Ale i vyloženě bouchání, jako kdyby se v tom skútru něco mlátilo. To úplně vypadalo, jako když je v kole zaseklá nějaká větev a teď se to tam mele, ale v kole nic prostě. Plus to občasné drhnutí, jako kdyby mezi destičkou a kotoučem byl šutr, ale nic tam není. To vše může způsobovat vysypané ložisko? Jestli jo, asi to napíšu Hondě. Oni na to asi přijdou, ale chci tomu trochu pomoct. Je sezóna a jsou plný a řekli, že to může trvat i měsíc a já ten skútr potřebuju. Mám z toho celkem depku.kerim7 píše:Jestli popis závady odpovídá realitě, tipuju na vysypané ložisko u předního kola. Co jiného by dokázalo vibrovat řidítky.
Psal jsem jim, že mě napadlo, že by to mohlo být ložiskem.adacarp píše:Chápu že v sezóně chceš jezdit,to asi každý,ale polož si otázku,jak jsem zdatný mechanik a jaké mám vybavení dílny.Pokud si odpovíš že žádné nebo velmi malé,musíš počkat na servis.V opačném případě to opravíš brzy.Přizvedni to heverem,zatoč kolem a poznáš odkud to jde,případně sundej brzdový třmen,opět zatoč kolem a uvidíš zda je problém v ložisku nebo brzdě.Řešení pak bude podle toho,jak jsem psal na začátku.
-- 05 čer 2024, 16:16 --
Jo a hlavně nikam nic nepiš a nikomu nedávej rady,to má každý mechanik strašně rád,"na internetu psali nebo říkali".
Máš pravdu, ale když mi půjčí náhradní motorku, tak na tom poškrábu tu část kolem zadní části sedla tou bednou, kterou na zádech vozím. Na svým skútru to mám hodně poškrábaný. I když tam mám ochranou fólii, stejně to tím vždycky ztrhám. Abych jim pak ještě nemusel zaplatit škodu.LubošV píše:Máš skútr v záruce, tak nevím proč to tady řešíš? Proto jsi si ho pořídil, aby když se něco podělá, tak ho dám do autorizáku a basta....a kecy jejich mechaniků jako že to je divný etc su můžou nechat od cesty.....je skútr v záruce? JE! Tak se snažte! Jo.....a poprosil bych o poskytnutí náhradního vozidla po dobu záručního servisu. Dekuji, proto jsem si pořídil motocykl se zárukou.
Děkuji a opravte to prosim co nejrychleji,ať ten váš skutr moc neojedu. HOWGH
Ono to není jen přibržďování. Je to hlavně drhnutí/broušení. Jako když je mezi destičkami a kotoučem šutr. Prostě tam vyloženě něco o něco zabrousí. A je to i velmi výrazně slyšet. Ale je to i bez brždění a naprosto náhodně. Někdy delší drhnutí, někdy kratší a jemně to při tom i přibržďuje. To, co to ale dělá nejvíce je bouchání. Fakt úplně, jako kdyby byl v kole zaseklý klacek a při jízdě to mlátilo do těla skútru a trochu to s ním i lomcuje. Když jsem zastavil, abych se podíval, byl jsem přesvědčenej, že tam něco takovýho najdu, ale překvapilo mě, že tam nic není.CzechDave píše:Teoreticky ano, pokud špatně vyhodnocovala informace ze senzoru ABS, to by mohlo naznačovat to přibržďování.
Ale tohle by bylo poprvé, co jsem kdy slyšel o vadné jednotce ABS, že by se takto chovala. Obvykle pokud jednotka ABS má nestabilní zpětnou vazbu ze senzorů, měla by být schopná to poznat, vypnout funkci ABS a rozsvítit kontrolku. Jak to má řešené Honda, netuším, každopádně tohle je jeden z prvků s vnitřní bezpečností. Když dojde k jeho poruše, prvek by neměl aktivně zasahovat do brzd, ale přepnout se do bezpečnějšího stavu, tj. v tomto případě vypnout funkci ABS a umožnit klasické brždění.
Bude zajímavé, jak to dopadne .
Tak třeba tyhle věci mechanik už před tím udělal. Navíc je to na záruku, takže mě by to nemělo nic stát. I když je fakt, že je takový divný, že ještě ten den, když jsem jim to přivezl a mechanik to přede mnou zkoušel projet, aby si poslechl ten zvuk, tak byl hodně překvapen a nechápal, proč se to děje, včetně toho kolegy, co skútr na servis přijímal. Ještě přede mnou okem prohlížel ten mechanik skútr v oblasti předního kola a zkoušel s ním i rukou zatočit a různě zahýbat. Žádný zvuky ale nevycházely. Řekl, že až na to najdou čas, tak to budou muset rozebrat a pátrat. Až teď po dvou dnech, když jsem jim psal, že si myslím, že by to mohlo být ložisko, tak mi odepsali, že maj podezření na jednotku ABS.adacarp píše:Divný je to,že mechanik aniž by sundal kolo kouknul na ložiska,zkontroloval třmen,případně krk řízení,tak hned objedná nejdražší část možného problémů.Když to nikdo tady neslyšel,tak se těžko radí,ale dle popisu tipuji ložisko,když se to v něm pěkně pořadí tak to vydává hrozný zvuk,jindy menší.Najdi pojistku ABS a vyndej ji,pak pojezdi a uvidíš.
Nevím jaký nadstandardní vztahy myslíš. Už mě znaj a občas s nimi i pokecám. Mechanici už dobře znaj i můj skútr. Ale že bych byl jakoby nějaký V.I.P. co se servisu týče, to si nemyslím. Jako že by mě nějak upřednostňovali před ostatníma. Nebo možná jo. Vždy, když jsem tam přivezl skútr kvůli nějaké poruše a tedy neobjednaný, opravili to dřív, než jsem čekal, nebo než oni říkali. Před 14 dny mi měnili celou variátorovou sadu, protože to dělalo taky pazvuky a skútřík i byl takový líný. Bylo to tedy i v sezóně, ale udělali to do 5 dnů. V tom bylo objednání dílů a jejich montáž. Ten co mě teď přijímal říkal, že to může trvat i tři týdny kvůli vytíženosti servisu. Je to tam od úterka. Tak trochu doufám, že by to mohli během příštího týdne mít.adacarp píše:56 tis je slušná porce,nevím co se zdá mechanikoj divného na tom že v 56tis je ložisko v kole kaput?při těch km jsou aj ložiska v krku po smrti,možná už dělali aj ty dvě ložiska na spojce plus olej ve videích,to je vše spotřební materiál,za chvilku tě bude čekat variátor,ale ten skútr při dobrém servisu ještě 90tis najede.Jsem pochopil že to máš v servisu,tak musíš jen čekat, až se k tomu dostanou.Být tebou, jelikož tě to živí, tak tam už mám vybudovaný nadstandartní vztahy,když sám neumím a nemám kde to opravit.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků