Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
14 dub 2019, 08:11
Dobrý den. Zajímá mě v jakých optimálních otáčkách má pracovat motor Piaggio 500. Je to motor, který se vyskytuje ve více typech skútrů tak bych rád někde našel průběh výkonu a kroutícího momentu v závislosti na otáčkách.
Díky
14 dub 2019, 13:23
A jak jste to proboha hledal ? To by mně opravdu zajímalo ! Stačí si najít "Piaggio 500 datasheet" ... pokud myslíte max točivý moment tak 5250 ot./min.
https://static1.squarespace.com/static/ ... +Sheet.pdfNebo "Piaggio 500 Technické údaje"
https://www.google.cz/search?newwindow= ... 0+Technické+údaje+&oq=Piaggio+500+Technické+údaje+&gs_l=psy-ab.3...28673.28673..29522...0.0..0.145.145.0j1......0....2j1..gws-wiz.......0i71.0pYJM4j-k-s
Naposledy upravil
JardaB dne 14 dub 2019, 19:21, celkově upraveno 1
14 dub 2019, 16:54
"preboha", on nikde nepíše že hľadal a nevie nájsť.
Proste zadal otázku a čaká na ochotného blbca čo mu informácie nájde namiesto neho.
Takže sú 3 možnosti:
1 informácie poskytnúť
2 ignorovať tému
3 informácie poskytnúť a zavzdušňovať sa na fóre o tom že niekto nevie hľadať
14 dub 2019, 17:45
Hledal jsem, ale bohužel umím jen česky. Asi jsem to blbě zadával.I tenhle dotaz jsem zadal blbě. Šlo mi konkrétně o motor který mám ve Scarabeu 500 z roku 2003, má objem 460ccm a ten jsem v žádném z odkazů stejně nenašel Hledal jsem hlavně graf závislosti kroutícího momentu na otáčkách. Myslel jsem že to je zajímavé i pro ostatní. O hovadinách se tady mnohdy diskutuje na desítkách stran.
Omlouvám se všem, kterých jsem se svým dotazem dotknul.
14 dub 2019, 21:18
pre koho to zaujimave je, ten sa tym uz zaoberal, pre 99% uzivatelov je to prakticky u prdele, pretoze jazdia a neriesia hluposti. alebo nejazdia a opravuju zavady.
tato tabulka ti mozno v niecom pomoze, ked tak sa tam pohrab v motorizaciach. osobne si ale myslim, ze ti bude bohato postacovat textova tabulka co ti dal kolega hore.
https://www.autochip.eu/cz/chiptuning/t ... /id-70349/
15 dub 2019, 05:18
Často se tady řeší různé druhy variátorů, typy válečků a jejich gramáž. Přinejmenším tyhle ladiče by průběh výkonu a točivého momentu v závislosti na otáčkách zajímat měl. Vím, že většina se spokojí tím že jim po úpravě motor točí mnohem víc otáček.
Začal jsem se o to zajímat právě po výměně variátoru. Motor se po ní začal chovat úplně jinak a chtěl jsem vědět jestli je ta změna k lepšímu. Variátor jsem měnil protože ten původní byl poškozený.
Ten poslední odkaz od duky5 na graf po tuningu je úplný nesmysl. Je to nakresleno jen jako reklamní obrázek. V technikých parametrech od JardyB je max. krouťák uváděn v kolem 5200 1/min. Zatímco v té reklamě na chiptuning je to cca 28001/min. To by mohlo platit možná pro nějaký starý naftový motor.
15 dub 2019, 08:38
Motor (spíše skůtr) se po výměně variátoru bude chovat vždycky jinak. Stačí výměna starého řemene za nový a pracovní otáčky se posunou cca o 500 níže. Nemá cenu to u pětistovky nějak vědecky zkoumat - u obsahu 125 je to jiná káva .... tam cítíš každý chybějící kW. Pokud do toho chceš vrážet peníze objednej se na motorovou brzdu ve Scootland Brno s cílem udělat "diagnostiku" a něco případně doporučit.
P.S: nauč se hledat na Googlu ! V prvním nástřelu výsledků je možné např. omezit jazyk na češtinu, období na poslední rok. Položky které ve výsledcích překážejí odfiltrovat např přidání "-500" do řetězce "Piaggio Technické údaje 460 -500" ... tak by měly zmizet výsledky, které obsahují číslovku "500". Je možné omezení hledání na domenu cz atd. atd. Internet je studnice vědomostí jen je najít. Jedním z předpokladů úspěchu je nespokojit se s prohlédnutím jediné první stránky výsledků a projít další stránky výsledků. Český web pro ti světu je bohužel malinký a někdy si člověk musí pomoci hledáním anglické nebo německé fráze. Pomůže je překladač Bing a podobně na přeložení výsledku v cizím jazyce Google Translator instalovaný jako doplněk do prohlížeče.
15 dub 2019, 09:06
Díky Jardo. Já vím, že ta pětistovka má výkonu na rozdávání. Jen nějak nemám rád jízdu s řevem motoru ve vysokých otáčkách. Proto jsem chtěl znát průběh kroutícího momentu. Překvapilo mě, že to nikdo na foru neřešil ani u těch malých kubatur. Nebo jsem to aspoň nenašel. Všichni se spokojí s tím jak jim to teď hezky řve ve vyšších točkách.
O tom testu na brzdě jsem taky uvažoval, ale vysloveně jen pro zajímavost, tunit to rozhodně nehodlám. Pokud si to dobře pamatuju tak to měření není nijak drahé a do Brna to mám hodinu jízdy.
15 dub 2019, 09:25
U malé kubatury se vyššími otáčkami dostaneš do oblasti vyššího výkonu ... toť vše a proto to řve
! Jen proto se s tím "spokojí". Jiná cesta není. U motorky podřadíš a taky to řve a máš výkon a zrychlení. U skútru zase po rozjetí nešoupneš vyšší "cestovní" rychlost a řve to pořád. Jen proměření na brzdě stálo minulé roky 300,- ... ale objednat se je třeba!
07 čer 2019, 12:27
sbarabeo500 - ja som minulý rok menil variátor, ale mám "iba" 200ccm objem. Niečo som o zmene otáčok som písal
- Kód:
https://www.skutrforum.cz/post325302.html#p325302
Niekde mám uložený graf z merania výkonu na brzde hneď po výmene, ak máš záujem daj mi vedieť cez ss.