od Mr.Voza » 14 srp 2015, 15:52
Tak když už se tady rozjela diskuze o kvalitách a nekvalitách Multivaru, tak já se ho musím naopak zastat. Měl jsem ho na několika skůtrech 50ccm 2T, jak sériovejch, tak tuněnejch a proti sériovýmu (i proti jinejm "tuningovejm") variátoru vždycky výraznej rozdíl. V maximálce sice ne tak výraznej nárust, tak šla nahoru třeba jenom o 5-10km/h, ale rozdíl v akceleraci a reakci na plyn vždycky znatelnej. Větší spotřebu jsem nikdy nepozoroval. Podotýkám, že šlo ale vždycky o skůtr s motorem Minarelli AC nebo LC, tzn. kvalitní italskej motor. Je možný, že na čínským motoru 139QMněco, kterej má už od výroby zahovnovýkon, účinek Multivaru nebude tak znatelnej, ale to není chyba Multivaru - kde nic není, ani smrt nebere - tam by asi nepomohlo ani 5 Multivarů.
Další věc je, že jsem si vždycky odladil váhu válečků a tvrdost kontrastky podle pocitu z jízdy. Ono koupit nějakej variátor, i když je to třeba "zázračnej" Multrivar a sprostě ho tam prásknout s válečkama a kontrastkou, který k tomu příjdou v krabici, bez ohledu na zbytek motoru (ať už je jedná o celkovej stav motoru, nebo stupeň tuningu) a čekat, že to automaticky poletí jako raketa, jak si zde asi někteří myslej, to prostě nejde. Tuning je individuální věc a když chcete, aby měl nějakou cenu, MUSÍ VŠECHNO SE VŠÍM PERFEKTNĚ SLADIT - a to není práce na 2 hodiny.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP