Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
11 dub 2011, 21:59
mam pocit, ze mi olej skoro neubyva tak bych se chtel nejak presvedcit zdali to maze tak jak ma
menil jsem karbec za vetsi, ale to je asi blbost, ze by to kuli tomu hur mazalo, ze?
vsichni me ujistovali, ze vetsi karbec spis pomuze...
valec mi pripada na omak dost suchej, jedine misto kde jsem nasel vetsi mnoztsvi oleje bylo v okoli cepu pistu
11 dub 2011, 22:06
Tohle by mne jako začátečníka také zajímalo. Co vlastně indikuje kontrolka mazání - pouze nízkou hladinu v nádobce, anebo to, že to nemaže, protože třeba praskl řemínek a nejde pumpa?
11 dub 2011, 22:10
me prijde, ze to hlida akorat hladinku
radsi ted primazavam do nadrze a budu pozorovat jestli ubejva v nadrzce, ale rad bych to otestoval jinak
12 dub 2011, 06:59
ahoj přátelé,,,,,mám neose 50 a na 1L oleje najedu kolem tisicovky km ,kontrolka je pouze na hladinu v nádržce,jak začne svítit nechá se ujet ještě asi 20 km než je prázdná nádržka,,,,,,zdar mamaha
12 dub 2011, 07:40
Kontrolka hlida jen hladinku...ale s temi 20km bych nesouhlasil, musi tam byt vetsi mezera...ja mel na Keewayi 200km...a olej mizel cca po 1,2t km...
Jinak, byt tebou, tak bych neprimazaval, ptz jestli nemas zadne indicie, ze to nemaze, neni duvod...jestli si chces byt jiste, tak si projed karbec a vycisti ho, uvidis...
12 dub 2011, 08:48
Mazání se dá otestovat tím že vymontuješ čerpadlo a budeš s ním točit a z hadičky co vede do karbecu ti bude ukapávat olej. Musíš ale točit trochu víc, protože je tam převod a trochu to trvá. Pokud nechceš vyndavat čerpadlo, tak si kup stříkačku a napoj ji místo nádobky oleje, na té můžeš rychleji sledovat spotřebu, na test ti vystačí určitě na cca 10 km. Pozor ale na zavzdušnění! pak bys musel odvzdušnit celej systém!
12 dub 2011, 08:55
indicie mam, pac se to pridiralo, hledam duvod, tak jsem to otevrel a zjistoval skody a smes byla podle svicky ok
jak to ma bejt normalne moc mastny? ja to mel skoro suchy, jen kolem cepu pistu bylo trochu oleje
a jak se celej system da odvzdusnit? to by mohlo byt duvodem, proc by to nemazalo... zkousel jsem odpojit hadicku u cerpadla a olej z ni tece, tak samospadem by se mel do nej olej sam tlacit
tak to bych mohl i odpojit hadicku primo u karbecu, proturovat a kouknout jestli z toho neco jde, pac jsem pridal olej do nadrze, tak by se to zadrit nemelo
Naposledy upravil
j3nda dne 12 dub 2011, 09:08, celkově upraveno 1
12 dub 2011, 09:05
mamaha píše:ahoj přátelé,,,,,mám neose 50 a na 1L oleje najedu kolem tisicovky km ,kontrolka je pouze na hladinu v nádržce,jak začne svítit nechá se ujet ještě asi 20 km než je prázdná nádržka,,,,,,zdar mamaha
20 km je opravdu hloupost zbude tam po rozsvícení kontrolky něco přes deci oleje to při mazání 1:50 asi každej dopočítá sám kolik je KM
jinak ano nádržka vydrží něco kolem 1000 km teda konkrétně u Neose.
Jinak k tý indikaci mazání v motoru..válec budeš mít skoro vždycky suchej..olej by se měl držet hlavně v ložisku pístního čepu a potom se bude držet dole u setrvačníků kliky a tam ho najdeš docela dost pokud by jsi motor rozebral.Jinak si myslím,že to ještě přimazávat je zbytečný protože kdyby ti to nemazalo vůbec ta je to otázka tak 5-10 km a kousne se to stylem nevídanym
někdy i mnohem dříve
jinak čerpadýlko má poměrně velikej převod do pomala takže pokud by jsi ho chtěl zkusit tak aby to bylo vidět musel by jsi ho popohnat třeba vrtačkou.
12 dub 2011, 13:06
Vymontovat čerpadlo ven kvůli zkoušení je podle mě zbytečná práce...Přimíchej do nádrže olej v daným poměru a odpoj olejovou hadičku od karburátoru. Nastartuj popř.hadičku zaveď do lahvičky, upevni někde a klidně jezdi...mazat se ti to bude z nádrže a potom zkontroluješ jestli do dávkuje olej...nebo to nech na volnoběh a taky uvidíš, ale dávkuje to strašně málo.
12 dub 2011, 16:19
Taky je důležitý zkontrolovat stav šnekového kola. To pohání olejové čerpadlo a bejvá z plastu.