Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod Lee-haney » 21 zář 2013, 22:53

Zdravím pánové.Koupil jsem před časem skutra a už tehdy tam byl problém ten že při vytočení motoru do maxima se rozsvítila kontrolka V-matic.Někdy se rozsvítí při maximálních otáčkách někdy ne,někdy při otáčkách těsně před maximem.Pak se musí ta kontrolka nulovat,aby zas nesvítila.O co tedy jde.Rád bych věděl jak by se dalo tenhle problém vyřešit,protože pokud to dobře chápu tak ta kontrolka znamená opotřebení řemene.Ale na jakém principu vlastně funguje?Počítám že to je udělané tak že po ujetí určitého množství kilometrů se prostě rozsvítí a upozorní že by se měl vyměnit řemen.
Řemen byl však vyměněn v autorizovaném servisu a kontrolka se rozsvití po určitých otáčkách zase.Předchozímu majiteli bylo v servisu řečeno že si toho nemá všímat,že to prostě blbne.Já bych se tohohle problému potřeboval zbavit a vyřešit ho.Prostě mi nejde do hlavy proč se rozsvítí po určitém vytočení motoru a jak tohle vyřešit.Jestli je to opravdu jen nějaká chyba a nebo to značí nějakou jinou závadu.
Budu rád za jakýkoliv nápad i radu.
Lee-haney

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 03 bře 2013, 13:05

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod Sectoid » 21 zář 2013, 23:11

Prosím Te, který autorizovaný servis muze nekomu sdelit, ze " joo pane, vono to blbne, na to se vyse*te"..
Uživatelský avatar
Sectoid

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 303
Registrován: 27 kvě 2010, 16:59
Bydliště: Praha 4
Skútr / moto: HONDA PCX(prod.) / Honda SW-T 400 (prod.) / NC750X

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod Lee-haney » 21 zář 2013, 23:40

Je to kámoš co mi ho prodával a řekl mi že klidně do toho servisu můžem zajít,že mu tam řekli něco v tomhle smyslu.Já nevím jestli to bylo takhle doslova,ale bylo to něco na ten styl.Mám pocit že tam bylo řečeno i něco v tom smyslu že by to mohl dělat neoriginální řemen.Mě by,ale prostě spíš zajímalo na jakém principu ta kontrolka funguje.
Lee-haney

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 03 bře 2013, 13:05

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod janon » 22 zář 2013, 12:48

Nehledej v tom zadnou slozitost. Ta kontrolka funguje uplne jednoduse, jako pocitadlo kilometru. Kdyz napocita interval vymeny remenu (tusim, ze u Hondy je to 24t km), tak se proste rozsviti. Ty ji po vymene remene vyresetujes a ona pocita zase 24t km a pak se zase rozsviti a takhle porad dokola az do zblbnuti. Ze by u variatoru sedel maly japoncik a kdykoliv tam das jiny, nez origialni remen to hlasil a rozsvitil kontrolku, na to zapomen. :mrgreen:

Vyjadreni servisu netreba komentovat. :roll:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod Lee-haney » 22 zář 2013, 13:05

Díky za odpověď,ale v tom případě nechápu proč se ta kontrolka rozsvítí právě při vytočení motoru k maximum?Mimochodem to resetování se provádí nějak přes řídící jednotku?Já tam mám návod kdy se zmáčknou obě tlačítka ovládaní displeje,otočí se klíčem do pohotovostního režimu,pak se zas otočí zpátky a tak se to opakuje 2x a kontrolka přestane svítit.Jenomže pak se zas roszvítí právě při tom vytočení. :( Tak prostě nevím čím by to mohlo být.Nechci ani pomyslet že by v tom servisu žádný řemen nevyměnili a napsali jako vyměněný.To by ovšem stejně neřešilo záhadu s kontrolkou :D

7.1.2014 edit:
Takže jsem zkusil kontaktovat jin autorizovaný servis a zde mi bylo sděleno že : Opotřebení řemene se pravděpodobně vyhodnocuje podle rychlosti vozidla , otáček a pozice motoru a podle ujetých km. Poté vše vyhodnocuje řídící jednotka.

