Zdravím vespolek všechny skútraře a skůtrařky kteří se rádi hrabouv motorech- mám tady jednu technickou: provedl jsem pár "kosmetických" úprav na svém zoomer 2007 : tj především nový variátor a polini kit tj. nové cdi, lauf, sání. Po této úpravě jsem se dostal ke zvýšení výkonu o cca 1/3 tj o 2hp především tím, že polini cdi derestriktuje otáčky ze 7.000rpm na 9.500rpm a stříká víc šťávy. Vše bylo ok asi půl roku, pak se začala mašina dusit, nedržela ve volnoběhu a hasla na každých světlech. Odvezl jsem jí hondě, pánové z toho byli dva měsíce zoufalí a nakonec otevřeli motor a zjistili, že sací ventil je totálně zakarbonovaný. Vše se vyčistilo a problém se přičítal cdi, která stříkala moc šťávy. takže jsme ji vyměnili a vše bylo ok asi po dalšího půl roku (14 zpátky) a symptomy se vrátily. Opět jsem to dovezl mechanikům a potom co to otevřeli zjistili, že tentokrát je zakarbonovaný výfukový ventil. obrátili se tedy na pana Horáčka, což jak mi bylo sděleno připravuje závodní motorky pro gp a je u nás kapacita na laděnené moto motory. Jho teorie je, že zvýšením výkonu jsem se dostal do situace, kdy ventilové pružiny nestíhají zavírat a otvírat komory tak jak mají a tudíž "plavou". jeho řešení by bylo vyměnit pružiny za tvrdší. No a moje otázka je, jak vypočítat, reps. zjistit jaké pružiny by vyhovovali zvýšení výkonu. nějaké nápady?
předem díky F.