Honda PCX 125 - startování, baterie?

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod illegal » 27 bře 2014, 11:39

No prave, preto som start-stop prestal pouzivat. Je to pekna vychytavka, ale obaval som sa zivotnosti baterky aj startera/alternatora. Navyse u nas v Kosiciach sa na cervenu vacsinou dlho necaka a preto to nema velky zmysel.
Obrázek
Don't dress for the ride, dress for the SLIDE.
Uživatelský avatar
illegal

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 229
Registrován: 12 dub 2013, 15:07
Bydliště: Košice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Analogove hodiny, 12 V zasuvka, sedlo bez bobku

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod B-eckham » 27 bře 2014, 13:19

StuntJ píše:Jinak mě byla doporučena a kdyby mi neuznali reklamace baterka od firmy MOTOBATT :
http://www.motops.cz/motobatt-mbtz7s-yt ... rednabita/
:wink:
Ale stále mám origo, tak nevím :o)

Tak jsem nakonec zkusil tuto... Snad se vejde v poho protoze posilat ji zpatky se mi uz vubec nechce :-D
Uživatelský avatar
B-eckham

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2007, 23:16
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Honda PCX

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod BrAtKo » 27 bře 2014, 13:43

Ja by som na tvojom mieste kedze si z mesta siel kupit baterku do kamenneho obchodu doviezol sa na skutri a povedal, chcem baterku do tohoto.
Honda NC750S DCT - aktualna moto (forum nc700.sk) / rocny najazd 18000km
Historia: Honda PCX 150 / Honda Vision 110 / Piaggio ZIP 50
Obrázek BrAtKov FOTO ALBUM / BrAtKove vyjazdy a vypravy / Bratislava a okolie na poslednú chvíľu
Uživatelský avatar
BrAtKo

1500+
 
Reputace: 43
Příspěvky: 1572
Registrován: 12 dub 2013, 18:28
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda NC750S DCT

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod cantor68 » 27 bře 2014, 14:54

Moje řeč BrAtKo v Ostravě musí být minimálně 3 tucty obchodu s moto baterkama.
Uživatelský avatar
cantor68

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 90
Registrován: 15 črc 2012, 09:29
Bydliště: Senica
Skútr / moto: YAMAHA MT-07 Moto Cage

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod patass » 27 bře 2014, 18:25

taky není špatný kupovat suchou,tahle mohla být na krámu klidně rok i dýl,nalití je otázka pár minut a zvládne to každej.
patass

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 23 zář 2013, 20:28
Skútr / moto: babetta 210,Jawa 350-634,teď Yamahy X Max-125

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod B-eckham » 27 bře 2014, 19:21

Zkusil jsem 3 obchody obvolat... Vsude jen yuasa za 2400...
A suchou... Tu jsem brat prave nechtel vzhledem k tomu, ze v PCX baterka lezi, je jistejsi uzavrena od vyrobce... Aspon tak mi to rekl obchodnik...

Jinak na strankach vyrobce je PCX uvedeno ze by melo vse sedet :-)
Uživatelský avatar
B-eckham

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 193
Registrován: 10 srp 2007, 23:16
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Honda PCX

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod bartman » 28 bře 2014, 08:35

Ja jse koupil klasiku Vartu. suchou s kapalinou vedle dolil nabil nejaka udrzba tam taky je a uz slape 3 rok bez skobrtnuti. Pravada je ze nabijim zdrojem s regulaci proudu. Jelikoz baterie se ma nabijet desetinou kapacity. Ä nektere nabíječky jsou schopne do takle male baterky cpát třeba 4 ampéry coz nemůže moc dlouho ten elektrolit vydrzet.
Uživatelský avatar
bartman

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 75
Registrován: 13 kvě 2011, 06:08
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Yamaha versity 300

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod CraZ » 26 bře 2018, 23:32

Borci, jsem tu novy a dovolim si ozivit toto vlakno po 4 letech :-) Jine/novejsi vlakno na toto tema jsem tu nenasel. Verim, ze ted po zime muze byt toto tema i pro dalsi skutristy zajimave. Navic za ty 4 roky neaktivity uz mame na svete novy model a leccos se na trhu s bateriemi mohlo zmenit :-)

Mam dva dotazy. Prvni se tyka vyberu alternativni baterie.
Mam PCX 125 novejsi model (2014) a tam je i jina baterie nez u predchoziho modelu -- original Yuasa YTZ8V:
https://baterie-motocykl.heureka.cz/yua ... e/#section
Nova stoji nejakych 2400 a levnejsi alternativu jsem nenasel. Bohuzel.

Resp. na Battery.cz, kde jsem byl osobne na prodejne v Brne mi s klidem doporucili a prodali tuto baterii jako adekvatni nahradu:
https://www.battery.cz/motobaterie-yuas ... v-6ah.html
* velikost stejna
* kapacita mensi (ale pry nevadi)
* startovaci proud mensi (ale pry nevadi)

Ale az doma zjistuji, ze vyber alternativni baterie neni vubec jednoduchy. Kdyz pominu rozdilne kapacity a startovaci proud (verim, ze to nemusi byt problem), tak problem vidim to, ze u te baterie pisou, ze je mozny pouze naklon 30°. Coz pri vkladani baterie do PCX temer nalezato muze byt problem.

