Skůtr jsem koupil s 125ccm motorem s najetými 40tkm a hvízdajícím ložiskem na klice, sehnal jsem 150ccm motor s najetými 15tkm, který do skůtru podle typu patří. Se starým motorem skůtr startoval a jezdil, po výměně motoru nechce nastartovat.
"Nový" je blok motoru, hlava, válec, píst, klikovka. Ostatní jsem přeházel z původního motoru. Vše jsem poskládal dohromady a teď skůtr nechce nastartovat. Startér motorem točí, svíčka jiskru hází, po pokusu o nastartování je svíčka mokrá.
Zkoušel jsem:
- vyčistit karburátor
- novou svíčku
- nový VN kabel
- nabít baterku
- odpojit automatický sytič, pokud posvítím do obtokovového kanálu toho sytiče vidím, že je nahoře a tryska je tedy otevřená.
- startovat se sundaným airboxem a hadrem namočeným v benzínu strčeným v sání
- startovat se sundaným airboxem s rukou na sání - podtlak byl cítit. Ruku jem měl od benzínu z karburátoru vyteklo cca 1ml benzínu - to nevím jesli je dobře.
Zdá se mi, že motor má po cca 10s startování tendenci chytnout - startér začne motorem točit rychleji, jako by to trochu zapalovalo, koleno výfuku je pak teplé i svíčka je po vyšroubování teplá.
Taky nevím jak mám zjistit předstih, jestli to třeba nepálí pozdě, nebo brzo.
Moje 15 let staré zkušenisti s fichtlem a kejvačkou mi tady už nestačí. Budu rád za každý i sebemenší nápad a připomínku co s tím dál.
8.6. edit:Další pokusy, které jsem provedl:
- zkusil jsem jinou cívku.
- koupil jsem jiný benzín a pustil jsem ho do karburátoru samospádem z PET láhve.
pořád ta potvora nechce nastartovat...
Ještě jeden dotaz: když točím motorem startérem s vyndanou svíčkou jisku to hází. Když točím ručně tak to jiskru nehází (zapalování zapnuté mám). Máte někdo zkušenosti jak to funguje?
10.6. edit:Vyřešeno. Panťák už jezdí.
Na radu automechanika "stříknout do sání něco, co hodně hoří" jsem sundal baňku z příruby mezi karburátorem a klapkami sání a do uvlolněné díry jsem, za stálého startování, stříknul Berner čistič brzd. Chytlo to, z vejfuku se vyvalil bílej kouř, čadilo to pak asi 10minut.Od té doby už Panťák startuje a jezdí, bez kouření.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 19 lis 2013, 15:27, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou