Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
14 srp 2015, 11:13
Kvalita Malossi je jistě dobrá, ale namáhání sportovního variátoru je vyšší, také jsem nad tím nyní dost přemýšlel když mi v servisu výměnu za Multivar doporučovali. Pár věcí jsem se dočet na různých fórech.
Změna výkonu je docela výrazná ( u vyšších kubatur), ale bohužel se mohou rychleji ojíždět válečky a to tak že výrazně a možná i další komponenty. Navíc samozřejmě si nebudeme říkat, že to žere stejně... je jasné, že ty točky musí být něčím vykoupeny, tak 0,5-1L tam určitě bude.
Nakonec jsem se rozhodl pro original, možná to ještě není finální rozhodnutí, ale momentálně ano. Spíš možná časem tam dám ty Dr. Pulley válce.
14 srp 2015, 15:52
Tak když už se tady rozjela diskuze o kvalitách a nekvalitách Multivaru, tak já se ho musím naopak zastat. Měl jsem ho na několika skůtrech 50ccm 2T, jak sériovejch, tak tuněnejch a proti sériovýmu (i proti jinejm "tuningovejm") variátoru vždycky výraznej rozdíl. V maximálce sice ne tak výraznej nárust, tak šla nahoru třeba jenom o 5-10km/h, ale rozdíl v akceleraci a reakci na plyn vždycky znatelnej. Větší spotřebu jsem nikdy nepozoroval. Podotýkám, že šlo ale vždycky o skůtr s motorem Minarelli AC nebo LC, tzn. kvalitní italskej motor. Je možný, že na čínským motoru 139QMněco, kterej má už od výroby zahovnovýkon, účinek Multivaru nebude tak znatelnej, ale to není chyba Multivaru - kde nic není, ani smrt nebere - tam by asi nepomohlo ani 5 Multivarů.
Další věc je, že jsem si vždycky odladil váhu válečků a tvrdost kontrastky podle pocitu z jízdy. Ono koupit nějakej variátor, i když je to třeba "zázračnej" Multrivar a sprostě ho tam prásknout s válečkama a kontrastkou, který k tomu příjdou v krabici, bez ohledu na zbytek motoru (ať už je jedná o celkovej stav motoru, nebo stupeň tuningu) a čekat, že to automaticky poletí jako raketa, jak si zde asi někteří myslej, to prostě nejde. Tuning je individuální věc a když chcete, aby měl nějakou cenu, MUSÍ VŠECHNO SE VŠÍM PERFEKTNĚ SLADIT - a to není práce na 2 hodiny.
14 srp 2015, 16:20
Já nechci tunit a ani nepotřebuju. Priorita je pro mě spolehlivost, skútr jezdí dostatečně i bez úprav. Válečku jsem zkoušel hodně (5,5g, 7g, 8g) ale vždycky se akorát měnily otáčky (točilo to jako blázen) a netáhlo. Lepší težší a spolehlivější převod originálního variátoru. Originální variátor je naladěn nejlépe pro daný motor a není se třeba otírat o motory GY6.
14 srp 2015, 18:57
Možná to je jak napsal Robotox včera. Nebude možné srovnávat možnosti padesátky s 2,6kW a dvoustovky s 16,4 kW
Při vší úctě, zabrousil jsem asi do nižších výkonových pater. Nezacláním, odpoutávám se....
14 srp 2015, 19:50
Nicméně za jednou věcí si stojím - mizerná kvalita. Válečky sjetý po 500km, kontrastka brzo vyměkne (čínskej originál je proti stále jako beton), těleso variátoru má otřepy, "kolejničky" pro vodítka talíře jsou užší a tak má talíř docela vůli a to chodu variátoru jistě neprospěje (ano, kloktá i s Malossi vodítky)
16.8. edit:Proboha já se to snad nikdy nedozvím... Teď jsem jen tak hledal na netu něco o svém skútru a jeden s prvních obrázků googlu by řemen variátoru s rozměrem 788x17x28. To by znamenalo že tam opravdu má jít užší řemen s jiným úhlem. I to by mohlo vysvětlit častější odcházení řemene. (Vzhledem ke špatnému úhlu mohl být ve špatném styku s řemenicemi což mohlo způsobovat prokluz. Jak to tedy je?? Na českých e-shopech je do motorů 139QMA s 13" kolem vzadu cpán řemen 788x18x30. Na zahraničních šopech je pro Baotian Tanco psán typ zmíněný výše. Opravdu mě to rozhazuje a vlastně nevím jaký objednat...
Naposledy upravil
KYBLOS dne 10 zář 2015, 09:57, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
16 srp 2015, 14:05
No uhol na variatore sa da zmerat lahko ze, tak smeraj uhol na polini a na origo a budes vediet na com si
16 srp 2015, 15:07
Jak mám proboha změřit úhel variátoru?
Mimochodem, šířka 18mm je pravděpodobně správná pro motor 139QMB/QMA. Otázka je tedy v tom úhlu řemene. Změřit se to jen tak určitě nedá s přesností dvou stupňů... Ale všechno nasvědčuje tomu, že 788x18x30 bude správný typ.
