušník mají 2T motory.

Re: Karburátor Walbro WVF - bohatost

04 črc 2014, 09:49

A k cemu tam tedy je vedle hlavni trysky jeste volnobezna tryska? Obe dve maji dane velikosti....Kehin-105/35....Walbro-108/36...podle me, prave volnobezna tryska urcuje mnozstvi paliva a sroubek( vzdusnik) mnozstvi vzduchu.

Re: Karburátor Walbro WVF - bohatost

04 črc 2014, 10:10

Ještě zapomínáš na trysky vzduchu. Volnoběžnou neboli idle/pilot air jet a hlavní neboli main air jet. Tyto trysky jsou v hrdle karburátoru. U 4T strojů vzniká menší podtlak než u 2T, tím pádem se u 4T ladí benzín ku vzduchu, protože si podtlakem vytáhne míň benzínu z trysky. Naopak 2T stroj má podtlaky vyšší, tudíž je třeba dolaďovat vzduch ku benzínu, protože si zase tahá víc benzínu. Volnoběžné trysky mají pochopitelně jak 2T tak 4T karburátory.

Re: Karburátor Walbro WVF - bohatost

04 črc 2014, 13:46

Ok...zil jsem v tom ze je to pro vzduch, protoze kdyz jsem karbec rozebiral a cistil, tak byl hrot toho sroubku cerny jak uhel, tak jsem si myslel, ze od benzinu to byt nemuze.

Re: Karburátor Walbro WVF - bohatost

04 úno 2015, 18:31

Dobry den.msm dotaz.prosim vad mam 4TPIAGIO SKIPPER 125 T a chci se zeptat.Mam tam karbec Walbro Wvt a krome syticu tam mam jeste u hlavni trysky takovy hlinikovy sroub s kablem ktery je zasrubivany do karbecu.nevite co je to a zdali to ma vliv na starty ci chod skutru?Diky.
Odeslat odpověď