janh2 píše:Jen pro upřesnění, olej se ve SH 125i 2013 mění po 8000km a kontrolka se i tak rozvěcuje.
Teď koukám do ofiko servisního plánu k SH 125i a opravdu, olej se má měnit s výjimkou první výměny po 1000 najetých kilometrech vždy až po 8 tisících - čili v 8, 16, 24 atd., přičemž zároveň s olejem by se měla měnit i svíčka. Olej by se měl měnit každopádně aspoň jednou za rok, bez ohledu na to, zda člověk ujede oněch 8 tisíc km. Každých 16 tisíc by se pak měl měnit též vzduchový filtr a každých 24 řemen. Na servis by se sice mělo jezdit každý 4 tisíce km, ale při servisu mimo cyklus výměny oleje se má akorát vyčistit odvětrání klikový skříně ("crankcase breather") a zkontrolovat xy komponent (svíčka, vůle ventilů, brzdovka, volnoběh atd. atp.). Udělal jsem si z toho takovej závěr, že pokud člověk najede 8 tisíc kilometrů v průběhu jednoho roku, určitě nemusí výměnu oleje ani žádný jiný servisní úkony absolvovat dřív než právě po 8 tisících.
To ovšem nic nemění na tom, že stejně jako medvedovi.m i minulýmu majiteli mýho SHčka v autorizovanym servisu Auto Jarov vyměnili olej i při 4 tisících. Bodejť by ne, když si účtujou nějakých 600 korun za litr + práci... Jo a byť byl olej měněn celkem při 1, 4 a 9 tisících kilometrech, kontrolka se rozsvítila v 9500 km. Asi si fakt dělá, co chce.
radkocernohous:
Super, díky za tip, provedu. Jinak vlákno SH125 mám určitě v plánu pročíst (obávám se, že bych v něm našel odpověď na všechny svoje problémy zbytečně řešený v tomhle vlákně
), ale jeho téměř 100 stran mě poněkud odrazuje. Jako chat pro štamgasty je to určitě fajn, ale nováček aby se v tom zorientovával 2 dny.