Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
12 srp 2015, 20:23
Takový technický dotaz
12 srp 2015, 21:39
Vysoký otáčky motoru, motor jede v otáčkách kde už nemá výkon, jako kdybys v autě nebo na motorce pozdě řadil, skůtr vlivem toho tolik netáhne, tím i vyšší spotřeba, jsou potřeba těžší válečky, aby jel motor jel v optimálních otáčkách, větší namáhání celý variátorový soustavy, proto rychlejší opotřebení řemenu, válečků, vodítek, variátoru a jeho pevný polořemenice i zadní řemenice, vyšší teplota celýho variátororvýho prostoru způsobená větším třením a problémy spojený s vyšší teplotou...
12 srp 2015, 21:50
Tak asi proto se mi roztavil plastový ventilátor variátoru
Já už kvůli nekonečnému odcházení řemene dám variátor do továrního stavu ve kterém byl skútr asi nejlepší. Odstraním Multivar, dám tam kevlarový řemen a hlavně bych teda potřeboval koupit vhodnou kontrastku. Jakou kontrastku (jakou tvrdost) by jste mi doporučil pro originální variátor do motoru 139QMA.
http://www.skutry-malsice.cz/baotian/bt ... co/?params[2][0]=2#content
12 srp 2015, 21:57
Jestli chceš dát variátor do originálního stavu, tak dej i originální kontrastku.
12 srp 2015, 22:06
No já nevím jestli už není původní kontrastka vyměklá (i když co pamatuju tak v kopcích nějak motor otáčky neztrácel). Lze to nějak poznat? Abych potom nemusel zase rozebírat spojkovou soustavu a dokupovat pružinu.
Pak tu mám ještě jednu drobnost. Ten kevlarový řemen nelze na můj motor sehnat v přesném rozměru. Bude hodně vadit když bude o milimetr užší a pět milimetrů delší?
13 srp 2015, 08:22
Treba zistit ake je minimalny pouzitelny rozmer kedy treba origo remen menit a na zaklade toho sa rozhodnut, to ze je remen dlhsi 5mm da sa liznut variator na sustruhu aby remen chodil vyssie,a bol vyuzity cely priemer remenic, ale uz sa to neda vratit spat PS aky vlastne remen tam ide origo daj rozmery
13 srp 2015, 08:28
Když jsem psal, abys dal originální kontrastku, tak jsem samozřejmě myslel NOVOU originální kontrastku. A řemen taky originální, jestli to chceš mít v originálním stavu. Jinak 5mm na dýlce řemenu nepoznáš, 1mm na šířce řemenu jo - omezí to maximálku, protože řemen nevyleze na variátoru až nahoru.
13 srp 2015, 10:23
Ale kde koupím originální čínské díly? Baotian motors už nefungují a třeba skútry-levně, těm toho hodně chybí a prodávají spíše nekvalitní náhrady Naraku apod. (a můžu potvrdit že kolikrát originální čínské díly jsou kvalitnější než druhovýroba Naraku nebo Malossi)
-- 13. 8. 2015 12:11 --
Tak originální kontrastku už určitě neseženu. Projel jsem hodně eshopů ale origo kontrastka se těžko dá sehnat. Budem muset teda vybírat z druhovýrobních ekvivalentů (Malossi). Takže která barva tvrdostí nejvíce odpovídá originálu. Já bych tipnul, že tato bílá, zesílená.
http://www.skutry-malsice.cz/baotian/ko ... ml#contentPodobný problém bude s řemenem. Originál určitě neseženu, však ani nevím, jakého byl výrobce. A nekvalitním náhradám Naraku se chci vyvarovat. Chci tam dát kevlar ale je problém s tím rozměrem. Našel jsem ještě rozměr 18x803. To znamené že šířka sedí ale je o 15mm delší než původní. Není to už moc? Aby pak nemlátil o karter nebo aby při maximálce neslítnul z řemenic to by byl asi pěknej průser
http://www.skutry-malsice.cz/kymco/gran ... 2-462.html
13 srp 2015, 16:24
Stačí zadat správně do vyhledávání, na číny vyhledávej podle motoru 139QMB GY6, atd.
https://www.skutry-levne.cz/nahradni-di ... 16018.htmlhttps://www.skutry-levne.cz/nabidka-nah ... maqmb.htmlJinak s Malossi a Naraku mám jen dobré zkušenosti a zákazníci si nestěžují....jestli nebude problém jinde....
13 srp 2015, 17:28
Řemen v odkazu je obyčejné levné šajze které jsem už dvakrát koupil. Řemen se trhá při ohybu mezi zuby jako papír. Já sháním kevlar a proto se ptám jestli nevadí ta 15mm délková odchylka u řemenu v mém odkazu.