Dále tam bylo připsáno že tenhle problém můžou způsobovat neoriginální díly na variatoru.Což by odpovídalo tomu co mi řekl tehdy ten kamarád co jsem to od něj kupoval.Bohužel jsem ho musel zkontaktovat znova,aby mi upřesnil přesně co mu tehdy řekl mechanik.Tímto se omlouvám že jsem špatně definoval co mu tehdy řekl.Byly tam totiž dány neoriginální válečky a ty údajně způsobují to že při vytočení motoru se to nechová uplně jak při originálech a tím pádem řídící jednotka vyhodnotí asi podle nějakého výpočtu jako chybu.
Naposledy upravil KYBLOS dne 07 led 2014, 23:28, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Lee-haney

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 03 bře 2013, 13:05

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod TUNER » 07 led 2014, 13:07

Myslim že to bude jak už psal Janon. Žádný hlídání neorigo věcí ve skútru neni,ani mi není znám nějakej způsob jak by se to hlídalo. Leda aby v každé origo věci byl čip a na skútru hafo snímačů který by toto hlídaly a tak to prostě neni. Zaráží mě že pořád píšeš o maximálních otáčkách....kolik jezdíš ? Do max otáček se při běžné jízdě nedostaneš.
První co bych udělal,změřil řemen a zvážil válečky.....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod Lee-haney » 07 led 2014, 13:22

Ale ono to není myšleno tak že to hlídá neoriginální věci,je to myšleno tak že třeba ty válečky mají nejspíš jinou váhu a tudíž třeba pak vychází jinak rychlost na počet otáček,nebo nevím.Třeba je ta kontrolka opravdu zavislá i na výpočtech řídící jednotky a ne jen na počítadle ujetých kilometrů a tudíž to vyhodnotí jako chybu.Já nevím tomuhle nerozumím.Navíc teda nechápu proč mám vážit válečky když píšeš že to co jsem napsal je blbost?Přeměřit řemen mám jak?Řemen je originál a co jsem ho kontroloval vizuálně tak vypadá že je bez jakéhokoliv opotřebení či poškození.Nemá taky najeté ani půlku co udávaná interval.Navíc ta kontrolka tohle dělala hned po výměne řemene a válečků.
Jinak maximální otáčky mám na mysli ty co jsou těsně pod těma červenýma.Nemyslím samozřejmě to že se mi ručička schová za budík.:D Jinak někdy se to rozsvítilo i při nižších otáčkách,ale to jen tehdy pokud se jelo do kopce a motor byl v silném záběru.

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 07 led 2014, 23:28, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku
Lee-haney

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 03 bře 2013, 13:05

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod TUNER » 07 led 2014, 14:56

Koukam že to s tebou nebude jednoduché a s tou ručičkou jsi mě pobavil..... :roll:

Proto ti sem dam mustr který si můžeš skopírovat a vyplněný pak vložit nazpátek.

Válečky v rozměru :
Váha válečků :
řemen má délku :
šířku :
případně číslo řemenu :

Držím palce při vyplňování ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod Lee-haney » 07 led 2014, 17:22

Zajímalo by mě pár věcí.
A)co zjistíš tím když to změřím a zvážím?Dopředu jsem psal že tohle dělá od doby kdy je to tam dané,takže opotřebení nepřichází v úvahu.Leda že máš podezření že je tam dané něco jiného.Ale snad nejsou v autorizovaném servise honda nemehla.Navíc ten řemen jak jsem psal je podle faktury original,jen ty válečky jsou neoriginal.
B)Když píšeš že souhlasíš s tím co psal Janon a ten psal to že to funguje na principu počítadla tak nechápu proč mám vážit,měřit válečky a řemen?

