Karburátor

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Karburátor

Příspěvekod sedli » 04 pro 2009, 17:15

Je to asi tak, vytáhnu scoota, všechno v pořádku jako dicky, asi po 20 minutách jízdy pociťuju, že když pustím plyn a potom za něj zase zatáhnu, stroj netáhne a aby jel dál musím přidat plyn skoro na max. Vymoptal jsem se na vedlejší a plynule zastavím, v tom klesne volnoběh na minimum a motor chcípne. Podívám se pod scoot a zjistim, že mi teče benzín z karbecu.Hadičky to nejsou,teklo to z karburátoru. Zkusím nastartovat a stroj je bez života...po několik pokusech vytahuju šroubovák a vydělávám karbec,čistím papírovejma kapesníčkama, špína v něm nikde, pekfekt sem ho vyčistil a vrátil z5. Zase to stejný, malýma otáčkama volnoběhu to není, ty sem zkoušel i na max..Scoot mi chytnul až když jsem při startování držel plyn na max a kdybych ho potom jemně nedržel tak by to zase zhaslo...čím víc plynu, tím víc mi kapalo benálu, odezva na plyn pomalá, rozjezdy pomalý jak u tatrovky, cukání, ale domů sem dojel...Nas...... sem ho odstavil do garáže-teď už je stejně tma tak nic nepodělám, ale hlavně nevim čim to je, tak se ptám nevíte někdo co to je nebo čím to může být popř.měli jste někdo stejnej problém? Díky za rady
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 bře 2013, 22:50, celkově upraveno 1
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Karburátor

Příspěvekod sollik » 04 pro 2009, 19:03

Tipuji na protékání benzínu kolem uzavírací jehly plováku tzn. vysoká hladina benzínu v plovákové komoře. Ten se tlačí nahoru tryskou a způsobuje hodně bohatou směs tzn. jede ti to jen na plný plyn, kdy se do karburátoru dostává i hodně vzduchu a motor je schopen tu směs zapálit. Mrknul bych k plováku, jestli když ho rukou zdvyhneš tak ti jehla zastaví přívod benzínu. Může tam být i drobná nečistota a už to netěsní.....
Toť můj tip, ale můžu se mýlit.
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Karburátor

Příspěvekod sedli » 04 pro 2009, 19:20

Já na to mrknu, díky moc, už jednou jsem se díval, jak snížit nebo zvýšit plovák, ale drží tam na pružinkách a nepovedlo se mi nijak je natáhnout, aby se plovák víc nezvedal, tak uvidím, zkusím to pročistit, ale nikdy jsem přímo v karbecu žádnou špínu nebo smítko neměl. Jestli to nepomůže, zavolám povolanějším osobám :-D
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Karburátor

Příspěvekod sollik » 04 pro 2009, 20:49

To je marný. Nejpovolanější osoby jsou tady, ale asi seděj na pívu nebo co ... :D
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Karburátor

Příspěvekod sedli » 04 pro 2009, 21:41

No to chce vychytat...já si taky pivko dám ale stačím u toho bejt na skůtr fóru :-D
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Karburátor

Příspěvekod sollik » 04 pro 2009, 22:36

To já taky, ale s přibývajícími kousky raději přestávám přispívat do diskusí :lol:
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Karburátor

Příspěvekod sedli » 05 pro 2009, 12:50

Tak po kompetním rozebrání a vyčištění karburátoru motor po chvilce nakopávání(sytič odepsanej,to neřešim) chytil a zdá se že je po problému. Prijel jsem ho jen po ulici, su zvědavej jestli se to ještě nějak projeví...

16:17 edit:
Kua tak mám toho plný zuby, vyjel jsem to otestovat, ujedu 10 km bez problému, tak dám scootovi napapat u shellu a jedu dál, najednou zase to samý....zjistil sem že s tim nic nepodělám tak rychle otočka přímo domů, řekl bych že na těch 20 km sem měl spotřebu asi 2 litry, to všecko totiž vyteklo...už mám teho plný zuby když sem to měl rozebraný plovák to nebyl tak čím to je?
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 led 2014, 02:45, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Karburátor

Příspěvekod Curtiss » 05 pro 2009, 17:23

No ani ne tak plovák jako takový, ale jehla ventilu, kterou onen plovák ovládá. Nejspíš Ti zůstává viset. Zkontroluj tu jehlu, jestli chodí ve všech polohách volně, jestli se někde nepřidírá a hlavně jestli v horní poloze skutečně zavírá. Typl bych si na 99%, že problém bude někde tam.
Curtiss

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 228
Registrován: 22 úno 2009, 18:06
Bydliště: Česká Lípa
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125, Honda GL 1500 GoldWing

Re: Karburátor

Příspěvekod sedli » 05 pro 2009, 17:29

Hm tak to bude asi kontrola a případná oprava kterou nezvládnu, protože nevim co je jehla ventilu,myslíš nějakou z těch 2 delších jehel který v karbecu jsou? ale ty splovákem nemaj nic spol..ale ta pružinka u plováku je nasazená na malé pružince která je zavěšená na drobně válcové jehličce asi 1cm dlouhé která je vsazená v nějaké dírce, ze které jde jen tak volně vydělat, takže ten plovák se hýbe úplně volně-dolů dokud si nesedne na dno a nahoru než nemá dotek s plastem a ta jehlička která je na něj napojená se hýbe s tím...
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Karburátor