16 srp 2015, 23:43
Ked dobre uvazujem tak ak odmontujes polremenicu a prilozis nanu 30cm pravitko rozdiel 2 stupnou je okolo 1 cm a to uz je meratelna hodnota, hlavne ked to vyskusas na origo ventilatore a na ventilatore polini ci co tam mas, pouzitim 40cm pravitka to bude este lepsie, zmeras dlzku dvoch stran pravouhleho trojuholnika a vypocitas aky to ma uhol
20 srp 2015, 20:41
Tak dneska jsem udělal takovou mini generálku
respektive přípravu na moji "sezónu" (každodenní ježdění do školy). Dal jsem do původního stavu variátor (těleso variátoru, talíř, původní kontrastka), nový řemen Naraku V/S. Dále jsem osadil novou svíci NGK, dal nový VN kabel a fajfku (původnímu kabelu ztvrdla izolace natolik že se lámal jak rohlík a díky tomu jsem tam měl z nouze krátkej zbytek ukradenej z Babetty. Vyměnil palivový filtr, koupil nový náhon tachometru, vyměnil spínač zadního brzdového světla a slícoval a spojil místa na kapotáži kde byly urvané oka pro šrouby.
První dojem po výměně multivaru za původní variátor je jemnější rozjezd. Sice se rozjíždí vlažněji ale zase mnohem plynuleji a jemněji, tolik to neřve a určitě to všechno míň trpí. Až se motor rozhoupe tak to akceleruje stejně jako z multivarem. Co je cítit více je protivítr a kopce. Tam kde jsem vyjel kopec 50 ho teď vyjedu 45, rychlejc ta rychlost padne a stejný to je s protivětrem kterej je teď nepříjemnější. Čili multivar pomáhal jenom za nepříznivých podmínek. Důležité je, že teďka komponenty méně trpí a skútr bude snad spolehlivější. GY6ku není radno tejrat nějakejma tuzingovejma kravinkama
04 zář 2015, 21:29
Tady se člověk i pobaví
...Hohoho, origo čajna strčí do kapsy i drahý variátory a je stokrát lepší...do kopca to pak vubec nejede ale to je právě vono proč je čajna lepší...
05 zář 2015, 05:19
Já měl na 250 válečky značky RMS a ty stály taky za starou bačkoru. Vydržely 1000km a už měly plošky. Dal jsem čínský z ebaye s tím že je jen vyzkouším a sem na ně zvědavý jak budou vypadat. Potom dam vědět až se k tomu dostanu.
23 lis 2019, 23:17
ZDAR, tak jak to dopadlo s těmi činskýma válcema z ebaye?
02 čer 2022, 12:27
odpovím si sám po dalších X letech.
Na Ali kupuji už nějaký ten rok ty nejlevnější válce(cena tak +- 60-90kč).A +- vydrží to samé, co Mallosi za 300. Ty válečky se vždy do 500km ošuchlou trochu a pak zůstanou tisíce km stejné. Válečky jsou obětovaný spotřební materiál. Smysl je, at se opotřebí válečky a ne hliník. Tím, jak se ošuchlávají, začnou ztrácet hmotnost. Vadí to až tak? Snižuje se trochu maximálka a zvyšuje akcelerace. Někomu to vadí a bude měnit válce co 500km, někomu to nevadí a ušetří. Při té rychlosti ve variátoru se válečky víceméně vždy budou sunout a ne odvalovat. JInak by se neošuchlaly plošky. Ploška tedy nevadí tolik. Posledních pár let používám origo variátor. Maximálka proti multivaru šla dolů asi o 5km/h. Nezblázním se. Ony ty padesátky mají konstrukční rychlost stejně asi na 50km/h, i když dokáží jet až 85km. Odpružení tlumičů, těžiště posedu, posed samotný... To vše v těch max.rychlostech je hodně nepohodlné proti větším kubaturám. Takže jestli se třesu v 75km/h více, nebo v 70km/h méně, mi zase tak nevadí.
02 čer 2022, 19:43
Opotřebení válčků "ošuchání" je problém v tom, že se varec pak chová úplně jinak. Cílem vývoje není aby se váleček opotřebil provní - to je principielně kravina. Cílem je to, aby tření mezi válečkem a hliníkem bylo co nejmenší a "tím současně" se váleček opotřebovával co nejméně.
Rozhoduje tedy materiál válečku a znečištění prachem. Tedy občas vyfoukat nebo "rozebrat a očistit. Některé variátory mají na vstupu chladicího vzduchu filtr, jiné ho nemají - taky důležitý faktor jestli ti tam půjde křemitý prach ze silnice.
Váleček má problém vzniku plošek, které pak soustředí opotřebení do jednoho místa - jak se ploška objeví měl by se váleček měnit a nečekat co vydrží. Ploška degraduje chování variátoru - záleží co ti vadí a co sneseš.
Proto osobně doporučují válečky Dr.Pulley a zejména jeho slidery (sám používám), které kloužou ne v tečně obvodu, ale v ploše. Problém tohoto řešení je v tom, že napoprve nikdy netrefíš správnou hmotnost a musíš laborovat s několika hmotnostmi a jejich kombinací, případně dovažováním slideru. Další faktor je ten že materiál Ali nikdy !! nebude to, co značkový výrobce, případně Pulley.
07 čer 2022, 15:43
no, asi se shodneme, že Malosi je značka. Po pár stech km na každém válečku ploška. Válečky za 255kč v r.2014. Měl jsem tam tehdy ten jejich multivar.
To vše, co popisuješ je jako ideální stav. Ve skutečnosti je to ale spíše jak píšu já. Tedy, že válce jsou obětovaný materiál. Záleží samo, z čeho válce jsou vyrobeny. Musí být z měkkého matroše, aby neodřel hliníkový variator. Ali-válečky měly plošky taky po párstech km.Vážil jsem je a přesně jak měly být. Za cenu litru benzínu v dnešních cenách
Dr.Pulley znám princip. Podle mě je to asi mnohem lepší řešení. Neměl jsem však to nikdy objednat
A díky ti za reference. Mám ještě dvoje ali válce, tak počítám tak za 6 let budou dead. To pak objednám doktora.