Sami ve specifikaci na Heureka.cz pisou (https://baterie-motocykl.heureka.cz/yua ... e/#section):
Pro použití akumulátoru v jiné poloze než svislé, doporučujeme pouze tyto modely aktivované ve výrobě (Factory Activated).

Takze zvazuji, ze ji nebudu ani aktivovat a odvezu jim to tam zpet.

Co myslite?

A jeste drobny dotaz k nabijeni. Baterii ve skutru mam originalni 3,5 roku starou. Ted po zime baterie klekla. Bohuzel jsem se o ni nijak nestaral :-/ Neodpojil jsem ji od skutru, nedobil. Nicmene tak jsem to nedelal zadnou predchozi zimu (baterie zazila uz 4 zimy) a vzdycky jsem na jare bez problemu nastartoval. Rikam si, zda jsem to nedodrbal sam - pred vyjetim jsem ji totiz dobil novou cool a "opevovanou" nabijeckou z Lidlu. Dal jsem rezim 2 (moto baterie do 14 Ah). Ale tedka ctu u te originalni Yuasy toto:
Upozornění! Uzavřené bezúdržbové akumulátorové baterie VRLA lze obyčejnou nabíječkou na autobaterie snadno zničit.

Co to je? To jakoze ty super original VRLA nemuzu nabijet tou "super" nabijeckou z Lidlu? A dojebal jsem si tu baterii sam tim, ze jsem ji dobil?
Nebo jsi ji mel nabijet na program 4 - tj. nabijzeni bateri za studenych podminek nebo AGM baterie? (ale u tohoto programu pisou, ze je pro baterie 14-120 Ah, tak nevim).

Sorry za delsi prispevek a po delsi dobe, ale rad bych toto tema zase ozivil :) Diky!
CraZ

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 26 bře 2018, 22:54
Skútr / moto: Honda PCX 125 (2014)

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod RADEK_SL » 27 bře 2018, 06:38

Menší baterii nedoporučuju, dej tam stejnou jako tam byla. Je to jako koupit si o číslo menší boty, nosit jdou, ale... Pulzní dobíjení je pro tyto baterie nutnost, nesmí u nich dojít při nabíjení k probublávání. Dle meho názoru jsi baterii pohřbil tím, že jsi ji nedobíjel nikdy a proto u ní postupně docházelo k sufataci článků. To je nevratný proces.
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 772
Příspěvky: 716
Registrován: 25 srp 2010, 12:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Yamaha Neos 50 2T a Honda SW-T 400 ABS

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod crhy » 27 bře 2018, 11:26

Vyber si zde adekvátní typ (nebo alespoň přibližně) : https://nastartujes.cz/3-baterie-a-nabijecky
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod pepe77 » 06 dub 2018, 20:33

Ahojte, ja mám tiež problém so štartovaním. Myslel som, že je to batéria, ale nie som si istý. Batéria má síce 5 rokov, ale keďže som sa o ňu staral, tak nebol problém. Až túto jar. Nabitú batériu som dal do skútra, no ten napriek tomu na prvý krát nenaštartoval, dokonca ani netočil štartér. Až na viackrát začal točiť no naštartoval až na asi piaty krát. To isté aj ďalší a ďalší deň... Neviem čo to môže byť. Batéria zrejme nie. :roll:
Uživatelský avatar
pepe77

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 23 úno 2014, 13:26
Skútr / moto: Honda SH125i 2013 ABS
Tuning / úpravy: vysoké plexy a kryty páčiek

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod JardaB » 06 dub 2018, 21:55

Rikam si, zda jsem to nedodrbal sam - pred vyjetim jsem ji totiz dobil novou cool a "opevovanou" nabijeckou z Lidlu. Dal jsem rezim 2 (moto baterie do 14 Ah). Ale tedka ctu u te originalni Yuasy toto: Upozornění! Uzavřené bezúdržbové akumulátorové baterie VRLA lze obyčejnou nabíječkou na autobaterie snadno zničit. Co to je? To jakoze ty super original VRLA nemuzu nabijet tou "super" nabijeckou z Lidlu?


==============
Zkratka VRLA neříká zcela precizně nic o technologii baterie --- zkratka znamená "VRLA akumulátor (valve-regulated lead–acid battery) ... bezúdržbové ventilem řízené olověné akumulátory. VRLA se začalo používat u novějších typů klasických baterii se zaplavenými články, ty vyžadují na rozdíl od technologie AGM a GEL mnohem vyšší koncové nabíjecí napětí, aby došlo k plynování článků (16,2-16,8 V). Tyto baterie z dob našich dědů a otců mají dnes navíc právě jen tu "bezúdržbovost" a jsou samozřejmě citlivé na polohu a dle mně nejsou do motky nejvhodnější. Krátkodobě, jen při montáži, náklon určitě snesou .

Znalejší možná doplní, zda vůbec existuje skútr či motorka, který by měl z výroby klasiku VRLA baterii.

