Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
07 bře 2014, 21:11
Dnes jsem dal do skútra nabitou baterku a po nastartování motor běžel nepravidelně a po přidání plynu začaly zlobit budíky a svítit kontrolka Vmatic. Zvednul jsem otáčky a budíky už fungují tak jak mají, ale na svetlech je vidět, jak při kolísání problíkávají. Nesetkal jste se s tím někdo. Celou zimu byl ve vlhku a v chladu. Je to akutní. Může to být špatnou baterií či vodnatým benzínem? Motor taky klepe, ale to může být pouze tím nepravidelným chodem, protože otáčky se pohybují mezi 1000-1200 ot/min... Díky za radu
08 bře 2014, 06:54
Ja by som ho nechal trocha povcat,nech sa pekne zohreje a potom uvidis.Ide na oba valce?Tie svetla sa podla mna tak chovaju,ĺebo to ma nizke otacky.Ako som uz pisal vedla,tak mne to po zime tiez takto startovalo na stare sviecky.Po vymene za iridiove je po probleme.
08 bře 2014, 09:03
zkusím prohodit baterii za jinou, očistit pořádně kontakty a pojistky. Já to tipuju na baterku - doufám:)
10:35 edit:Tak to bylo baterkou. Doufám, že ji nezničila nová nabíječka z Liedlu.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 08 bře 2014, 14:03, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
08 bře 2014, 12:12
Nechci nějak hanit nabíjěčku z lídlu ale mel jsem podobný problém,nabíjel jsem si baterku touto nabíječkou a ona ukázala že je nabitá a přitom vůbec nebyla.Třeba jsem trefil špatnej kus(byla pujčená) a pak jsem ji nabíjel znovu již kvalitnější nabíječkou a vše bylo dobré.
08 bře 2014, 20:36
Baterku z motorky to nabilo dobře, skútra ne. Ráno už neměla sílu otočit startérem. Naštěstí se to vyřešilo a skútra má nového majitele:-)
10 bře 2014, 10:07
Já jsem si vždycky myslel, že pokud už motor běží, stav baterky by už na nic neměl mít vliv... Párkrát jsem u starších motorek nastartoval přes kabely nebo roztlačením se skoro mrtvou baterkou, a jakmile motor běžel, už bylo všechno v pořádku.
10 bře 2014, 10:35
Nojo, u starších motorek,
ale u odstředivé spojky to s tím roztlačováním asi nebude bůhvíjaký terno
10 bře 2014, 11:21
Myslel jsem to obecně, to je mi jasný, že skútr neroztlačím
A hlavně Losky nepsal nic o problémech se startováním.
10 bře 2014, 13:21
Startovalo to normálně, jen druhý den ráno už skoro neotočila startérem, ale ukazovala vyndaná 12,4V:). Myslel jsem si taky, že baterie je jen pro start, ale evidentně to tak není, i když nechápu proč. Po vložení jiné baterky to makalo hned tak jak mělo a proud na baterce byl okolo 13,8V.
Přikládám odkaz na YouTube. Je to jen telefonem a po tmě a při okolí svítí jen díky autu, tak omluvte kvalitu, ale snad to bude znát, co to dělá při špatné baterii
http://www.youtube.com/watch?v=Eh8JaASu2jE
10 bře 2014, 14:24
Je to zajímavý, zdá se, že baterie slouží jako "berlička" alternátoru při nejnižších (volnoběžných) otáčkách, kde asi nestíhá dávat šťávu zapalování, světlům a budíkům dohromady... ale pamatuju si, že jsem někde viděl video, jak borci nastartovali motorku, pak natvrdo odpojili baterku, a všechno šlapalo i bez ní.
10 bře 2014, 14:34
taky jsem něco takového kdysi viděl, ale možná to jde jen u karburátorvých verzí a při vstřikování to už asi je problém a nebo to je kvůli immobilizéru... Každopádně mě to solidně vykolejilo:)
10 bře 2014, 18:53
Zase je dobře, že teď víme, co může u SW špatná baterka dělat... já bych se býval vrtal v elektrice (teda ne já, ale někdo, kdo jí rozumí
, a taková prkotina, jako že je to jen baterkou, by mě nenapadla. Holt všechno špatný je k něčemu dobrý.
10 bře 2014, 21:23
Je to dobrý vědět. Bál jsem se, že to bude alternátor a nebo něco ještě dražšího, hlavně když si pro to měl druhý den přijet kupec