Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
14 čer 2007, 17:03
Ahoj lidi.
Poprve po delsi jide na skutru jsem si sahl na variator a zhrozil jsem se ze je tak teply, ze na nem temer nejde udrzet ruka. Ptaval jsem se lidi na foru a v servise, zda je to normalni a pry je. A jelikoz se mi pred nejakou dobou roztrhal remen,zacal jsem nad tou teplotou premyslyt.
Napadlo me, ze by se na variator (z venku) daly umistit pasivni chladice (zebra) ve smeru proudeni vzduchu a ze by se ttim mnohem zvysilo chlazeni. Jasne ze to nebude nic pekneho,ale pokud jde o me, vice vyznavam praktycnost nez krasu. Nedokazu si predstavit ze bych musel co hodinu delat zastavky a nechavat to odpocinout. Jezdim klido nekolik hodin v kuse (dlouhe trasy) a proto si myslim, ze v tom pripade by to mohlo trochu pomoci. Jelikoz rychlost skutru je velka,tak by ty zebra nemusely byt velke, protoze by nestihaly odvadet teplo. Napadly me chladice ve stylu co jsou na procesorech PC (nekde mam chladic ze stareho celerona do slotu 1). Nez se do toho pustim, tak by me zajimalo co by jste na to rekli vy...nebo zda vas nenapada jiny zpusob chlazeni (vodni chlazeni se mi zda slozite)
14 čer 2007, 17:35
Podle mě je zbytečný u toho řešit chlazení já měl u peugeota taky horkej kryt varce a to jsem jezdil krátký trasy. Místo pasivního chlazení bych spíš zkusil do krytu navrtat díry.
15 čer 2007, 14:44
myslím, kdyby měl být nějaký problém s přehříváním krytu variatoru a následným nežádoucím účinkem na
provoz skútru, jistě by se s tím výrobci dávno zabývali
no schválně si na něj po nějaké delší jízdě šáhnu.
15 čer 2007, 14:53
Naprostej souhlas. B) Ono si taky stačí uvědomit do jakejch teplejch zemí sou ty scooty stavěný
15 čer 2007, 14:53
Cpujky: tam máš 70 válec nebo sérii??? Vrtáním do kritu variátoru se ti nebude tolik prokluzovat spojka a bude to líp odvádět teplo. Jestli chceš řešit teplo tak nejdřív udělej díry do krytu a pak uvidíš
15 čer 2007, 14:59
No já sem zatim neměl s přehřejváním problém a to tam mám 70ccm, ale zajímalo by mě vo jak moc se varec zasviní, když se do něj ty ďoury opravdu nartaj. B)
15 čer 2007, 15:01
taky bych nic nevrtal, když jezdím v dešti, nebo po dešti, tak právě
kryt variatoru je pěkně zasv.něný :p
15 čer 2007, 17:39
Na väčších scootroch je varec chladený vzduchom z vonka vetrák na varci nasáva vzduch a vzadu pri spojke teplý vyfukuje vonka. Ale na nasávaní býva molitan aby tam nešiel všetok bordel z cesty dovnútra ...predsa len by sa potom asi viacej všetko opotrebovávalo a viecej zodieralo tým bordelom... takže tak....ak dierky tak jedine tak že v predu ako je varec tak jednu väčšiu v strede varca aby to bolo jak original....
Snímka009..jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
15 čer 2007, 19:43
Tak dnes po 20km po Praze jsem si šáhl a je fakt, že je horký.
V okolí je však horké úplně všechno, takže je otázka kolik tepla dělá varec a kolik toho dostane od motoru. Že se na tom nedá udržet ruka nic neznamená. Kolik to může tak být 60 stupňů? To pro hliník, ocel, řemen atd. nic neznamená.
15 čer 2007, 20:05
jasna vec,horky je to jak svine. ale nekde sem vydel nejakej tuned kryt co byl s chlazenim
15 čer 2007, 20:19
Ále no jasně. Chlazením nic nezkazíš. Ale že bych kvůli tomu nespal tak to ne
15 čer 2007, 20:21
myslím že hledáš zbytečný problémy
16 čer 2007, 18:53
co problemy ani nejsou. Kryt varce je teply od motoru a zahriva se tez od spojky hlavne. Vetrak je tam z praktickeho duvodu - ano chlazeni, zaroven vsak prostor variatoru musi byt co nejuzavrenejsi aby do nej nepronikaly necistoty, ktere ti dokazi dost snizit zivotnost...navic v lete...kluci neblbnete!!! Skopi
16 čer 2007, 20:48
mate vykon? jestli jo, tak navrtejte dekl a poznate jakej ze to mate vubec vykon. spojka nebude prokluzovat, zvon se nebude tolik ku*vit...
I pumpa je s dirkama spokojen :thinking:
prikladam foto sveho dekliku pred a po B)
img0600webwl1.jpg
img0605webnl3.jpg
img0608webod9.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
16 čer 2007, 21:30
Hezky!
navrtat si deklik varce...Docela prazdna hlavicka
chacha jakozeto lip chladi = lip jede. Hmmmm...
Naposledy upravil
skopi dne 16 čer 2007, 21:32, celkově upraveno 1