Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
05 bře 2019, 21:26
Ahoj mam prosbu koupil jsem malo jetého leada, dlouho postával v garáži a při výměně motorového oleje bylo starého oleje o dvě deci více a zdál se podezřele řídký
Je možné ,že by natýkal přes karburátor do motoru? Do variatoru se lije hypoidní olej 80w90? Díky za odpo Honza
05 bře 2019, 22:37
O hypoidním oleji do stálého převodu skůtru slyším poprvé, jak tě to napadlo ? Tam obvykle hypoidní soukolí nebývá. Používej ten olej, který doporučuje výrobce ... obykle je to klasický převoďák. PP 80W-90 nebo PP80 či PP90.
http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-p ... ikace.aspx
05 bře 2019, 22:45
To su prislis huste oleje, vyrobca tam vecsinou dava motorovy olej. A vyskozita takeho oleja skor zodpoveda 75w 140. Prevodovemu.
Odoslané z STF-L09 pomocou Tapatalku
05 bře 2019, 23:30
Stahl jsem si manual na motorkařích a pišou tam hypoid gear oil SAE 90
06 bře 2019, 00:27
Tento příspěvek již byl smazán
kým
Mirus1 v 06 bře 2019, 01:21.
06 bře 2019, 08:06
Olej prevodový dávam všade Repsol 80W 90, podľa predpísaných výmenných intervalov. Je to tento:
741F3BEA-0C05-4F51-AC83-16280A545327.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
06 bře 2019, 08:32
janošš píše:Stahl jsem si manual na motorkařích a pišou tam hypoid gear oil SAE 90
Můžeš sdělit odkaz na tvůj manuál na motorkářích (který ze těch čtyř) a stránku, kde je uvedeno "hypoidní" ? Mně se nějak nedaří ...
Ony ty výkonnostní specifikace trochu kombinují hypo a nehypo vlastnosti, třeba: GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody.
Podstatné je postupovat podle výrobce, použít svoji hlavu a ruce a nezkoušet ze znalostí lidi, kteří takový stroj nepoužívají a návod nevlastní. Jak vidíš výše, každý ti poradí jinou kravinu a ty si máš vybrat ?Trochu teorie z mé hlavy - aditivace hypo, zvyšuje kluzkost oleje, aby spirálové hypo soukolí mělo malé tření na dotykových plochách zubů. Tato aditivace vadí synchronizovaným převodovkám. Synchronizační kroužky by neměly potřebné tření a nedokázaly by při řazení soukolí synchronizovat. Ve stálém převodů skůtru je prosté čelní ozubení (možná se šikmými zuby), není tam žádná synchronizace a
tam by hypoidní olej neměl nijak vadit.
Pozor, s vyjímkou specifikace "API GL-5", která je opravdu jen pro hypoidní převod.
06 bře 2019, 09:19
Až taká kravina ten Repsol nebude pane Jardo. Specifikácia dodržaná a interval výmeny dle výrobcu motocyklu. Nič viac nič menej. Netreba s toho prevoďáku v množstve 2dcl robiť vedu.
Špecifikácia Repsol Moto Transmision 80W-90 1 l
Popis produktu
Špecifikácie: API GL-4
Mazací olej vyvinutý na mazacie manuálnych prevodoviek motocyklov a iných mechanizmov, požadujúcich kvalitatívnu normu API GL-4. Vďaka svojej nosnej kapacite a aditívam proti opotrebeniu, chráni a predlžuje život ozubeným súkolesiam a okolitým systémom. Plne znášanlivý s materiálmi použitými v prevodovkách všetkých typov motocyklov.
Naposledy upravil
forester dne 06 bře 2019, 11:10, celkově upraveno 2
06 bře 2019, 10:10
.... hlavně že to není API GL-5 viz výše.
06 bře 2019, 10:23
Tak předně by jsem opravil, že do Variátoru se nic nelije, do sekundárního převodu patří olej dle specifikace výrobce (dávám synt. převoďák).
To, že máš v motoru o dvě deci oleje víc nic neznamená, pokud jsi předešlou výměnu neprovedl sám. Zkus vyměnit olej, dej ho tam předepsané množství a hlavně správně odečti na měrce.
06 bře 2019, 22:16
Tohle jsem našel v tom manualu o tom finálnim převodu:
RECOMMENDED OIL:
Honda hypoid gear oil or equivalent oil
Viscosity: SAE 90
OIL CAPACITY:
0.10 liter (0.11 US qt, 0.09 lmp qt) at oil change
0.12 liter (0.13 US qt, 0.11 lmp qt) at disassembly
Install the oil level check bolt with a new sealing washer
and tighten it.
TORQUE: 13 N·m (1.3 kgf·m, 9 lbf·ft)
tohle mi připada vhodné
https://www.motul.com/cz/cs/products/gearbox-80w90