Příspěvekod sollik » 05 pro 2009, 19:42

To by mělo být ono. Váleček a na konci má špičku. Pohybuje se to s plovákem a jak jde plovák nahoru uzavírá to v té díře ve které je to zastrčené přívod dalšího paliva a naopak. Dá se to zkontrolovat když budeš do karburátoru foukat benzínovou hadičkou a hýbat s plovákem. V horní poloze to nesmíš profouknout. Zkontroluj ještě jestli se ti v karburátoru nepovoluje nějaká tryska nebo vzdušník (šroub). Jednou jsem si agilně před výletem čistil karburátor (ještě u Simsona) a nakonec jsem zůstal stát na křížovatce 20 km od baráku. Špatně utažený vzdušník se vyšrouboval a bylo. Po hodině laborování se svíčkou a předstihem došlo na karburátor - oprava na 5 minut a jelo se dál :wink:
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Karburátor

Příspěvekod sedli » 05 pro 2009, 20:58

Dik moc borci, asi to bylo tím, jo tak čtu že jsem to spravoval správně :-D Nedalo mi to a ještě jsem se do toho pustil, plovák upravil a zdá se že je to ideál, projel sem to jen na chvilku kolem skály, ale zdá se že ok, zítra to projedu...jen se mi zdá že je to všecko dělaný tak, aby se to projevilo až seš min.10 km od garáže..:-D..jinak jakej máte přístup ke karbecu? u hexagona je to uplně tak blbě dělaný že se musí odpojit příruba co vede přímo do motoru aji sání ze vzduch.filtru, karbec se musí opatrně obrátit aby se neporvaly hadičky a položím ho na airbox a tam s ním pracuju, není na to vůbec místo, strašná piplačka...ještě jednou dík za radu
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Karburátor

Příspěvekod sollik » 05 pro 2009, 21:07

Tak to je fajn, že jsi opravil. U Hondy jsem zatím nepotřeboval s karburátorem cokoliv dělat, u Cagivy taky ne, u Simsona to bylo v pohodě (2 matičky M6, zatlačit do airboxu a vytáhnout bokem - šlo to pěkně) u Jawy 350 to bylo horší, spojení airboxu s karburátorem bylo poměrně tvrdou hadicí, takže to šlo špatně, ale dalo se. S jinýma motorkama zkušenost nemám.
Zítra dej vědět jak dopadla zkušební jízda ... Snad už to bude v pořádku. Sice nevím co jsi tam upravoval, ale když to začalo dělat tak najednou tak bych to fakt tipoval na tu nečistotu.
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Karburátor

Příspěvekod sedli » 06 pro 2009, 13:46

Hm...takže po 5 minutách jízdy opakovačka, v garáži sem 3 krát vyndával karbec a měnil polohu plováku, odezva stejná...strávil jsem u toho 2 hodiny a výsledek asi litr vytečenýho benálu jinak nic...už sem z toho fakt zoufalej, pomalu je mě fakt do breku..asi mám ten scoot hodně rád...už fact nemám sílu se v tom dál hrabat, asi pro mě tadle sezóna končí a budu to řešit až na jaře,jiank už nevim...P.S. stejně se v tom příští víkend zase začnu hrabat,co bych dělal jinýho? :-D ale už fakt vůbec nevim
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Re: Karburátor

Příspěvekod 942004 » 06 pro 2009, 16:15

Tak to čtu,ty trable z karbecem a zeptám se tě?
Ted to táhne normálně i v malých otáčkách a když přidáš,tak se to taky plynule rozjede?
Teče benzín pořád stejným místem?
Jezdi hlavou,předvídej a přežiješ....
http://www.piaggio-club.net
krásná minulost-Piaggio Hexagon 125 EX
Uživatelský avatar
942004

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 436
Registrován: 04 kvě 2009, 18:49
Bydliště: Praha-Spořilov , Brno-Líšeň
Skútr / moto: Piaggio X8 250 i.e.,Cagiva Cucciolo 50
Tuning / úpravy: turistické plexi Kappa,variátor Malossi Multivar,svíčka Denso iridium,laděný výfuk MIVV,vzduchový filtr Malossi Redsponge,reflexní proužky na ráfky,led parkovačky,top case-kufr Givi 46l+opěrka.

Re: Karburátor

Příspěvekod sedli » 06 pro 2009, 16:23

Ten skůtr norm jede, předtím chcípal při volnoběhu že se musel jemně dráždit plyn, ale teď už šlape aji na místě, prostě jen teče benzín z karbecu ven, teklo mi to na zadní kolo a na zem..tak jsem z té výpustě napojil hadičku abych ten benzín chytal aspoň do petky a neměl fleky po celý garáži...ten rozjezd je jemně cukavej, jakoby motor nedostával dost benzínu, musí se víc přidat plyn ale pak to zase rychle akceleruje a valí...když při rychlosti třeba 50Km/hod pustím plyn na chvilku a chcu zase zabrat, opět se nic neděje a já musím otočit plynem až uplně na max a najednou se to zase chytne a jede...ale benzín teče pořád, ten plíšek na plováku jsem ohýbal nahoru aji dolů, ale pořád beze změny...
Bylo : Piaggio Hexagon 125 LX 1996, Honda PCX 125 2011, Suzuki GSX-F, Kawasaki Versys 650.
Nyní : Kentoya HAMMER II-i 125
Uživatelský avatar
sedli

1500+
 
Reputace: 27
Příspěvky: 1942
Registrován: 27 črc 2009, 16:03
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda PCX 1.generace
Tuning / úpravy: Laděný výfuk IXIL dual HyperLow, vyhřívané gripy Oxford,reflexní proužky na ráfky, LED parkovačky, karbonová fólie na pár dílech, množství originálních škrábanců a prasklin

Další

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků

cron