Takovou baterii "chytrou" nabíječkou (ani z Lidlu a ni jinou) nikdy nenabiješ zcela a nejspíš ani ve stroji a ta bude postupně sulfatovat. Většina "chytrých" hobby nabíječek nemá volbu pro tento starší typ baterií, jsou určeny pro AGM a GEL typy. Musíš si tedy pořídit nabíječku, která umí jak typy AGM a GEL tak i klasiku.

AGM a GEL jsou zcela zapoudřené a jsou velice citlivé na nabíjecí napětí, které smí být v závislosti na doporučení výrobce MAX do 14,4 V ... optimálně méně.. Tato hodnota se může lišit dle výrobce a technologie). I 0,2 V navíc proti doporučení - akumulátor ničí, zkracuje mu životnost.

Ty se ale musíš řídit typem, který výrobce do stroje dal z výroby, protože tomu je přizpůsobena nabíjecí soustava stroje.

Pokud ti prodejce nabídne VRLA klasickou se zaplavenými elektrodami bez toho, aby se zeptal na typ baterie, kterou chceš nahradit ... je to zvěrstvo. Je možné, že rozhoduje snaha prodat, pokud odmítneš dražší typ AGM či GEL ... pak vrazí to, co ti cenově "vyhovuje". Modernější typy mají při stejné velikosti s velkou pravděpodobností vyšší kapacitu i startovací proud než VRLA. Tento odstavec je jen moje teorie ...

Samotná odlišná kapacita a startovací proud není největší problém, tím je nabíjecí napětí.

=================
Edit:: musím se opravit, zas takový znalec nejsem :-) Koukám, že jsou i AGM suché (to jsem netušil), které se musí před uvedením do provozu nalít kyselinou. Já bych takový typ nekupoval, protože je jednodušší pořídit aku již zkompletované. Na celé té diskusi není podstatné slovíčko VRLA, ale AGM nebo GEL nebo klasika se zaplavenými elektrodami. VRLA jsou nebo mohou být všechny typy. Pokud by na počátku B-eckham napsal, že origo baterie je AGM, tak moje reakce mohla mít poloviční délku.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod vasekfbs » 22 dub 2021, 21:46

Ahoj,
mám na Vás dotaz ohledně špatného startu mého PCXka rok výroby 2016.
Popis je vtipný, ale je to tak..:
- po zasunutí klíče na pozici kdy má moto běžet se vše rozsvítí a relátko bzučí(píská) tak jak vždy
- pcxko klasicky bez stojánku, s brzdou má normálně chytnout, ale když zmáčknu startér tak nic .. ani hlásky to nevydá
- vtipné na tom je, že jakmile s celou motorkou během zmačknutého startéru zhoupnu, prostě si na ni tvrději sednu, tak to chytne jak kdyby se nechumelilo ... :D
a ted kde je sakra problem ? Je blbost abych na skutru musel skákat, aby nastartoval..
Proto píšu Vám sem, napadá Vás cokoli by to mohlo být ?

- baterka byla nabíjená, sice má lehce menší napětí (12,2 bez zátěže, ale baterkou si myslím opravdu nebude)

:) budu vděčný za jakoukoli nápovědu. Díky !

hromadou příspěvků co tu jsou jsem se prodral, ale nenarazil na tak podivuhodné chování
vasekfbs

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 11 dub 2021, 13:16
Skútr / moto: PCX125_2016/2017

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod HANZTD » 22 dub 2021, 22:06

dolitá aku ? kontakty přímo na baterce jsou dotažený ? nebo třeba i přímo výstupy z aku nekvrdlaj ? kabely připojený na starteru dotažený ? by mohlo hrát k tomu prudkýmu pohybu :idea:
nicméně 12,2v je slabota , mělo by bejt přes 12,6v ....
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + PIAGGIO BEVERLY 400 S arancio sunset

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

750+
 
Reputace: 97
Příspěvky: 762
Registrován: 05 zář 2014, 22:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: Honda PCX 125 - startování, baterie?

Příspěvekod vasekfbs » 22 dub 2021, 22:15

HANZTD píše:dolitá aku ? kontakty přímo na baterce jsou dotažený ? nebo třeba i přímo výstupy z aku nekvrdlaj ? kabely připojený na starteru dotažený ? by mohlo hrát k tomu prudkýmu pohybu :idea:
nicméně 12,2v je slabota , mělo by bejt přes 12,6v ....


Ahoj,
Kabely jsou dotažené :) baterku jsem vyndal i zandal právě kvůli testu napětí.. (aku je bezúdržbová a nedolévá se, pokud jsem to pročetl správně v příspěvku nahoře .
V PCX právě není startér jako startér .. ale asi hey , musím to rozebrat a kouknout zdali kabel od tlačítka přes baterku jde dobře do dynama (které startuje a zaroven funguje jako alternator). Kdyby Vás napadlo něco dalšího prosím napište :)

Díky !

*Jakmile to vyřeším dám vědět čím to bylo
vasekfbs

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 11 dub 2021, 13:16
Skútr / moto: PCX125_2016/2017

PředchozíDalší

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků