Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
17 čer 2013, 21:49
Prosím o radu, GILERA RUNNER ST125 r.v. 2012, přidal jsem malossi válec a otevřený výfuk leovince GP. Jede to pěkně, ale podle mně by mohlo ještě lépe...motor nedostanu na víc jak 9 tis. ot a to ještě s kopce. PO rovině zatím tacho 120 na 8 tis....ale výkon má psaný max v 9 tis...
Ještě je třeba uvést, že jsem měnil i stálý převod na těžší - polini + jsem vyhodil podložku mezi polořemenicí na klice a tím kluzným váýlečkem co ji odděluje od variátoru, tzn. těšší zpřevodování.
Mé podezření je na nedostatek paliva. Nemám porovnání, po rovině do 100 kmh to jde rychle, 120 to taky ukáže, ale to je 8 tis. a max výkon je až 9 tis a na netu jsem viděl otáčkoměr atakující 11 tis...
Tryska byla 98, dal jsem 104, nemá být ještě větší?
17 čer 2013, 22:13
Pokud dostaneš 9 tisíc ot/min pouze z kopce, tak máš moc těžké válečky ve variátoru. A protože máš zároveň i těžší převod, tak variátor i při dosažené maximálce stále řadí a proto i z kopce máš maximálně těch 9 k ot/min. To je v zásadě dobře, protože když před maximálkou začnou růst otáčky, tak to znamená že variátor vyčerpal svoje možnosti měnit převod a dál se rychlost mění už jen přetáčením motoru. Otáčkoměr atakující 11 tisíc ot/min jsem na svém stroji viděl taky, ale není to nic co by se mělo provozovat nějak často.
Zkus dát lehčí válečky aby jsi dosahoval těch 9 tisíc při akceleraci a mělo by to být OK.
BTW nevím kolik kW má mít ten malossi motor, běžně je rozdíl mezi 125 ccm a 200 ccm 11kw vs 14 kW což je cca 30% navíc což není úplně málo, ale rozdíl třídy to rozhodně není.
18 čer 2013, 01:22
Lol ako ta mohla napadnut taka hlupost a vyhodit tu podlozku
jednak si koledujes o uplne znicenie remenice, a hlavne ta nizka maximalka moze byt sposobena tym, cize ho tam vrat a nevymyslaj hluposti
A hlavne triskou to nebude to nieje 2t motor, vacsou triskou ti to urcite lepsie nepojde akorat ti to bude zrat viacej a strielat do vyfuku
A hlavne 11tisic ti to nebude tocit nikdy max 9tisic.
Predpokladam ze tam mas seriovu hlavu valcov a vacku.
Hlavne co cakas od 4t jednovalca uz aj tych 9000 je masaker na taky motor
18 čer 2013, 03:52
Zdravím. Mám stejné úpravy motoru jako ty. Při 7000ot. mi to jede 100km/h a max mi to točí něco málo přes 8000. Ale to už mám na tacho 135. Myslím že víc stoho nedostanes. Já mám 15gr valecky a DNA váží 110kg takže váha hraje také roli.
18 čer 2013, 07:22
já mám originál 200 cccm točí mi to bez problémů 10500ot/min kde je omezovač
nechápu teda přínos 209 malosssi za ty prachy ale reklama dělá svoje
pokud zvedneš objem válce tak o trochu vic benzínu tam dostat musíš takže trysku zvětšit musíš
podívej se na barvu svíčky jak vypadá
jak radí Krikri pohraj si s válečky kamarád předělával 125 na originál 200 a měnil válec,trysku,variator,převody
a dostal se v podstatě na stav jako já
18 čer 2013, 07:48
Tu podlozku jsem vyhodil, protoze po instalaci kevlaroveho remene malossi se zaclo ozyvat bouchani uvnitr skrine variatoru, tak jsem si myslel, ze se tim remen trochu napne a jednom z tuningovych obchodu dobreho jmena mi to majitel take posvetil...kazdopadne boucha to ve volnobehu dal.
Zavazi tam mam ta tezsi co byla u multivaru tzn 14g.