Neber to tak že odmítám pomoc,jsem rád za jakýkoliv nápad či radu,ale momentálně nemám kde tu motorku rozebrat a na sundání válečků nemám ani nářadí a upřímně bych si na to asi netroufal v možnostech jaké momentálně mám.Nemám vlastní uzamykatelnou garáž,parkuju v podzemních garážích a tam to rozdělané nemůžu nechat.
Ale pořád mi vrtá v hlavě co zjistíš když bych ti to vyplnil,popřípadě jakou chybu tím sleduješ?
Lee-haney

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 03 bře 2013, 13:05

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod TUNER » 07 led 2014, 23:53

Třeba špatné válečky a řemen ? Každý se může zmýlit,i servis. Psal jsi o omezovači,na kterej se normálně nedostaneš,ale s lehkejma válečkama nebo třeba špatnym řemenem to funguje celé jinak než by mělo.
Neoriginal válečky nevadí,jen musí mít správný rozměr a váhu. Stejně tak řemen.

Někde se začít musí a začal bych od nejjednodužšího,co se dá zkontrolovat.

Pokud nemáš na skútru možnost spoustu věcí udělat si sám,pak jsou naše rady zbytečné a nejlepší bude když to odvezeš do servisu,nějakého osvědčeného ve tvém okolí a hlavně jiného kde nebudou říkat že to je normální a ať si toho nevšímáš........bohužel bez vyplněného bydliště žádný kontakt na dobrý servis v okolí asi nedostaneš.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod Lee-haney » 08 led 2014, 16:12

Ok chápu.Možná najdu člověka co se mi v tom pohrabe.Mimochodem nevíš kde by se dalo zjistit přesně jaké válečky tam mají být a ten řemen?
Pokud jde o omezovač.Špatně jsem to definoval.Prostě mám na mysli otáčky co jsou v bílém poli.Na ty červené jsem se nikdy nedostal.Prostě to přestalo jet přesně v místě kde je hranice mezi červeným polem a bílým a dál už to nešlo a právě těsně pod těma červenýma se to rozsvěcuje.
Lee-haney

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 03 bře 2013, 13:05

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod TUNER » 08 led 2014, 19:05

Ano vím co je omezovač a kdy zasahuje,to jsem chápal už od začátku ;-)

Válečky 28x20 mm a váhu uvádějí 26 nebo 27 gramů.....raději mrkni ale do vlákna jestli to tam neni či nejsou zkušenosti s jinou vahou.

http://www.scootland.cz/zbozi/rms-valecky-rms-28x20/
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod Lee-haney » 08 led 2014, 21:52

Ok díky.
Jo mimochodem myslíš že když tam dám ty z toho scootlandu v náhradě že by se to mělo chovat stejně jako originály?

Edit.
Takže dnes se mi podařilo s kamarádem sundat to haraburdí a zjistili jsme že jsou tam válečky Malossi.
Váha 18gr
a rozměr 28,3/20,2 Měřeno šuplerou,vaha šla ještě přečíst.

Řemen je Mitsuboshi a šířka řemene je 21,3
Čísla na něm napsaná 23100-Mef-003 a pak je tam ještě jedno číslo I10716 a poslední číslo je proměné od 3-7

Teď je otázka kolik mají vážit válečky originál na tenhle skutr.
Lee-haney

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 03 bře 2013, 13:05

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod TUNER » 11 led 2014, 19:14

Řemen by podle čísla měl být správný,ale šířka nového by měla být 27,3 mm,takže pokud máš jen 21,tak je to špatně. Válečky se mi zdají taky nějaký moc lehký,oproti tomu co nabízejí třeba na scootlandu. Pokud tam máš ale válečky Malossi,nemáš tam třeba i sportovní variátor Malossi ? Tam jsou pak většinou lehčí válečky. Ale počkej až se vyjádří někdo kdo stroj vlastní a potvrdí ti správné rozměry/váhy.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Honda Silver Wing 400 - V-matic kontrolka

Příspěvekod Lee-haney » 11 led 2014, 20:08

Tak t o fakt nevím co je to za variátor.Je to tam někde napsané na tom variátoru?Jinak pochybuju že mi zde sem někdo napíše přesnou váhu a rozměry vzhledem k tomu že těchto skůtru moc není. :(
Lee-haney

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 03 bře 2013, 13:05

Další

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 19 návštevníků