Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
Odeslat odpověď

Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

03 čer 2010, 14:06

Skůtr jsem koupil s 125ccm motorem s najetými 40tkm a hvízdajícím ložiskem na klice, sehnal jsem 150ccm motor s najetými 15tkm, který do skůtru podle typu patří. Se starým motorem skůtr startoval a jezdil, po výměně motoru nechce nastartovat.
"Nový" je blok motoru, hlava, válec, píst, klikovka. Ostatní jsem přeházel z původního motoru. Vše jsem poskládal dohromady a teď skůtr nechce nastartovat. Startér motorem točí, svíčka jiskru hází, po pokusu o nastartování je svíčka mokrá.

Zkoušel jsem:
- vyčistit karburátor
- novou svíčku
- nový VN kabel
- nabít baterku
- odpojit automatický sytič, pokud posvítím do obtokovového kanálu toho sytiče vidím, že je nahoře a tryska je tedy otevřená.
- startovat se sundaným airboxem a hadrem namočeným v benzínu strčeným v sání
- startovat se sundaným airboxem s rukou na sání - podtlak byl cítit. Ruku jem měl od benzínu z karburátoru vyteklo cca 1ml benzínu - to nevím jesli je dobře.

Zdá se mi, že motor má po cca 10s startování tendenci chytnout - startér začne motorem točit rychleji, jako by to trochu zapalovalo, koleno výfuku je pak teplé i svíčka je po vyšroubování teplá.
Taky nevím jak mám zjistit předstih, jestli to třeba nepálí pozdě, nebo brzo.

Moje 15 let staré zkušenisti s fichtlem a kejvačkou mi tady už nestačí. Budu rád za každý i sebemenší nápad a připomínku co s tím dál.

8.6. edit:
Další pokusy, které jsem provedl:
- zkusil jsem jinou cívku.
- koupil jsem jiný benzín a pustil jsem ho do karburátoru samospádem z PET láhve.
pořád ta potvora nechce nastartovat...

Ještě jeden dotaz: když točím motorem startérem s vyndanou svíčkou jisku to hází. Když točím ručně tak to jiskru nehází (zapalování zapnuté mám). Máte někdo zkušenosti jak to funguje?

10.6. edit:
Vyřešeno. Panťák už jezdí.
Na radu automechanika "stříknout do sání něco, co hodně hoří" jsem sundal baňku z příruby mezi karburátorem a klapkami sání a do uvlolněné díry jsem, za stálého startování, stříknul Berner čistič brzd. Chytlo to, z vejfuku se vyvalil bílej kouř, čadilo to pak asi 10minut.Od té doby už Panťák startuje a jezdí, bez kouření.
Naposledy upravil KYBLOS dne 19 lis 2013, 15:27, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou

Re: Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

29 zář 2013, 00:25

Ahoj mám v plánu udělat totéž a tak mě zajímá kolik ti to teď jede? A nezapomeň že tachometr kecá (ukazuje o 15km/h víc) nejlepší je změřit to navigací..
DJcz

Re: Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

14 říj 2013, 14:45

Asi tě zklamu, já jsem ten motor neměnil kvůli maximálce. Maximální rychlost mě zajímala kdysi, když jsem jezdil, v 15ti, na Simsonu a z toho už jsem dávno vyrostl. Vůbec netuším kolik ten fichtl jel před a po výměně motoru.

Měnil jsem motor kvůli tomu, že mi to nechtěli přehlásit. Na skůtru byl motor JF05E a v TP byl KF02E, a zároveň začalo hvízdat ložisko na klikové hřídeli, a zároveň jsem sehnal správný motor s najetými málo kilometry za slušnou cenu.

V akceleraci a normální jízdě jsem žádnou změnu nezaznamenal, tedy potom, co jsem tam vrátil 15,5g válečky.
S 16g válečky a 150ccm motorem fichtl akceleroval pomaleji, než s15,5g válečky a 125ccm motorem.

Osobně si myslím, že měnit motor jen kvůli těm 25 kubíkům nemá smysl, víc bude IMHO znát stav toho motoru, jak to bylo zajetý atd...

Re: Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

14 říj 2013, 15:49

Tak jsem tam kde jsem byl.. zase nevím o kolik se to zlepší..
DJcz

Re: Honda Pantheon 150 2T - po výměně motoru nestartuje

31 kvě 2014, 12:41

ja taktiež do môjho pantheona uvažujem vložiť motor 150 lebo už mam nabehané tiež cez 40 tisic a už keby som to mal generalkovať tak aspon 150ccm a valčeky neviem ake mam dnu musim to vybrať zmerať a objednať nove ;) motorický som spokojný ale občas by tých par kobiliek navyše sa hodilo ;).... napadla ma vec či by som tam nenarval z foresighta motor 250 4takt ;) ale asi je to blbý napad
Odeslat odpověď