Tu pružinu nemaj na skladě a chybí jim toho víc. (potřebuju ještě těsnění krytu variátoru a 98cm náhon tachometru) a proto chci nakupovat na "skútry-malšice" kde mají všechno.
Je potřeba brát do úvahy, že já mám skútřík jako stroj každodenního použití a od toho se musí taky odvíjet složení dílů. Proto ruším multivar, proto chci kevlarový řemen.
-- 13. 8. 2015 21:21 --
Tak nakonec asi na kevlar prdím, koupím obyčejnej přičemž tam dám původní tovární kontrastku.
14 srp 2015, 08:14
Originální vyměklou kontrastku jsem vždycky nahrazoval bílou Malossi. A nevím, proč by Multivar neměl bejt vhodnej pro každodení použití
A to, že originální čínský bláta jsou kvalitnější, než Malossi, nebo Naraku? To snad nemyslíš vážně
Kámoš dělá servis skůtrů a pochopitelně se nejvíc hrabe v těhlech čískejch jebkách, protože se nejvíc serou. Kolikrát už mu v servise přistál skůtr s pár stovkama km a celej variátor i s řemenem už byl uplně nepoužitelnej, jak to v číně uplácávaj z hlíny - vyjetý "schody" na variátoru, válečky+vodítka KO, řemen sjetej hluboko pod minimální rozměr... Všechno to nahrazuje právě sadama od Naraku a Malossi a nikdy žádnej problém, co se týká životnosti
14 srp 2015, 10:14
Od doby co jsem dal Malossi mi praskl první řemen (ten byl ještě měněný původním majitelem) A od té doby nikdy moc nevydržel. Navíc skútr akorát víc točí, víc žere a jede stejně. Všechno to ve variátoru akorát pak trpí. Nejspolehlivější jsou všechny stroje, ať už auta či motorky s originálními, netunigovými díly. To je snad logické a nemá cenu se o tom přít. Ty akorát snižují životnost různých komponent a spolehlivost
Jinak ten Malossi variátor proti tomu čínskému originálnímu variátoru je na tom o poznání hůře - různý otřepy, ostrý hrany, Malossi válečky vydržej cca 1000 km než se sjedou. (původní čínské ještě ani neměli pořádnou plošku - skoro žádnou).
Dám tam původní konfiguraci tzn. původní kontrastku, variátor, nechám teflonové 7g válečky Naraku které vypadají docela kvalitně. Taky nechám červené spojkové pružiny M-line a dám obyčejný řemen který pokud už se nebude přepínat silnou kontrastkou a přehřívat by měl vydržet snad více.
Ty původní díly když jsem je vyndával měli najeto cca 5000 km. Kontrastka je určitě dobrá a na stist velmi tvrdá (tvrdší než bílá Malossi která byla k Multivaru - tu jsem pomalu zmačkl k sobě jednou rukou i přes to že má o závit víc. Originál kontrastku zmačknu oběma rukama k sobě s obtížemi). Tělěso variátoru je jako nové, vyčištěné v ultrazvuku. Na to Malossi variátoru je po přejetí prstem na té ploše po které jezdí řemen cítit jemná drážka.
Díly v Baotianech asi nejsou takový mrdky na který jste zvyklý z jinejch strojů no
14 srp 2015, 10:35
Jsem z toho volaaký zmetěný.
Myslel jsem že na podzim za odměnu osadím skůtříka variátorem Malossi, no ale teď teda nevím. Neměl jsem na mysli nějaké extra zlepšení, spíše investice do kvality a trvanlivosti. Budu asi muset ještě něco nastudovat...
14 srp 2015, 10:39
U padesátky spíš žádný rozdíl nečekejte. Možná bude trošku lépe zrychlovat ale to je vše. Maximálka se nehne ani o drobek. Upřímně řečeno, je to škoda peněz a lituju že jsem nezůstal u původní konfigurace pořád... A hlavně jsou všechny přiložené díly (kontrastka, válečky) mizerné kvality...
14 srp 2015, 10:53
Když už se tady tento názor objevil, už bych si taky nepořídil multivar. Jediná věc, která se zlepšila byl průběh/dávkovatelnost plynu v různých rychlostech. Maximálka poklesla, zrychlení stejné nebo horší, vibrace, spotřeba vyletěla nahoru opravdu výrazně. Multivar může mít smysl asi jedině s dalším tuningem, kdy se zároveň navýší výkonové parametry motoru. A řekl bych, že to zvýšení spotřeby bude jistě souviset se silnější kontrastní pružinou a těžšími válečky.