Ahoj SHčkaři, poprosím o radu. Mám SH125i 2012 stále ještě 10,1 kW ale již produkce Itálie. Najeto cca 20 000 km. Koupil jsem ji minulý rok, jsem druhý majitel. Předchozí majitel ji prodával, že má jemné úniky na motoru a že se mu to řešit nechce. Tak budu řešit já. Očistil jsem celý hodně zašpiněný motor zespodu a vysledoval jsem následující. První únik oleje je pod válcem po celé spodní délce co je spojen s blokem. OK, toto bych asi novým těsněním vyřešil. Ještě jsem otevřel víko abych kouknul na ventily a čistě náhodou jestli není povolen ani jeden ze čtyř šroubů co to vše drží po hromadě, ale nebyly. Vačky, vahadla, jejich vůle vše nádherně lesklé a v pořadku. Takže to asi bude jen těsnění. Nicméně moje první otázka je. Jak je to možné u takto konstrukčně roky vychytaných motorek? Neslyšel jsem o tom, že by to byla nějaká nemoc.
Další únik je z malé dírky co je za vypoušťákem oleje. Co to je? K čemu ta dírka tam je? Co to značí pokud z toho teče olej?
Oleje v motorce není hodně, je ho tam akorát do středu měrky. Velikost obou úniků jsou, že po 10 km jízdy je již kapka z malé dírky a pod válcem tak 3-4 kapky potečené. Děkuji za názory a popř rady.