Aneb když něco nefunguje tak, jak má...
15 črc 2009, 13:53
Mám takový menší problém s kapalinou. Teď když začli horka tak mi z podvíčka teče kapalina, když skutr schládl, sundal jsem přední kryt abych viděl na rysky na nádobce a kapaliny tam bylo hodně nad max, vysál jsem to tak centimetr pod max a dnes při 7km cestě mi to už v půlce začalo zase téct. Dojel sem domů, po hodině se podíval na nádobku a kapalina jde sotva vidět víčkem na dně nádobky a je jí tam hluboce pod minimum. Neřek bych že jí tolik vytéklo. Mám tam fridex asi do -20stupnu. Nevíte co s tím? Moc se v tom nevyznám. Dík
EDIT: Ještě dodám že ručička teploměru se zvedne jen okousíček, takže s přehříváním problém asi nebude.
EDIT2: Co lejete do svých skutru vy? problém s chlazením jako u velkých motorek se asi moc neoběvuje. Prý je nejlepsí jen destilka a do ní stačí přidat něco antikorozního, v zimě samozřejmě přidat nemrznoucí směs.
Do feliny a fiata máme doma dvě rozdílné směsy, co patří do skuta?
29 črc 2009, 08:10
no to je podle typu hlavy myslím to by ses musel poptat někde, třeba na benzince.
nevěř teploměru na palubce nejjistější je po dlouhé jízdě sáhnou na chladič nebo válec bude se ti zdát horkej tak chvilku počkaš, jestli si netrpělivej tak můžes foukat
ja osobně liju do skůtra destilku s malím množstvím fridexu má totiž lepší chladící učinky než voda samotná. Koukni na válec jestli ti voda nevali nekde z pod válce.
Muj typ je teda sehnat si to co jsem psal dolit a trošku odvzdušnit systém(tím šroubem na válci z vrchu) pokud z tama pujdou bublinky tak je nech vybublat, jestli ne tak dotáhni šroub dolej na max, a uvidíš)¨
¨
otázky přes soukromou zprávu
29 črc 2009, 22:13
Nevím co se dává do skútra. Ale do auta leju jedině např. shell glycoshell, samozřejmě zředěný destilkou, díky glycoshellu to nezmrzne a destilka chladí. Záleží také na specifikaci, která tam má být, např. VWTL774/C (G11) je s dobou výměny 2 roky, pak je např. specifikace VWTL774/D (G12) s dobou výměny až 5 let, ale to je u aut, jak už jsem psal, u skútrů to snad bude podobné
30 črc 2009, 07:57
Když to řeknu blbě tak stačí jakákoliv nemrzka na hliníkový motory a naředit v určitém poměru s destylkou.Důležitý je tam to na HLINÍKOVÝ MOTORY.pak už je to na každym co vybere za značku a kolik chce dát peněz
30 srp 2009, 02:06
Ja leju cistou destilku a jsem zatim v pohode.
30 srp 2009, 20:49
Nepění ti kapalina? Mě se to stalo, když jsem dolil chladič u auta i skůtru chladící kapalinou Sheron už naředěnou. U auta to při ohřátí bublalo jak rychlovarná konvice před vypnutím, u skůtra to teklo víčkem a kolem čerpadla. Pomohlo až opakované několikanásobné(!) propláchnutí chladícího systému vodou. Nakonec jsem tam dal český Fridex+destilku cca 1:2. A je to v pořádku.
30 srp 2009, 23:24
bylo to asi jen netěsností výčka... a já myslel že to vře
sem to dorval co to šlo a je to vpoho... aspoň mi tam nikdo nebude nic nalévat, protože jinak je to volně přístupné.
24 říj 2009, 19:16
Ahoj nechci tě nějak strašit, ale měl jsem to na WXR 200, stejný problém, po kapičkách to rosilo a po uschnuti na čeném pastu zůstávali bílé mapy. Kapalina se malinko ztrácela.Vyměnil jsem těsnění, bylo to o něco lepší, ale stejně to teklo. Závada bývá jinde,Gilery jsou choulostivé na zajetí a pozvolné ohřívání,když tomu hned naložíš za studena začne "žrát olej mě 0,3L na 1000km, takže když nebudeš kontrolovat malér po 6000km, kdy je termín máš o dva litry méně, což je prakticky celá náplň.Když ho dáš na policajta s nastartovaným motorem,což u Runnera jde, rozsvítí se kontrolka oleje,pozor může se okamžitě přidřit motor!Tím chci říci,že to pak musí clověk hlídat a kontrolovat min po 1500km, což je velmi nepříjemné.Je to vodou chlazené a většinou je "fouklé" těsnění pod hlavou válce a pak to tlakuje do nádobky a zátka to neudrží a přetlakem to rosí.Proto to kolísá o čárku na displeji.Ten olej s tím také souvisí.Bohužel mi řekli nový výbrus,s kroužky a nové těsnění pod hlavou.Termostat to není na 99%.Vím, že jsem tě moc nepotěšil, ale na 200 mi řekli za opravu 10-12tis Kč. Měj se Peťas
24 říj 2009, 19:36
Lidi můžu se zeptat co by se dělo kdybych nalil do scoota jen nemrznoucí směs nezředěnou? Je to nutný aby tam byla destilka?
15 bře 2010, 13:32
Lidi můžu se zeptat co by se dělo kdybych nalil do scoota jen nemrznoucí směs nezředěnou? Je to nutný aby tam byla destilka?
Když tam naleješ čistou nemrzku, mohl by se hůř chladit motor. Ideální je namíchat nemrzku s destilkou (stojí to pár korun), voda zajišťuje optimální tepelnou vodivost a nemrzka jednak nezamrzne a druhak obsahuje glykol, který maže čerpadlo a zajišťuje ochranu proti korozi chladicí soustavy.
15 bře 2010, 15:50
u meho "nescoota" výrobce doporučuje ředit nemrznoucí směs s destilkou 50:50. Max.60:40.