Kolik by podle vas mela ta 209 po rovine jet tachometrove?
Mam asi 65 kg a ten můj stroj da 120 normal bez zalehnuti, 130 s kopce ale hlavne otackomer necelych 9 tis.Ted rano jsem to zkousel...
Jeste info pri 7 tis je tacho rovina 84 kmh.
Jinak ale ješt mimo musim říct, že stabilita vzhledem k očekávání na tak subtilní stroj i v těchto rychlostech dobrá, pcx na tom bylo nad 100 kmh podstatně hůře.
Jeste (ne me) napadlo - nemuze byt problem v te chude smesi, protoze ja neposunul jehlu, to se udajne ma...
18 čer 2013, 12:49
Jde o to že když jsi vyměnil sekundární převod za ,,delší" tak se uleví motoru a při nižších otáčkách (u mě to kleslo o 2000ot/m) bude dosahovat stejné rychlosti. Podívej se jakou ma barvu svíčka ale pokud bude do hněda tak máš motor v cajku nastaven a moc už bych do toho nerýpal. Pokud jsi někde viděl že to točí 11000ot/m tak nebyli měněny převody a podle mě už ten skútr nejezdí
spousta lidi si myslí že když dá válec tak se mu zvíší maximálka bůh ví okolik. Nevím jak ty ale já mám vario Malossi a zvedla se mi o cca 25km/ což je dost. Hlavním účelem výměny valce je ten že budeš mít víc krouťáku do kopců a tak do rychlosti 100km/h to bude akcelerovat hodně dobře. Prostě žádná standartní 125 ti stačit nebude a v kopcích už vůbec ne a pokud to dobře sladiš tak se nebude chytat ani 200ccm.
Zkus laborovat s váhou válečků, popřípadě tvrdost pružiny ale nečekej že ti to poletí 13o tacho po rovině. To bys musel koupit now hlavu s ventylama a k tomu novej píst do valce, dále ostrou váčku a nejspíš i kliku. A když si započítáš kolik by tě to stálo?????
18 čer 2013, 13:09
tu podlozku dej zpet, sezen si misto ni nejakou tenci...volna poloremenice ti nesmi prijit do kontaktu s pevnou...zacnou se o sebe odirat...to klepani na volnobehu mohou zpusobovat i vule valecku ve drahach poloremenice. A kdyz ti neco klepne do vika variatoru po ubrani plynu, tak to dela remen, a resi se to kladkou mezi varcem a spojkou, aby nemohl kmitnout.
18 čer 2013, 17:20
Co se týká rychlosti, tak sériová 125ka by měla po rovině ukázat cca 120km/h, což je reálných 108km/h které má v techničáku. Sériová 200ka má jezdit skutečných 120km/h (a moje tak jezdí) což je tachometrových cca 135 km. Trochu bych očekával, že poladěná 209ka s delším převodem dá ještě o nějakých cca 10km/h více.
19 čer 2013, 09:38
Přesně tato očekávání mám. Při mé váze 65 kg mi přijde s malossi 209 a delšími převody 120 kmh tachometrových po rovině málo a určitě je něco špatně.
20.6. edit:Tak myslím, že zakopaný pes bude v těch podložkách u polořemenice. Aktuálně mám podložku vně pod matkou, což je evidentně špatně.
V příloze jsou 3 obrázky:
1. nahoře je polini, tam jsou podpožky mezi polořemenicí a tím válečkem dokonce 2
2. uprostřed je ofocená obrazovka z katalogu ND - tam je podložka 1
3. dole je ale stažený manuál a tam jsou 2 podložky vně
Jsem z toho jelen, prosím poraďte.
22.11.2013 byl odstraněn již nefunkční odkaz na obrázek. Kyblos.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 22 lis 2013, 01:41, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
25 čer 2013, 11:17
Tak si odpovím sám, chtělo to lehčí gramáž válečků. Jede to ještě trochu lépe, asi jsem měl jen přehnaně nereálné očekávání, teď jsem si projel předváděcí runner 125 a ten je dynamikou jinde.