Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Re: Honda PCX 125 - klepání a drhnutí ve skútru

10 črc 2024, 14:06

Mně přijde divný to ABS. Nechápu jak ABS může způsobovat brousící zvuk o železo naprosto náhodně bez brždění. To mi přijde, že to muselo být to ložisko. Světla jsem nikdy z vnitřní strany neviděl, tak nemohu soudit, co vše se na nich může uvolnit způsobem, jako kdyby se v těle skútru něco mlelo tak, že to s ním i jemně cloumá. Trošku mám z toho pocit, že to částečně zkoušeli způsobem pokus/omyl, páč sami nevěděli, kde je problém.

A jo no, ty ceny jsou prostě nesmyslný. Teď u nich budu měnit kotouč, páč je už sjetej a ten stojí 5k. Zároveň to vychází i na výměnu zadní brzdy, páč je už taky na doraz, destičky taky, takže teď mě to se vším všudy bude stát tak desítku. V listopadu mi končí u něj záruka a pak se jim už na 6k km prohlídky vyseru a vše se buď naučím sám a nebo nechám skútr už dojezdit. Protože např. ventily každých 6k km jsou totální nesmysl a myslím, že i po 12k, což já nechávám dělat po těch 12k. A za ventily si účtují 2,5k. Už jsem slyšel od někoho, že má najeto 50k km a na ventily ještě nebylo sáhnuto a vše v pohodě. Ten servis to prostě jen tak nastaví pro blbý, aby jim pak vydělávali prachy. Bohužel já. Páč na to nemám prostory a bojím se, že něco dojebu. Ale po záruce se vše už naučím.

Re: Honda PCX 125 - klepání a drhnutí ve skútru

10 črc 2024, 14:55

Asi máš pravdu,dnes se hodně opravuje systémem pokus omyl.5k za kotouč je mazec,dá se sehnat origo za půlku.Ale třeba za ventily 2,5k mi nepřijde moc,pokud je teda jen nevyfakturují.Ono není problém hnout šroubem a matičkou,ale celý to odplastovat a pak zase naplastovat,hovno přístup tam k tomu aj tak je.Dělal bych je taky tak po 15tis,je pravda že někdo je nedělá vůbec,ale taky nemá ty kilometry co ty,a pak to pustí dál.Pokud jsi trošku zručný,máš nářadí tak si opravdu mnoho věcí uděláš sám,celkem dost ti pomůže aj YouTube.

Re: Honda PCX 125 - klepání a drhnutí ve skútru

10 črc 2024, 19:01

Já už to právě všechno na youtube studuju. Olej si už dělám sám dlouho a jako další se chci pustit do výměny svíčky, což mi přijde skoro snazší než olej. K ventilům jsem viděl, že se dá dostat bez odmontování bočních plastů kolem kufru. Tedy kufr se dá oddělat a boční plasty zůstanou.
Jo, 2,5k si účtujou čistě za tu práci. Jenom aby zkusil, jestli šroubek není o nějaký ten nm odchýlený a pak to zase smontoval. Samozřejmě vždycky zjistí, že je v pohodě. Zahozený prachy. Slyšel jsem, že pokud to nezačne dělat nějaký problém, tak ventily nechat být.
Odeslat odpověď